Törjön nyelvet Renault-val!

Renault Fluence hazai bemutató

2010.01.21. 08:13

Adatlap Renault Fluence Exception 1,5 dCi - 2010

  • 1461 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 106 LE @ 4000 rpm
  • 240 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.4 másodperc
  • Végsebesség:
    185 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.1 l/100km
  • 4 690 000 Ft

Versenytársak

Még mielőtt emailek zuhatagát kapnám, tisztázzunk valamit: a Fluence név helyes kiejtése flüansz, kissé orrhangon ejtve az an-t; a szövegben ezért e szerint fogom ragozni.

Már előre rettegek, hogy vajon hány lap süti el a nüansz-flüansz szópárt valami szellemes címben, ami erről az autóról szól. Arra persze nincs garancia, hogy a beszélt magyar nyelvben is meg tud honosodni a jó kiejtés. Aki viszont gond nélkül el tudja mondani azt a mondatot, hogy: „Kiürült a frizsider, elmentünk az 1,6-os Fluence Exceptionnal az Auchanba, vettünk sampinyont, patisszont, mirelit cordon bleu-t, pár doboz Bonduelle-t és egy üveg bordeaux-it”, az felkészült egy Fluence szedán birtoklására.

A magyarországi bemutatón meghallgathattuk a Fluence-ról, hogy mennyire a kelet-európai ízlésnek megfelelő jármű, azaz egy tágas szedán, óriási csomagtartóval, a futóműve pedig valahol félúton van a normál Mégane-é és a Koleosé között – azaz bírja a rossz utakat. Koreában egyébként már egy éve fut a modell a szintén Renault-Nissan tulajdonában lévő Samsung Motorsnál, SM3 néven. A Renault verziót egész Európában fogják árusítani, ez nem lesz a keletieknek fenntartott modell, mint amilyen a Thalia.

A Mégane II szedánhoz hasonlóan Törökországban gyártják a Fluence-ot is, ami nem aggasztó, sőt. Jártam egyszer az elő-ázsiai Bursában az Oyak-Renault gyárban. És megértem, hogy aki ezen a reménytelenül szegény vidéken egy autógyárban dolgozhat, az tényleg az élet császára, és megbecsüli magát. Barátaimnak volt ott készült Thaliája, és az égvilágon semmilyen minőségi problémájuk nem volt az autóval, talán egy garanciában cserélt dudát leszámítva. Nem vagyok biztos, hogy Franciaországban az afrikai bevándorló ugyanezt érzi. A török Renault-k (Thalia, Clio Grandtour) persze általában kevésbé bonyolultak is, a Fluence extralistája is rövidebb, például nincs hozzá elektromos rögzítőfék, mint a normál Mégane-okhoz. Nem tragédia.

A motorpark viszonylag szerény, a Mégane limuzinban volt 1,4-es is, itt a legkisebb benzines 1,6-os és 110 lóerős, míg dízelből csak 1,5-ös van, 85 és 105 lóerővel. Ehhez jön a három felszereltség: a Confort (ejtsd konfor, kissé orrhangon), az Exception (ekszepszion, a legegyszerűbb, ha az „on”-nál befogjuk az orrunkat) és a csúcskivitel, a Privilège (privilezs). Azaz: kényelem, kivétel és kiváltság. A két jobbik felszereltség az erősebb dízellel elérhető, az alap csak a 85 lóerőssel, a benzines bármelyikkel. Ha kiszámoljuk, ez mindössze hatféle változatot jelent, persze ez bővülhet.

A leghülyébb nevű felszereltségi szint:

Amúgy alapból jól fellégzsákozzák a Fluence-ot (6 db), az ESP, a tempomat jár hozzá, de még a manuális klíma is. Szóval a 3,6 milliós listaár iszonyatosan jól hangzik, amikor egy 1,4-es Kia Cee'det klímával, ESP nélkül, 3,5 millió táján adnak. Igaz, a Fluence-hoz feláras az ötéves garancia, míg a Kia hetet ad. Méretben az Opel Astra Sedan jönne szóba, de az listaáron nincs 4,4 millió alatt, illetve a Chevrolet Cruze – itt az ár stimmel, a felszereltség gyengébb.

