Több jó okom is volt rá, hogy lecsapjak az új S60-as tesztautóra. Egyrészt a hétköznapjaimban egy öreg 440-est használok, ennek ellenére a Volvo tesztautók eddig elkerültek. Pedig tényleg szerettem volna megtudni, mennyit fejlődtek a svédek az elmúlt tizenhét évben. Másrészt e modellnek elég izgalmas előélete volt. Évekig úgy tűnt, az S60-as vonal egyáltalán nem folytatódik, azután viszont épp ezzel a modellel kezdték meg az elszakadást a régi sémáktól. Ráadásul már a fejlesztés közben kiderült, hogy a Volvo válik a Fordtól és kínai pénzből folytatja.
Nehéz szülés volt, ráadásul kőkemény mezőnyben kell helytállnia a középső Volvónak. Ebben a kategóriában még labdába rúghatnak a tömeggyártók csúcsmodelljei, amilyen például az Opel Insignia vagy a Mazda 6. Ugyanakkor elsősorban ez a méretosztály adja a prémiumgyártók megélhetését, így a 3-as BMW vagy az A4-es Audi is ugyanazt a közönséget célozza, mint az S60-as. Ilyen zsúfolt közegben kell valami, amitől egy-egy modell kiemelkedik a tömegből – amit a svédek valószínűleg éreztek is.
A legegyszerűbb megoldás egy eltalált karosszériaforma – talán ezért dobták el a korábbi sablonokat, ha nem is nagyon messzire. Az autón még mindig felfedezhető az első S80-as óta használt szabásminta, de mintha meghúzták volna a bőrt a tarkóján, az egész feszesebbé vált. Nagyobb a hűtőmaszk, a fényszórók hátrébb csúsztak, és ahogy a bőr ráfeszül a csontokra, több lett a határozott él is. Épp annyival sportosabb az összhatás, hogy mögé képzelhessük a vidám kanyarvadászatot, netán a felcsípett csajokat. Egy biztos, ezzel kisebb eséllyel nézik az embert jómódú apukának vagy anyukának, mint a korábbi Volvókkal. Fiatalítani kellett a márkát, és erre a célra az S60-as tökéletes – első ránézésre legalábbis annak tűnik.
Szó sincs róla, hogy az S60-as kemény sportszedán volna – ha valaki mondjuk a reklámkampány túlzásai alapján ilyesmit gondolna, az nagyot fog csalódni, legkésőbb a beszállás pillanatában. Belül a prémiumkategóriában megszokott kényelem és minőség fogad. Elöl nagy, puha fotelek várnak, amelyek csak annyira tartják a törzset, amennyire ahhoz kell, hogy kanyarban ne essünk ki belőlük. A műszerfal puha, kellemes tapintású műanyag, a bőrkárpitok puhák és vaskosnak tűnnek, mégsem izzasztóak, és minden burkolat tökéletesen illeszkedik, ahogy egy drága autóban el is várhatjuk.
A tervezők nem komplikálták túl a belső teret, de úgy játszottak a színekkel és a formákkal, hogy megmaradt a közmondásos svéd letisztultság, de mégsem egyhangú az összkép. Olyan apróságokról van szó, mint a bőrbetétek és a fém díszítőelemek az ajtókon, vagy a középkonzolon felbukkanó famintás betét. Ez utóbbiról itt sem lehet eldönteni, hogy igazi-e vagy sem, de legalább nem szembántó: épp csak annyira üt el a környezetétől, hogy megtörje a műszerfal szürkeségét.
Az S60 nem nagy autó, alig több, mint 4,6 méter hosszú, és nem is lehetett igazán lényeges tervezési szempont a helykihasználás, de ebből elöl nem sokat érezni. Egyrészt megvannak a szokásos térérzetnövelő trükkök: a domború műszerfal, a világos tetőkárpit és a magas doboz a két ülés között. Ezektől távolabbinak érezzük a túloldali ajtót, annyi hely pedig valóban van, hogy két felnőtt széltében bőségesen elférjen. Hátul már nem ilyen kellemes a helyzet: 182 centis magasságomhoz állítva a vezetőülést már csak az üléstámlába fúrt térddel fértem el hátul. Ez az autó azonban nem is sok száz kilométeres, négyszemélyes utakra készült, arra ott a V70-es vagy az S80-as. Rövidebb távon pedig még elfogadható a komfort hátul is.
A csomagtér 380 literes, ami kevésnek tűnik, de a hétköznapokban még elegendő. Cserébe eléggé szabályos, csaknem hasáb formájú, és egy, a padlójából felnyíló elemmel kettéosztható, ami hatékonyan akadályozza meg, hogy a bevásárlás után a szatyrok összevissza csúszkáljanak odabent. Legfeljebb a rövid csomagtérajtó lehet zavaró, ha nagyobb tárgyakat akarnánk betenni, de ezt az áldozatot megköveteli a csinos formaterv. Akit mégis idegesítene egy ilyen apróság, az jobban jár, ha kivárja a V60-as érkezését, az, ha nem is sokkal tágasabb hátul, de könnyebben variálható és pakolható.
De mégis, milyen a kétliteres turbómotor? És mi az S60-as gyenge pontja? Lapozzon, és megtudja.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
