Isten vagy, Luc!
Teszt: Audi A2 – 2001
Lépésről lépésre érett be a formája a fejemben. Amikor az ezredfordulón megjelent, még nem nagyon érdekelt, hiszen irtózatosan drága volt, meg semmi GTI-jelleget nem tartalmazott. Most viszont megláttam a telepen 1,6 millióért, és hatalmasat dobbant a szívem.
Régóta szemezek vele. Nincs rá szükségem, legalábbis megideologizálni még nem tudtam, miért kell. Vagy legalábbis nem tűnt erős érvnek a környezetvédelem, nevezetesen hogy a V8-as Cougar és a V6-os Tehén, meg a két motor mellé kéne egy kisebb fogyasztású autó is. A Tehenet amúgy is lehetetlen volna eladni, de ha mondjuk ne adj' isten a teremgarázsban rázuhanna egy meteor, már valószínűleg nem egy másik Tehenet vennék. Hanem – jelen állás szerint – egy Audi A2-est.
Végül megszületett a zseniális elgondolás: veszek egy A2-est, lehetőleg valami hibás fényezésűt, lehomokszóratom, és már kész is a nagyvárosi DeLorean. Széles körben, Csikóstól Karottáig terjesztettem az elgondolást, és mindenki támogatta. Csak abban volt eltérés, legyen-e lakk a pőre alumíniumon. Szerintem ne: legyen inkább egy kicsit patkány, és akkor már be is lépek vele a Cult Hungarian Club megfelelő tagozatába. A lakk nélküli alumíniumon meglátszanak az ujj- és egyéb nyomok, de épp ettől lesz belőle hiteles köztéri szobor – szerves kölcsönhatásban, harmonikusan környezetével. Az Audi Space Frame mozgó emlékműve, az összetapicskolt foltok pedig nem szépséghibát jelentenek majd, hanem az emberiség csodálatának biometrikus bizonyítékait.
Aztán persze egyetlen pillanat romba dönti a gyönyörű koncepciót. Ez az A2-es itt például jó is lenne, bár a fényezésének nem sok baja van. Viszont néhány kopogtatással kiderül, hogy nem az egész karosszéria alumínium. Az első sárvédők és a lökhárítók például nem, így a tető már hiába döng romantikus bádoghangon. Hát akkor a patkány koncepciót még érlelem egy kicsit, esetleg megkérem Tom kollégát, fotosoppoljon alumínium A2-est fekete műanyag sárvédőelemekkel és lökhárítókkal. Az Audi Space Frame technológia azt jelenti, hogy a speciális alumíniumváz mellett egyes alumínium karosszériaelemek is részt vesznek a közteherviselésben, ezt már bemagoltuk tíz évvel ezelőtt, de ki hitte volna akkor, hogy 2010-ben ilyen kegyetlen dilemma elé állít a sors?
Az A2-es formájának egyik legérdekesebb része szinte nem is látszik. Mi ez a széles, fekete fóliacsík a lökhárító alján? Csak nem optikailag akartak kicsalni belőle egy kicsit, hogy magasabbnak látsszon? Karcsúsítás? Ez így olyan, mármint olyan hatást kelt, mintha a lába között több tér lenne. Á, hülyeség, az A2-es eleve magas autó. Nézzük csak az oldalát. A mindenit, ott is van egy csík, végig. De miért? Papp Tibi szerencsére emlékszik, hogy annak idején, pont tíz éve az A2-es tesztautóval sokat szívott minden egyes járdára parkolásnál, mert az A2-es valójában alacsony. Hát ez érdekes. Donkerwolke, zseni vagy, pajtikám! Ezért is jó az ilyen használtteszt; ez nem olyan, mint a bemutató, hogy jön az európai píáros, és mindent megmutogat. Nem, majd rájövünk, ha eleget gondolkodtunk, de mennyivel érdekesebb így rájönni dolgokra.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.