Egy olcsó utolsó menetre még jó lesz
Már félig elfelejtettük a 306-ost, ósdinak is tűnik. Viszont jó az ára, így talán érdemes eljátszani a gondolattal. Elvégre olyan sokat már nem lehet bukni rajta és tud annyit, mint egy mai kisautó, sőt, a csomagtartója kifejezetten nagy.
Így múlik el a világ dicsősége. Amikor új volt a 306-os, nem kisautónak számított, de az embert a méretek érdeklik inkább, nem a beskatulyázás. A 306-os akkoriban családi járműnek számított, pláne a szedán változata, amiért mi magyarok köztudottan odáig vagyunk. És mivel csórók is vagyunk, még 1,4-es motorral is megvettük. De volt belőle kombi is, sőt, kabrió, bár ennek úgy csavarodott a karosszériája, hogy még az asztallap is göröngyös volt neki. Viszont tény, hogy gyönyörű.
Szerintem a ferdehátú 306-os formája is tökéletes, akkor is tetszett, amikor új volt, meg most is. Az Autocityben fellelt példány orra már két faceliften esett át, egyszer a gyárban, egyszer meg amikor picit lekoccolták. A régebbi 306-osok orra onnan ismerszik meg, hogy a hűtőmaszk eleinte rácsosabbnak tűnt, aztán átalakult egyetlen szimpla levegőbeeresztő hasadékká, a lámpák pedig sima burát kaptak. Ez 1997-ben történt, a kombi bemutatásával egy időben.
Ugyan 1993-ban jött ki, azért nem volt túlzottan forradalmi jármű. Kellett valami ilyesmi, ez volt a házi feladat, megcsinálták. Éppenséggel jobb volt, mint a 309-es, de sem a technika, sem a méretei nem voltak kiugróan jók. Így ha egy hozzám hasonló átlagos magasságú ember be akar ülni hátra, azzal szembesül, hogy a térdei picit belenyomódnak a támla műbőr hátuljába, miközben a teste elsüllyed az XR kivitel plüssel borított, puha szivacstestében. Az ennél alapabb 306-osok kárpitozása nem volt ennyire fényűző, sőt, érdemes arra is figyelni, hogy egyáltalán szervós legyen, mert a benzineseknél még az sem volt a fekete kilincses-tükrös kivitelekben, ahogy a fordulatszámmérő helyére egy hatalmas vekkert építettek be, á la Golf. Viszont hiába szűkebb a hátsó sor, arra figyeltek, hogy a csomagtartó elég használható legyen, ez 340 literes. Akinek ez kevés, annak találták ki a kombit.
A 306-osok mára kerültek abba tartományba, amikor már a második-harmadik gazdájuk adja el őket, de még használhatók. Igaz, a maguk idejében sem számítottak hibátlannak, de túl nyűgösnek sem. Egy tíz-tizenhat éves autót már a japánok közül is kell időnként javítani, minimum a kopó alkatrészeket, ebben is. Azonban a 306-ost rendes tulajtól kell venni.
Szerencsére az értékvesztési görbe legmeredekebb szakaszán már rég túl van a típus Az ára úgy 250 ezer forint környékén indul, 300 ezerért már van szívódízel is, sőt, az 1999-től árult HDI-kből a leggyanúsabb példányokat alig 700 ezerért kínálják. Nyilván ezek a minimálárak, nem feltétlenül ezek a legjobb vételek, de 5-700 ezer között már megtalálni azt, amivel el lehet járkálni pár évet olcsón. A maximum úgy 1,3 millió, ennyiért akár automata kabriót is kapni, ennél többet csak az S16-osokért mernek kérni, nem véletlenül. Kora egyik legjobb GTI-je volt 163 lóerős, kétliteres benzinessel és szenzációs futóművel. Ugyanezt szokták mondani a Xsara VTS-ről is, elvégre a két típus egy platformra épül. Ám a Peugeot jobb volt annyiban, hogy a hátsó futóműve sokkal határozottabban tapadt, nem túlozták el annyira a passzív hátsókerék-kormányzását, és ez az egyszerűbb 306-osok kontra Xsara összehasonlításban is igaz. Ettől függetlenül a 306-os rugózása sem túl feszes, pont annyira rugózik, amennyire kell.
Mire figyeljünk? Lapozzon!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
