Ezzel vesztegessetek ezreket

2010.01.11. 06:59 Módosítva: 2010.01.11. 09:02

Adatlap BMW 5 530d GT - 2010

  • 2993 cm3-es,soros 6 hengeres dízel
  • 245 LE @ 4000 rpm
  • 540 Nm @ 1750 rpm
  • 8 seb. kézzel kapcsolható automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.9 másodperc
  • Végsebesség:
    240 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • 16 990 000 Ft

Nagyon vártam a BMW 5GT-t, mert fontos autó lesz. Óriási helyből gazdálkodhatunk, egyedülálló a koncepció, remek a minőség, csak ugyel ki is kell fizetni. Középtávon át is rendezi majd a nagyautók piacát.

bmw530dgt 06

Xenonnal és LED-del is szerelik

Az BMW 5GT-t elég viszontagságos körülmények között kaptam kézhez, már mindenki ment vele a térdig érő latyakban, mire hozzám került. Aki előttem vitte, farral állt be vele, és egyből észrevettem: jé, az orra majdnem cápa.

Szeretem ezeket az új félszerzeteket, mert később érdekes dolgok sülnek ki  az újításokból. Gondoljunk csak az első Fiat Multiplára a hatvanas évekből, ami akkor csodabogár volt, ma viszont a kis családi egyterűek piaca fejlődik a legjobban. Középtávon a szedán kihalására számítok, ugyanis értelmetlen. A gát eddig ott volt, hogy a felső kategóriában senki sem kockáztatta, hogy ne gyártson szedánt. Tehát ami az árlista tetején van, az kívánatos, annak van autó formája. Az pedig szedán.

Vályi: Az 5GT első fotóinak megjelenésekor kevés jóérzésű ember akadt, aki nem önnön kezével kaparta ki saját szemét, de legalábbis nem meredt értetlenül a képekre: most akkor hogy is van ez? Emlékezzenek vissza, annak idején a Mercedes R osztály váltott ki hasonló érzéseket, de az meg is bukott. Ezt az orrlyukain keresztül felfújt dugongot pedig viszik, főleg Németországban.

B: Manapság  az árlisták tetején olyan autók vannak, mint az Mercedes CLS, ami inkább kupé, mint szedán, de még négyajtós. Korábban megjelentek a nagy szalonterepjárók, akarom mondani SUV-k, mint az ML, X5, RX és társaik. Innen már nem volt eretnekség tavaly az X6, ami szépen előkészítette az utat az 5GT-nek. Ezzel kezdeni olyan lett volna, mint a hideg pacal reggelire, legalábbis a Mercedes az R osztály így járt. De ha szépen előkészítik neki a terepet, már nem fekszi meg a gyomrot.

A koncepció és a megvalósítás is tetszik, ebben a kategóriában odafigyelnek az emberléptékű arányokra. Nagyon jólesik a cápásodó elejét nézegetni, az előre dőlő vesékkel. Szeretem az oldalcsíkokat is, főleg, mióta elolvastam, hogyan készül az ilyesmi és mire jó. Ami viszont fontos, és egyben a legjobban kitalált dizájnrészlet, hogy úgy ferdehátú, hogy kicsit kupé is, mégis marad fejtér mindenütt. Tudják, mi kell hozzá? Hosszú autó. Az pedig a BMW raktárában akad, 7-es a neve. Ha megnézzük a kocsit, csak a hátsó utasok ajtajának közepénél kezd lejteni, és akkor sem igazán, csak az eresznél, mert a tető közepe javában púposodik még. És mindezt tovább hangsúlyozza, hogy hátul sötétek az üvegek, és a C oszlopban van egy kis ablak. A hokiütő maga.

V: Később szó lesz róla, mekkora fetrengeni való teret talált odabent, hogy a w140-es Mercedes óta minden évben azt hittük, a sofőr-utas kényeztetést már nem lehet fokozni, és a gyártók mindig meg tudtak minket döbbenteni, modellről-modellre, évről-évre. A BMW sem maradt ki ebből, és lényegében technikai, technológiai tudásának minden apró morzsáját elszórta már a hetesben, ebben a GT-ben és az új ötösben. Már a kezelési útmutató lapozgatása is émelyítő, kényelmi, menetbiztonsági funkciók ömlesztve, iDrive, nyolcsebességes váltó, aktív kormányzás, éjjellátó, HUD, multimédia, internet és csillió más, aminek egy célja van: hogy minél kipihentebben, biztonsággal célt érjünk. Tesztautónk is rogyadozott az extrák súlya alatt, a 29 milliós árból 13 adta az extrafelszereltséget. Egy méregdrága, utazó demólabor.

Szépen megtanultuk, hogy alacsonyra ülni nem kényelmes, ezért a kényelmes autóba magasra ülünk be. Az 5GT ilyen. Azt is tudjuk, nem mindenhol olyanok az utak, mint Müncheben a gyártól 2-3 saroknyira (amúgy életem első és utolsó németországi kátyújába pont ott mentem bele), ezért tesznek bele komfortos rugózást. Az emberek szeretik a fényt, ezért alkalmazunk nagy tetőablakot, meg világos belet. Kész. Meg az emberek szeretik, ha ritkán kell tankolni, legyen nagy a tank, és egyen a motor keveset. Oké, ez is kész. Azt is szeretik, ha jól megy - sebaj, ott az új dízel, milliónyi elektromos trükkel, trükkös, változtatható lapátszögű turbóval és vadiúj, alumínium forgattyúsházzal. 6,7 alatt van százon, majdnem annyit is eszik, és ez csak a leggyengébb.

V: A hetes padlólemezére épülő, több mint 3 méteres tengelytávú dög a kényelemben brillírozik igazán. Ha a GT rövidítést szigorúan fordítjuk, és nem egy gyönyörű kupét társítunk a betűkhöz, egyből értelmet nyer. Hátul légrugó, segédkeret, három lengőkar, a BMW által Integral V-nek nevezett struktúra, elöl kettős keresztlengőkarok és a két tonna körüli tömeg garantálja a limbó hintót. Az utastér, a karosszéria remekül el van szigetelve a futóműtől, ami egy sportos autónál rossz, de itt jó, mert ez nem az.

Totalcar értékelés - BMW 5 530d GT - 2010

9
TC

Szerettem, mert szép, de a saját pénzemen akkor vennék ilyet, ha a ötször ennyit keresnék. Nagyon kényelmes, kényeztet, mindenre gondoltak benne, tényleg mindenre. Ha beleül, nem fog akarni kiszállni. De mi lesz, ha egyszer valami elromlik benne?

Népítélet - BMW 5

7,7
Nép
5.8
8.8
7.1
8.8
8.3

Az oldalról ajánljuk

Nem hiányzott, de örülünk neki!
  • Tesztek

Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.

Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?

április 6., 14:50
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
  • Hírek

Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!

Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.

április 6., 13:44
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

április 6., 18:18
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
  • Közélet

Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat

Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.

április 7., 06:12
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
  • Hírek

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt

Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.

április 6., 14:36
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
  • Hírek

Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá

Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.

17 perce
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
  • Hírek

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral

Az Austral alig három éve kapható a piacon.

április 6., 12:10
400 lóerő nem elég? És 510?
  • Hírek

400 lóerő nem elég? És 510?

Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.

április 6., 10:09
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon
  • Hírek

Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon

Sokan átsiklottak ezen.

április 6., 07:11
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03