2009.11.30. 06:16 Módosítva: 2009.11.30. 08:29

Adatlap Mercedes-Benz E 350 CDI BlueEFFICIENCY - 2009

  • 2987 cm3-es,V 6 hengeres dízel
  • 231 LE @ 3800 rpm
  • 540 Nm @ 1600 rpm
  • 7 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.1 másodperc
  • Végsebesség:
    250 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • 13 870 000 Ft

Hiába, úgy látszik, valahogy beleöregedtem ebbe a granturismo kategóriába. Néhány éve még nem értettem a hülyéket, akik nem kabriót vesznek, ma pedig magam vagyok a hülye, főleg, ha ilyen szép kupékat raknak elém, mint az új E osztályé.

hirdetés
Dension

Na jó, annyira hülye azért nem vagyok, hogy megvegyem, elvégre 13,9 milliós az alapár, plusz a rengeteg extra, ami a tesztautóban van, és nem érdemes kispórolni, további .... millió, de abszolút megértem, és kicsit irigylem is azokat, akik megvehetnek egy ilyet anélkül, hogy a bankszámlájuk érdemben átrendeződne.

A hülyeség persze megvan, például nem is olyan rég a szerkesztőség együtt röhögött és hitetlenkedett az új E osztály első fotóin, hogy hogy képzeli ezt a Mercedes, ez még koreai autónak is gagyi; ma viszont már a mi fejünkben is összeállt: ez bizony nagyon egyben van így dizájnilag. A szedán is, a kupé meg ezekkel az extra domborított hátsó kerékívekkel még inkább, ráadásul 0,24-es az alaktényezője, ami jelenleg a piac legjobbja. Nem mintha bárkit is érdekelne egy luxusautó alaktényezője, de mióta decibelt méricskélünk, magasan ez a legcsöndesebb autó: 90-es tempónál bő 3 decibellel kevesebb benne a zaj, mint eddig bármiben. Pedig mértünk már új 7-es BMW-t, Lexus IS kupét és új Toyota Avensist. De a lényeg akkor is az érzés, amit egy tárgy megpillantása az emberből kivált, az pedig nem más, mint hogy de jó, hogy ez a dolog hozzám tartozik, még ha csak néhány napra is.

Legutóbb a Lexus IS 250C kezelési felületén borultam ki. Nem vagyok én szigorú az egyedi, márkaspecifikus viccekkel kapcsolatban, hiszen ha valaki megvesz egy autót, lesz ideje kitanulni, de azt azért elvárom, hogy kézikönyv nélkül tudjak működtetni minden alapfunkciót. Ez a Lexusnál nem nagyon jött össze, pedig régóta vagyok japánautós, ráadásul toyotás. Itt van viszont ez a nagyon új, drága és bonyolult Mercedes. Elég ritkán ülök Mercedesben, ez pedig határozottan egy jobban felszerelt, bonyolultabb fajta, a Mercedes ráadásul kényes rá, hogy legyenek egyéni, hagyományos, mercis megoldásai, mégis jól tudtam kezelni mindenét.

Például a navigációt, amit még a szép, rideg mercis grafika miatt is csak dicsérni tudok, viszont a TMC, a dugóbelekalkuláló funkció végig működésképtelen volt, pedig a TMC-vevő egy tízezer forintos kis kütyü. Ráadásul szúrópróbaszerű navigálásaim során rá kellett jöjjek, hogy nincs benne a Gyáli út 17. Oké, nem egy előkelő környék, de ott adnak trópusi országokhoz szükséges különleges oltásokat. Az E kupé faxnimentességéhez tartozik, hogy indításhoz nem kell a féket taposnunk. Mert ugye, egy automatánál miért is kéne?! Ha nem tettük a kart P-be, ki se tudjuk venni a kulcsot. P-ben pedig megtartja az autót bármilyen lejtőn, és mégis, manapság egyre több az olyan autó, amiben már szinte repülős ellenőrzőlistát kell lefuttatni indulás előtt. Úgy látszik, a német nem a gyártót pereli be, ha valamit elkúrt, hanem levonja a következtetést: nahát, gottverdammt, mekkora egy kretén vagyok!

