Ennyi csaj még sose bámult meg. Ennyi nő még sose akart beülni mellém.
A Fiat 500 C élvezeti értéke ennél persze jóval több. Imádják az emberek. Mindig felvidít – kabrió, mégsem egy fejnehéz CC, nem sportos, mint egy roadster, de rendesen dobol a tetőn az eső. Városba szinte tökéletes, pályára kicsit városias; az előváros az otthona. Megy, mint a barom, és elég kényelmes. Még belőlem is képes volt embert faragni, pedig az nagy szó.
És nagyon nem a műszaki részletekről szól ez az egész. Kit érdekel, hány köbcenti? Mennyivel megy? Meg mekkora a csomagtere? Hogyan oldották meg a tetőnyitást? Letojom, és a vevő is letojja. Könnyű a kormány? Az. Kis helyen fordul? Igen. Keveset eszik? Cuki? Jól áll? Jól megy? Igen. Tetszik neki, megengedheti magának, és meg is veszi az életérzést. De ez itt nem egy divatmagazin, úgyhogy bocsássanak meg, mint autót is megtekintjük.
Csak elébb a nő.
Szeretik-e a csajok és honnan?
Megkérdeztünk csajokat, tetszik-e nekik az 500-as.
Noémi, újságíró, aki először a Fiat hátulját látta meg a parkolóházban
– Juj de aranyos! Tényleg ezzel megyünk? Ez Mini? A színe nagyon tetszik, jól megy a kendőmhöz, nem mintha más autónál ez számítana, de itt fontos. A kipufogó fiús, a hátsó lámpa meg minis. Biztos azért hittem, hogy Mini.
– Az első lámpa kicsit gülü, de aranyos. Meg az a csík is jó, az elején keresztben.
– Nagyon könnyű a kormánya, és könnyen vezethető. A váltókar kicsit furcsa helyen van itt fent, meg kell szokni. Nagyon megy. Hétközben egy Kia C'eedet szoktam vezetni, ahhoz képest nagyon megy. Benzines, ugye? Csak odalépsz, és bent is vagy a másik sávban, ahová tartottál.
– Na, hogy is kell leengedni a tetőt? És itt megáll, egy másik gombnyomásra tovább megy? Értem. Hopp, így nem látok hátrafelé.
– A műszerfala egy kicsit káosz nekem, meg kell szokni, hogy itt kint van a sebesség, bent meg a fordulatszám, és nem két különálló műszer mutatja. Odafigyelést igényel az elején.
– Mennyi? Ötnél is több? Erre most nincs pénzem. Elég drága.
Ildikó, ügyintéző
– Igazából a tető az bosszantó, miért kell ennyiszer megnyomni a becsukáshoz? Miért nem csukódik be egy nyomásra?
– Sport fokozatban már vállalhatóan gyorsul.
– Engem az új bogárra emlékeztet, és az már akkor sem tetszett, amikor megjelent.
– Ez biztosan férfiautó. Gondold el, ha csak két nő beül, már tuti tele van a csomagtartója, annyira kicsi.
Az 1,4-es, 100 lóerős motor a Pandából ismerős, kellemes kis darab, még nem Multiair: alul nem egy erőművész, de közepes fordulaton jól használható. A Fiat szakemberei szerint pedig véletlenül se engedjem 4500 alá, úgy egész más karakter: olasz, szívó, pörgetni kell. Beindításkor kellemes dörmögő hangja van a parkolóházi betonbunkerben, simán elhinném, hogy másfélszer ekkora. Fordulaton meg rendes olaszautó-hangot ad, röfög, szürcsöl, egyszer se esik ki a szerepéből. Ugyanakkor elvan hét és fél liter benzinből vegyesben.
Csikós az első komolyabb tesztben sokat kritizálta a rugózást, hogy a csillapítás és a rugózás összhangja nem megfelelő, a rugóutak hamar elérik a végüket, és visszarúgva ütnek egy nagyot az autón és a benne ülőkön. Ettől olyan kellemetlen bukdácsolós érzés menni a csukott vagy napfénytetős 500-zal. Ennek hál' istennek vége, a kabrió sokkal kellemesebb lett. A korábban kifogásolt jelenség az elviselhetőség szintjéig csökkent.
Megnéztük a kabrió súlytöbbletét: 40 kiló, hasonló felszereltség mellett – ez 970 kiló, a csukott pedig 940. A teljes terhelésnél elolvad a különbség, itt csak 15 kiló marad, 1385 az 1370 ellenében. Megnéztük a teljes gyári dokumentációt, de semmi olyan nem változott, ami indokolná a kellemesebb karakterisztikát. Marad hát a rugó és lengéscsillapító, ezek cserélgethetők: ugyanarra a helyre millióféle is bemegy.
De még mindig nem volt számomra megnyugtató, így felhívtam Prokeet, nézzen már legyen kedves nekem lengéscsillapítót a csukotthoz meg a nyitotthoz, és beigazolódott a gyanú: ugyan csereszabatosak, de mások. Tehát valószínűleg itt van a kutya elásva, ha a zárt 500-as ráz és dobál, meg kell próbálni a kabrió csillapítást, feltehetően jobb lesz tőle. Vagy a rugókat. Vagy mindkettőt.
A kabriósítás számomra roppant szimpatikus módját választották. Akárcsak a nagy elődnél, a sima régi 500-nál vagy a Baur BMW-nél: úgy lesz belőle kabrió, hogy nem csinálnak semmit. Két m-mel. Semmit. Marad a tetőmerevítés, hiszen az végigfut, maradnak az ajtókeretek, marad a hátsó ablak tömbje, zseniális, és rohadt jól néz ki. Decens. És sokkal jobb, mint a töketlen és aránytalan CC-k. Ráadásul nem csak álló helyzetben, a lámpánál magamutogatva lehet nyitni-csukni, hanem hatvanig, bárhol bármikor, bármilyen irányba.
Mi még az, ami érdekes? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
