Nahát, de jó neked, elhozod ezt a 320d kupét! Aztán elhozod ugyanazt, csak szedán változatban, vették észre a kollégák, és a hangjukban nem sok irigység bujkált. Pedig a nagyon keveset fogyasztó 320d elég érdekes autó volt, ez viszont inkább csak jó.
Nagyon sok 320d-t vezettünk már. Egy szóval se mondanám, hogy a tökünk tele van a 320 d-kkel, de az autós újságírók részére fenntartott pokolbugyorban nyilvánvalóan Mazda3-asokról és úgy általában kétliteres dízelautókról kell írni minél több cikket, változatosan, szórakoztató formában. És ha nem sikerül, természetesen jön a sátán, és hozza a farokszendvicset. Kegyetlen sors, és ezeknek az autóknak a kegyetlenkedésre csak egyetlen mentségük van: jók.
Természetesen ez a kupé sem a kétliteres dízeltől jó, inkább annak ellenére. Az Efficient Dynamics csomag és a benne található technikai fejlesztések nem a kis fogyasztásról szólnak. Illetve nem a takarékosságról. Kötve hiszem, hogy az átlagos BMW-felhasználót a Föld megmentése motiválná, amikor autót választ. A BMW vásárlóit, akárcsak a gyárat, elsősorban technológiai szempontból érdekli a jelenlegi high-tech. Amikor a nagy teljesítmény volt a divat, abból hozták ki a technikai maximumot, amikor a vezethetőség, akkor abból. A vezethetőség persze olyan, mint a farmer, mindig nagy divat, a töréstesztek viszont annyira unalmasak, hogy a biztonságtechnikai sikereikről maga a BMW is enyhe undorral adja ki a sajtóközleményeit.
Érzem én, hogy lassan olyan unalmas leszek ezzel, mint Cato szenátor a közhelyes karthagoelpusztítós dumájával, de én sem mondhatok mást: kupéba egyszerűen nem illik a dízel. Egy dízel akkor fogyaszt keveset (és menti meg a Földet), ha nyugisan járunk vele. Márpedig alacsony építésű autóval szinte lehetetlen nyugisan járni. A békés közlekedés alapja, hogy messzire ellátunk, a takarékos vezetés egyik legfontosabb faktora egyébként is az előrelátás. Lelépünk a gázról, ha látjuk, hogy öt autóval előttünk fékeznek, vagy épp a gázon maradunk, mert tudjuk, hogy ezen a zöldön még szépen átférünk.
Egy kupéban ellenben az előrelátási lehetőségek nagyon rosszak. Ezért az ember ösztönösen javítani akar a helyzeten, és meg akarja előzni az előtte haladó magasabb járművet. Csak hogy a világot gyakorlatilag olyan förmedvényekkel tömik tele az autógyárak, amik magasabbak, mint egy kupé. Nyugisan közlekedni egy SUV-val lehet, én legalábbis azzal tudok, esetleg nagy, kényelmes limuzinnal vagy egy esetlen izével, aminek úgyis mindegy. Kupéval nem.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Minek neked két furgon malacka? Az egyikkel szállítom a másikat!
Április másodikán nem mindennapi látvány tárult Nottinghamshire rendőrei elé.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