A belseje, amire nem tudok mást mondani, mint hogy letisztult csicsa, nagyon tetszik. Sok a kis fényecske, de mindegyik nagyon vékony, fehér vonalakból áll, ettől aztán hatalmas bőséget érzékelünk mindenféle vásári részlet nélkül. Ráadásul az Avantgarde felszereltségben még a fabetét se bánt.

Rajtunk az Easytrack szeme

Az Easytrack nyomkövetőről megjelent cikkünk óta továbbfejlesztett Easytrack webes felületén a Google Maps térképe jelenik meg, de a műholdképen is nézegethetjük, hogy merre jártunk a tesztautókkal. A szerkesztőségben két nyomkövető van teszten, közöttük a jobb oldali hasábon lehet váltani. A naptárban kalandozva lehet letölteni az adott napra vonatkozó naplófájlt.


Az oldal alján lévő időegyenesen visszajátszható az egész út, vagy annak egy szakasza, a megfelelő időközbe húzva a csúszkákat. Ilyenkor a felső sávban látszanak a legfontosabb menetadatok, a lejátszás sebessége pedig gyorsítható. Érdemes megnézni a sebesség grafikont is, ezt a bal oldali EKG-jellegű ikonra kattintva lehet megtenni.

A kormány jó vastag, már-már BMW-krinolin, ujjtámasztó bütykökkel a felső karimán, de az alsó karéjon is van vastagítás. Az alján meg ralis stílusban levágták, hogy könnyebb legyen beszállni. Ami jó, mert még így is igen nehéz beszállni, lévén maga a kormány furcsa módon nagy. Nem igazán értem: ha ők is rájöttek, hogy ez erős túlméret, le kell nyesni az aljából, ráadásul ez egy AMG-futóműves sportváltozat, miért nem csináltak bele sportosabb kerületű kormányt? Mert ez inkább busz-közeli méret.

Az ülés hiába fűtött-szellőztetett, sűrített levegővel állítható derék- és oldaltámasszal, véget nem érő ülőlappal, azért mégiscsak egy vérbeli, puritán német ülés. Viszont alapáras hozzá az övelőreadó motoros kis bigyó, ami konfekció embereknek, akik meg tudják fogni a bal vállukat, pont jó. A többiek véleménye keretes írásunkban olvasható.

Hátul kevés a lábtér, de ez is csak viszonyítás kérdése, mert a fejtérhez képest például a lábtér valósággal óriási. A csomagtartó is elég nagy, ráadásul a hátsó támla osztottan dönthető, így még három ember is elindulhat síelni extra csomagtartók nélkül. Végre itt egy újabb, nem praktikus, gyönyörű kupé! Több ilyet, szebb utcaképet, ha már egyszer az önkormányzatok és a butikosok közös nagy ízléstelensége révén a magyar belvárosi utcák úgy néznek ki, mint egy zsibvásár.

Totalcar értékelés - Mercedes-Benz E 350 CDI BlueEFFICIENCY - 2009

8
TC

Nagyon-nagyon szerettem, és nagyon sok minden van, amihez képest egyáltalán nem drága. Csak Magyarországon érdemes elfelejteni a sportfutóművet.

Népítélet - Mercedes-Benz E

8,3
Nép
7.4
8.1
8.6
8.3
9

Az oldalról ajánljuk

Így teljesülnek a gyermekkori álmok
  • Belsőség

Így teljesülnek a gyermekkori álmok

Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.

tegnap, 16:58
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
  • Hírek

Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos

Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.

március 11., 14:35
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
  • Hírek

Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén

Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.

március 11., 14:36
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
  • Hírek

Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában

A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.

március 11., 13:54
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
  • Hírek

Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában

Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.

március 11., 12:10
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
  • Hírek

Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!

A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.

március 11., 15:30
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
  • Olajdoktor

Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?

A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?

március 11., 17:11
Ennél németebb új Opelt nem kaphatsz
  • Tesztek

Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025

Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.

március 12., 05:59
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Részeg kamionsofőr kontra pihenő
  • Hírek

Részeg kamionsofőr kontra pihenő

március 11., 11:19
Toyota bZ4X facelift - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota bZ4X facelift - 2025 Kenshiki

március 11., 14:04
Toyota Corolla 2025 facelift
  • Hírek

Toyota Corolla 2025 facelift

március 11., 15:22
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22