A Fluence se hús-se hal formavilágú, az orrát totálisan átépítették az aktuális Mégane-hoz képest, nehogy véletlenül hasonlítson rá. Bent viszont egy az egyben ugyanolyan, leszámítva azt, hogy itt mindegyik műszer mutatós, elhagyták a furcsa, fehér hátlapú digitális sebességmérőt. Nekem ez jobban bejön, biztos túl konzervatív vagyok. Ezt az apró momentumot leszámítva nálam mégis inkább a Mégane kombi lenne a nyerő, azt sokkal praktikusabbnak tartom.

Azonban el kell ismernem, a Fluence 496 literes csomagtartója (a szedánokhoz képest) viszonylag normális méretű lyuk mögött van. A hátsó üléseken kifejezetten nagy a hely, belülről hatalmasnak érezzük, szinte akkora, mint egy Laguna. Igaz, egy Mondeo ellen már elvérzik, de a Fluence hullámai valóban a középkategória alját nyaldossák.

A leghülyébb nevű Renault:

A rövid próbán egy 105 lóerős dízelt vezettem, amihez már hatfokozatú váltó jár. A motor olyan, amilyennek eddig ismertük: kicsike, nem vibrál. Bár nem hangtalan, egyáltalán nem bántó a hangja, egészen jól kiszűrték a dízel legkrákogóbb szólamait. A végtelenségig elviselhető, 130-nál alig pörög kábé 2700-at. Elinduláskor érezni, hogy kisebb dízellel van dolgunk, 2000 alatt nincs sok ereje, de innen szépen elnyújtva megérkeznek a newtonméterek, 3000-ig. Versenyzésre kevésbé alkalmas, közlekedésre annál inkább. A normál Mégane-okhoz képest magasabb futómű kicsit billeg, de a nyakamat teszem rá, hogy bármilyen járdaszegélyre felmegy sérülés nélkül. A próbált Fluence teljesen egyben is volt, bár gondolom, nem ezek a bőrüléses kivitelek lesznek a legkapósabbak belőle.

Nem mentem túl sokat vele, de azt így is könnyű volt megállapítani, hogy akiknek a Mégane Limousine eddig megfelelt, azoknak a Fluence ugyanolyan tökéletes lesz. Ugyanazt tudja, kicsit jobb csomagolásban, az pedig csak marketing, hogy nem Mégane-nak hívják. Ennyi belefér, sőt, még több is. Elvégre, jó nagy a csomagtartója, és nekünk, keletieknek ez bőven elég, tessék hát gyakorolni: flüansz.

Totalcar értékelés - Renault Fluence Exception 1,5 dCi - 2010

7
TC

Olcsó, jól összerakottnak tűnik, ezzel motorral egész jó választás

Népítélet - Renault Fluence

7,9
Nép
8
6.6
7.9
8.3
8.7

Az oldalról ajánljuk

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
  • Nepperűző

900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?

Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.

tegnap, 17:28
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
10 millióért cuki fapad
  • Tesztek

10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)

A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.

március 27., 05:55
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
  • Hírek

Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok

Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.

március 26., 06:01
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
  • Hírek

Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?

Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.

március 26., 06:01
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
  • Hírek

Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!

A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.

március 26., 07:48
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
  • Hírek

Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid

Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.

március 26., 09:21
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
  • Hírek

Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra

Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.

március 26., 15:59
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
  • Hírek

Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz

Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.

március 26., 14:40
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
  • Hírek

Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint

A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.

március 26., 17:34
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
  • Hírek

Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!

A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.

március 26., 15:03
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
  • Hírek

Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások

A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.

március 26., 12:32
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
  • Hírek

A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra

A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.

március 26., 13:40
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53
Nissan bejelentések
  • Hírek

Nissan bejelentések

március 26., 14:58