Még mielőtt emailek zuhatagát kapnám, tisztázzunk valamit: a Fluence név helyes kiejtése flüansz, kissé orrhangon ejtve az an-t; a szövegben ezért e szerint fogom ragozni.
Már előre rettegek, hogy vajon hány lap süti el a nüansz-flüansz szópárt valami szellemes címben, ami erről az autóról szól. Arra persze nincs garancia, hogy a beszélt magyar nyelvben is meg tud honosodni a jó kiejtés. Aki viszont gond nélkül el tudja mondani azt a mondatot, hogy: „Kiürült a frizsider, elmentünk az 1,6-os Fluence Exceptionnal az Auchanba, vettünk sampinyont, patisszont, mirelit cordon bleu-t, pár doboz Bonduelle-t és egy üveg bordeaux-it”, az felkészült egy Fluence szedán birtoklására.
A magyarországi bemutatón meghallgathattuk a Fluence-ról, hogy mennyire a kelet-európai ízlésnek megfelelő jármű, azaz egy tágas szedán, óriási csomagtartóval, a futóműve pedig valahol félúton van a normál Mégane-é és a Koleosé között – azaz bírja a rossz utakat. Koreában egyébként már egy éve fut a modell a szintén Renault-Nissan tulajdonában lévő Samsung Motorsnál, SM3 néven. A Renault verziót egész Európában fogják árusítani, ez nem lesz a keletieknek fenntartott modell, mint amilyen a Thalia.
A Mégane II szedánhoz hasonlóan Törökországban gyártják a Fluence-ot is, ami nem aggasztó, sőt. Jártam egyszer az elő-ázsiai Bursában az Oyak-Renault gyárban. És megértem, hogy aki ezen a reménytelenül szegény vidéken egy autógyárban dolgozhat, az tényleg az élet császára, és megbecsüli magát. Barátaimnak volt ott készült Thaliája, és az égvilágon semmilyen minőségi problémájuk nem volt az autóval, talán egy garanciában cserélt dudát leszámítva. Nem vagyok biztos, hogy Franciaországban az afrikai bevándorló ugyanezt érzi. A török Renault-k (Thalia, Clio Grandtour) persze általában kevésbé bonyolultak is, a Fluence extralistája is rövidebb, például nincs hozzá elektromos rögzítőfék, mint a normál Mégane-okhoz. Nem tragédia.
A motorpark viszonylag szerény, a Mégane limuzinban volt 1,4-es is, itt a legkisebb benzines 1,6-os és 110 lóerős, míg dízelből csak 1,5-ös van, 85 és 105 lóerővel. Ehhez jön a három felszereltség: a Confort (ejtsd konfor, kissé orrhangon), az Exception (ekszepszion, a legegyszerűbb, ha az „on”-nál befogjuk az orrunkat) és a csúcskivitel, a Privilège (privilezs). Azaz: kényelem, kivétel és kiváltság. A két jobbik felszereltség az erősebb dízellel elérhető, az alap csak a 85 lóerőssel, a benzines bármelyikkel. Ha kiszámoljuk, ez mindössze hatféle változatot jelent, persze ez bővülhet.
Amúgy alapból jól fellégzsákozzák a Fluence-ot (6 db), az ESP, a tempomat jár hozzá, de még a manuális klíma is. Szóval a 3,6 milliós listaár iszonyatosan jól hangzik, amikor egy 1,4-es Kia Cee'det klímával, ESP nélkül, 3,5 millió táján adnak. Igaz, a Fluence-hoz feláras az ötéves garancia, míg a Kia hetet ad. Méretben az Opel Astra Sedan jönne szóba, de az listaáron nincs 4,4 millió alatt, illetve a Chevrolet Cruze – itt az ár stimmel, a felszereltség gyengébb.
A Fluence se hús-se hal formavilágú, az orrát totálisan átépítették az aktuális Mégane-hoz képest, nehogy véletlenül hasonlítson rá. Bent viszont egy az egyben ugyanolyan, leszámítva azt, hogy itt mindegyik műszer mutatós, elhagyták a furcsa, fehér hátlapú digitális sebességmérőt. Nekem ez jobban bejön, biztos túl konzervatív vagyok. Ezt az apró momentumot leszámítva nálam mégis inkább a Mégane kombi lenne a nyerő, azt sokkal praktikusabbnak tartom.
Azonban el kell ismernem, a Fluence 496 literes csomagtartója (a szedánokhoz képest) viszonylag normális méretű lyuk mögött van. A hátsó üléseken kifejezetten nagy a hely, belülről hatalmasnak érezzük, szinte akkora, mint egy Laguna. Igaz, egy Mondeo ellen már elvérzik, de a Fluence hullámai valóban a középkategória alját nyaldossák.
A rövid próbán egy 105 lóerős dízelt vezettem, amihez már hatfokozatú váltó jár. A motor olyan, amilyennek eddig ismertük: kicsike, nem vibrál. Bár nem hangtalan, egyáltalán nem bántó a hangja, egészen jól kiszűrték a dízel legkrákogóbb szólamait. A végtelenségig elviselhető, 130-nál alig pörög kábé 2700-at. Elinduláskor érezni, hogy kisebb dízellel van dolgunk, 2000 alatt nincs sok ereje, de innen szépen elnyújtva megérkeznek a newtonméterek, 3000-ig. Versenyzésre kevésbé alkalmas, közlekedésre annál inkább. A normál Mégane-okhoz képest magasabb futómű kicsit billeg, de a nyakamat teszem rá, hogy bármilyen járdaszegélyre felmegy sérülés nélkül. A próbált Fluence teljesen egyben is volt, bár gondolom, nem ezek a bőrüléses kivitelek lesznek a legkapósabbak belőle.
Nem mentem túl sokat vele, de azt így is könnyű volt megállapítani, hogy akiknek a Mégane Limousine eddig megfelelt, azoknak a Fluence ugyanolyan tökéletes lesz. Ugyanazt tudja, kicsit jobb csomagolásban, az pedig csak marketing, hogy nem Mégane-nak hívják. Ennyi belefér, sőt, még több is. Elvégre, jó nagy a csomagtartója, és nekünk, keletieknek ez bőven elég, tessék hát gyakorolni: flüansz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
