A majom és az ominózus fejes azonban csak most következik. Kisautóknál, mivel korlátozott hely áll a technika rendelkezésére és az alkatrészek ára sem szökhet az egekbe, amin lehet, spórolnak a gyártók és sosem komplikálják feleslegesen a dolgokat. A Corsa futóműve is egyszerű konstrukció, ahogy szinte minden autóé a kategóriában, mégis csodát tettek vele. Szinte minden új, a rugók, a gátlók, a keresztstabilizátor, sőt valamit a kormányzáson is változtattak, az eredmény pedig egyszerűen zseniális lett.
Ne versenyautóra gondoljunk, hiszen a Corsa, pláne ez a piros belsővel felcicomázott, csillivilli darab, inkább az anyukák és a fiatal lányok kedvence lesz, ezért nyilván csillapítania is kell, de amellett, hogy komfortosan rugózik, a kisautó elképesztően kezes, meglepően jól fordul, továbbmegyek, ha egyenesekben nem is annyira, a kanyarokban mindenképpen nagy élmény vezetni.
Az úristenit a balkánnak...
2010-et írunk, már azt sem sokáig. Az ember elvárná, hogy a XXI. században egy kétmilliós európai nagyvárosban az infrastruktúra lehetővé tegye, hogy a város egyik tetszőleges pontjáról eljuthassunk egy szintén tetszőlegesen kiválasztott másik pontra anélkül, hogy különösebb problémába ütköznénk. Sajnos Budapesten másképp mennek a dolgok.
A harmadik kerületi önkormányzat ugyan kirakott néhány táblát az Aranyvölgy utca két végére, hogy vigyázat, meg úthibák, meg csak 30-cal szabad menni, de sajnos ilyen minőségű úton a 30 is végzetes lehet. Pechemre viszonylag gyakran közlekedek erre, így tudtam, hogy az út Aranyhegyi utca felé eső része minden rémálmunkat felülmúlóan pocsék, és húsz centi mély - nem vicc!!! – kátyúk tarkítják, melyek autóval is kellemetlenek, de motorral szó szerint akár halált is okozhatnak, szóval tudtam, hogy a Bécsi út felőli részen nincsenek kátyúk, és elkövettem azt a hibát, hogy beszélgetésbe merültem a barátnőmmel.
Hamar kiderült, hogy amióta utoljára arra jártam, az aszfalt ezen a részen is tönkrement. Csúnya ütést hallottam, majd azonnal megálltam. Naná, hogy kiszakadt a gumi oldalfala, az lett volna a csoda, ha kibírja. Nézzék jól meg a képet, ő volt a tettes. Ott és akkor még csak meg sem csodálhattam, mert este 11 volt, de másnap visszamentem, hogy lerójam a hódolatomat. Ja, és csókoltatom az illetékeseket az önkormányzatnál, egyúttal javasolnám még több tábla kihelyezését, mint a mellékelt példa is mutatja, igen hatékonyan védi az autóst és a kocsit a tankcsapdáktól.
A Corsa 1.2 111 years alapára 3 535 000 forint, ezért kapunk egy nagyjából Enjoy felszereltségű, de igencsak egyedi dizájnnal rendelkező kisautót. Kívülről a sportos, 16-os alufelnik meg a sötétített hátsó ablakok teszik kívánatosabbá az autót, belül pedig... Nos, azt gondolom, férfiember nem ítélhet ebben a kérdésben.
Én három leányzónak mutattam meg a kocsit. Ketten azonnal elájultak, a sok piros betét és a dizájnos ülések azonnal levették őket a lábukról, mint egy jó pillanatban felszolgált, szép, színes, de alattomosan erős koktél. A harmadik először fintorgott, kényelmetlenül érezte magát és kínai integetős macskához hasonlította a középkonzol csillogó, fekete műanyagját. (pedig az integetős macska általában aranyszínű – a szerk.) Néhány perc elteltével azonban megszokta a látványt, és végül csak kinyögte ő is a bűvös szót: kéne.
A Corsa 111 yearsnek, bár a kontroll csoport elég aprócska volt, úgy tűnik, van létjogosultsága. Jó nagy a belső tere még hátul is, jól fogyaszt, és bár az ereje csupán kielégítő, az ára, a dizájnja, no és persze a remek futóműve miatt szeretni fogják a csajok. Hímneműeknek ott a szekérderéknyi nem különleges kiadású modell.