Elhangzott egy elég vicces mondat a sajtótájékoztatón. Szóról szóra nehezen tudnám felidézni, az volt a lényege, hogy a Citroën végzett egy kutatást, melynek eredményeként kiderült, hogy az új C3 utastere majdnem a legjobb minőségű a kategóriában, és, hogy csak a Polo jobb egy picit, de az sem mindenben. Nos, én nem gondolom, hogy a kisautók között a Polo utasterében vannak a legjobb minőségű anyagok, ahogy azt sem gondolom, hogy ebben a témában hinnünk kéne egy olyan kutatásnak, amit a Citroën vezetett, de az biztos, hogy a C3 utasterével nincsen semmi gond.
A dizájn egyszerűbb ugyan, mint a külső formaterv, de attól még jó, meg szép, meg modern, meg minden. És tényleg jó az anyagok minősége – ha jól számoltam, az oldalajtó borítása nagyjából 7%-kal puhább, mint a Fiestában, igaz, a Puntóban 9%-kal fényesebbek a krómbetétek. Az ülések is kényelmesek, bár nekem egy kissé meredek volt a hátsó üléstámla.
Az új külső és belső mellé új futóművet is terveztek, az új C3-nak szélesebb lett a nyomtávja, vagyis elvileg stabilabb lett a kocsi, és állítólag a menetkomforton is javítottak. Sajnos – statikus bemutató lévén – ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom, majd kiderül február környékén, addigra lesz rendes tesztautó.
Azt is mondták, hogy az új modell borzalmasan halk, annyi szigetelés van benne, mint a két kategóriával feljebb versenyző modellekben. Valószínűleg a dinamikája sem változott, hiszen külső méreteivel egyetemben a tömege is nagyjából a régi. Benzinmotorok közül a legkisebb 1,1 literes, 60 lóerős, van két 1,4-es, 75, illetve 95 lóerővel és egy 1,6-os 120-szal. Dízelmotorból csak 1,4-es és 1,6-os van, a kisebbik 70, a nagyobbik 90 vagy 110 lóerőt teljesít. A 110 lovas HDi-motorhoz hatsebességes, a többihez ötsebességes kézi váltó csatlakozik.
Pontos árakat egyelőre nem tudunk, hiszen a forint a márciusi bevezetésig még ingadozhat, de tervezett listaárakat már közöltek: alapfelszereltséggel, a gyengébbik 1,4-es motorral 3,3 millió lesz a kocsi ára, eggyel jobban felszerelve, az erősebbik 1,4-essel 3,9, tehát nem lesz sem különösen olcsó, sem nagyon drága.