Az ember fejlődik. Amikor fiatal vagy, azt hiszed, attól gyors egy autó, ha ráz, meg ordít. Később már úgy vagy vele, ha tényleg megy, akkor eltűröd, hogy ordítson. Aztán eljön az a nap, amikor aszondod: a fene egye meg, miért is ordít? Menjen, oszt kussoljon! Az Octavia RS az autód.
Még jó, hogy megújították. Új elöl a lámpa, és alul megjelent a kötelező LED-sor is. Amúgy szerintem alig változott az Octavia RS, ami eleve jó autóknál nem baj. Persze páran biztos tépelődnek, hogy miért nem tekertek a 200 lóerős TSI motoron egy kicsit. Ám mentem már a nemzetközi bemutatón az RS-sel versenypályán, és szerintem a válasz erre: ebben a futóműben-kaszniban ennyi van. Egy picit még ki lehetne csiholni belőle, de lényegesen többet nem.
Azért szeretem változatlanul, mert már a jellemfejlődés harmadik fokozatánál járok, tehát ha egy erős Octavia vagy egy gyenge Superb között kéne választani, egyértelmű a döntés. Persze, jó dolog Mégane RS-t, Focus RS-t tesztelgetni, meg a Civic Type R ordítását hallgatni, de azért ott a gyerek, meg a csatolt részei, azokat is vinni kell néha. Néha? Mindig. Igazából az Octavia már az a GTI-féleség, amivel csak úgy, poénból nem feltétlenül autózik az ember.
Miért is tenné? A szép hangjáért? Jelentem, az nincs neki. Még gyorsításkor csak-csak, amúgy menet közben szinte semmi. Ilyen az, amikor egy benzines autóban bent felejtik a dízel hangszigetelését. Persze a játékos emberkék az ilyen kérdéseket rövidre zárhatják egy sportkipufogóval, de a többség valószínűleg nem fogja. Akinek tényleg sportgép kell, az vesz egy kompaktabb valamit, nem fog egy kredenc méretű járművel közlekedni.
Hiába, ettől függetlenül a technika változatlanul a Golf GTI-é. Persze, a könnyebb Golf pár tizeddel jobban gyorsul, a részletei talán kifinomultabbak, és valószínűleg a felszereltsége is gazdagabb. Ehhez képest mit tud a Skoda: olcsóbb hatszázötvenezerrel, és van csomagtartója. Ó-R-I-Á-S-I. Igaz, akinek nincsen szüksége közel 600 literre, annak felesleges – da akinek kell, az nem is talál más hasonlóan józan, használható autót. Talán még a Mazda 3 MPS jöhet szóba, de az nem csak a méreteiben marad el az Octaviától: fáj egy japánról ilyet mondani, de ostoba a futóműve és a kormányzása, továbbá nyöszörög a műszerfala. Ilyen hibákat a Skodánál nem követtek el.