A másik csalást a motornál követték el, évtizedes fejlesztő munkával: lecsíptek két hengert. Úgy tíz éve 184 lóerőhöz három liter és hat henger kellett az 530d-nek, ma elég kettő liter. Ami a sorhatos vallással ugyan nehezen összeegyeztethető, de ez van, a kis könnyűfém dízelmotor ezt tudja. Még nyomatékban is: 380 Nm. Döbbenet. Sőt, gyakorlatilag ugyanarra a gyorsulásra is képes a kis motorral a mai kombi, 8,3 másodperc alatt van százon, mindegy, hogy kézi, vagy automata váltóval. Lehet, hogy úgy tűnik, kicsit erőlködik közben, de ilyen menéshez hadd erőlködjön szegény, nem? A mai 530d ennél két másodperccel jobb, az már más dimenzió.
Persze az 520d hangja nem olyan, mint a hathengeresé, de jó a szigetelés, alig hallatszik. Az egyetlen zavaró dolog a tekeredős, filigrán váltókaron érezhető finom rezgés, ha nem is erősen. Az automatánál nem lenne ilyen gond, de akkor hogyan próbálhatnánk ki a motorleállító rendszert? Ilyen ugyanis csak a kézi váltóhoz jár. A szolgáltatás kikapcsolására szolgáló gombot egyébként közvetlenül a startgomb mellé tették, hogy kéznél legyen. Mert amikor a motor leáll, vagy beindul, rendesen megrázkódik – talán azért van ennyire kéznél az a gomb, mert sejtik, hogy a tulajok szeretnék gyakran használni.
A München környéki kis utakon megtett próbakör elég svéd stílusú volt, mindenhol sebességkorlátozásokkal, szerencsére a táblafelismerő rendszer jól működöt, még a head-up display-n is megjelent, mennyinél nem szabad gyorsabban hajtani. Érdekes, hogy az országúti poroszkálásban 7,5 környékén kajált a kombi, amikor már autópályán is mentünk, a fogyasztás lement 7,1-re – gyanús, hogy inkább pályázásra optimalizálták. Akárhogy is, ezek elég jó értékek egy 1700 kilós autótól. Természetesen ez a verzió is nagyon Efficient Dynamics, a kézi váltóra azt mondanánk, hogy szárazkarteres, ha motor lenne; egy a lényeg, így megspórolták az olajkavarási veszteséget. Nem tudom, ez hány köbmilliméter spórolást jelenthet százon, de a többi okossággal együtt már összejön a takarékosság.
Csakhogy. A tesztautókat úgy felszerelték, hogy saccra közel megduplázták a 12,5 milliós alapárat, lényegében minden, ami különleges benne, feláras extra. Még a tetősín sem jár alapáron, de a Google-alapú navigációért, a head-up display-ért, a multimédia rendszerért, a sávelhagyás-figyelőért, a körbe beépített kamerákért, az állítható lengéscsillapításért röpködnek a százezrek. Aki tehát azt szeretné kiolvasni ebből a cikkből, hogy megéri ilyen kocsit venni, annak most csalódást kell okoznom. Nem éri meg. Egy ugyanekkora Mondeo kombi – az megéri.
Ez meg átkozottul jó. És legalább használható is valamire.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Hírek
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Szerelem
Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.
Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.
- Hírek
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.
- Hírek
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
A harmadik hely a Mercedesé lett.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Nepperűző
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.
- Hírek
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Közélet
Kétmillióért vonzó taposóaknát, vagy sokat futott biztonságot? Esetleg kis-Volvót? – Murvaélet #4
Kétmillióval a zsebben kerestük a tökéletes használt autót, de nem volt minden darab kegyes hozzánk.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Piastrié a pole Kínában, a sprintfutamot Hamilton nyerte
Hamiltonnak megvan az első győzelme a Ferrarival, és Piastri is behúzta az F1-es karrierje első pole-pozícióját.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Szerelem
Mélymerülés a legkirályabb Nissan Skyline-ok tengerébenNagyon menő Skyline-ok – Első rész
A 700 millióstól kezdve, a világverőn át, egészen a legritkább rendszámos darabig. Szuperérdekes Skyline-ok következnek.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
