A megbízhatóság szobra egy Fiat?
Használtteszt: Fiat Panda 1.3 Multijet Dynamic Cool 2005
Már régóta fentem rá a fogam, mert gyanúsan jó a híre. Igaz, a belseje még nem a Fiat 500-as Audi-nívóját tükrözi, de az olcsó Pandának ez nem is dolga. A technika egyszerű, de működőképes, az utastér pedig a maga prosztó strapabíróságával teszi vonzó használati tárggyá 1,3 millióért. Persze, már öt éves, de nem baj. Egyedül az aggaszt, hogy dízel, az viszont bizalommal tölt el, hogy elég fapados.
A relatíve szerény felszereltséggel például megúszható a Fiatok megbízhatatlan működésű távirányítója, amelyet a bugylikulcsba szoktak beépíteni. Igazság szerint szegény Pandának annyira lemerült az akksija a telepen, hogy a kulccsal működő központi zárnak sem volt szuflája a működéshez, de még a kvarcórának sem. Nem baj, bebikáztuk, régóta állhat az Autocitynél. Utána viszont semmi gond nincs, és a félhalott common rail befecskendezésre utaló alapjárat-ingadozásnak semmi nyoma, a kis dízel simán jár.
Nem tudom, hogy rosszul emlékszem-e, de anno az új tesztautók ajtói nem ilyen wartburgos kongással csukódtak, nekem az a sanda gyanúm, hogy a gyengébb specifikációjú Pandák nem csak az extrák mennyiségében különböznek. Persze minden relatív, hiszen klíma, vezetőoldali légzsák és ABS van a Dynamic Cool modellben. Szervo is van, sőt, a feleségem által tanga-gombnak hívott City funkció jár hozzá – a gombon lévő szimbólum tényleg hasonlít a fehérneműboltok karikára feszített tangáira. Tanga üzemmódban egyébként az ember meglendíti a kormánykereket, és koppanásig körbefordul. Elsőre fura, de hamar megszerethető az ultrakönnyű kormányzás, visszajelzés amúgy sincs sok. Akkor meg miért ne cikázzon könnyedén az ember a városban? Hetven fölött elmúlik a tanga-effekt.
Hihetetlen, hogy bárki hitt 2005-ben a kazettás magnetofon létjogosultságában, amikor már 60 gigás iPodot lehetett kapni. Ez kábé olyan, mintha a Merkur a Ladákat gramofonnal kínálta volna 1978-ban. A specifikációt átböngészve viszont beigazolódik a gyanúm, hogy nincs utaslégzsák a fedél mögött, amire nem is írták rá, hogy lenne mögötte valami.
A nagy termetűek kirekesztésére fura módszert eszeltek ki a gonosz olaszok: a váltót tartó konzolt. Egyszerűen van egy bizonyos testmagasság, valahol 180 centi táján, ahol már rettentően zavarja a térdet, főleg azoknál, akik kicsit terpeszben ülnének. Én a 173 centimmel úgy-ahogy elvagyok vele, meg tudom szokni.
A Panda nem követte a trendeket, ez egy olyan kisautó, amely valóban kicsi. Kívül is, belül is. Mai szemmel például szokatlanul keskeny, ezen nincs mit szépíteni, egy Suzuki Splash vagy egy új Spark szellősebb. Az emberiségnek egy bizonyos hányada befér az első ülésekbe, a többiek egyszerűen kirekesztődnek az élményből, amit úgy hívnak: Panda. Egy átlagos ember mögé ugyan még be tud szállni hátra egy másik átlagos, de a háttámla szinte derékszögben áll. Így is csupán egy fél bevásárlásnyi csomagtartónak maradt hely hátul. Azaz 206 liter, ha valakit érdekelnek a számok.
Ez nem baj egy kisautónál, ha nem családi autóként akarják használni.
Milyen öt évesen? Mik a tapasztalatok? Megéri?
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
