Elég ekó, de hol a flex?!
Az Insignia Ecoflexet a tavalyi párizsi autószalonon úgy mutatták be, hogy a tervezés kezdetétől fő szempont volt az energiatakarékosság, amit azzal egészítettek ki, hogy közben a vezetési élmény is megmarad.
Az autóipar utóbbi éveinek egyik legdöbbenetesebb átalakulása majdnem olyan durva volt, mint egy tini sci-fi sorozat délután a Viasat 6-on: az Opel prémiumgyártóvá alakult. Na jó, nem lett belőle BMW, de az Insignia alapján sokkal kevésbé volt abszurd feltételezés, hogy ez a német Nagy Hármak közé való. Becsülettel próbálkozik a Honda és a Mazda is, jó az Accord és a Mazda 6, de az Insignia valahogy közelebb jár.
A beltér, főleg ezzel a krémszínű bőr - barna műanyag kombinációval annyira hangulatos lett, hogy még szinte a térdemet nyomó középkonzolt is meg tudom bocsátani az Insigniának. Már az első tesztautó sem volt rossz koporsóbélés-Kosmosblau-ban, de erre már tényleg rá lehet fogni, hogy prémium. Van néhány franciás részlet is a beltérben, például a hátsó ablak, amin keresztül épp olyan kinézni, mint egy normandiai géppuskafészekből – a kupé hát rákfenéje. Kell a tolatóradar, mert tényleg egy hét alatt behozza az árát, de legalább hátul továbbra is okafogyottak a fejtámlák, mert az alacsony tető még a kisebb növésűek fejét is megfogja.
A navigáció nem tudja az M0-ás hidat – oké, még csak másfél éve adták át, végül is nem sürgős, legalább szórakoztató, hogy a deszantolás alatt OFF ROAD felirat jelenik meg a (nem érintős) képernyőn, bár egy JESUS MODE talán stílszerűbb volna. Aztán biztos van rá megoldás, hogy a hifi bekapcsolása nélkül működtessük a navigációt, nekem sajnos csak úgy sikerült, hogy hifi be, hangerő le, és lehet navigálni. Viszont ilyesmiért nem vagyok hajlandó használati utasítást olvasni, inkább bevésem a rosszpontot.
Az egyik legsikeresebb flottaautó utódjáról van szó, csókolom, ez nem egy BMW, amiben a tulajdonos éjszakákba nyúló users manual-orgiákat tartana a garázsban. A legjobban persze azt utálom, hogy a navigáció leokéztatja a figyelmeztetést, hogy ugye nem nyomkodom menet közben, de okézni menet közben is lehet, ami már tényleg veszélyes. Ha félti a vásárlót, hát ne engedje menet közben nyomkodni, egyáltalán, egyébként viszont ne szívja a vérét ilyen ökörségekkel, mert néha tényleg veszélyes lenézni egy pillanatra, hol is van a gomb.