Minden indítás után benyomtam a Tour módot, ami tohonyább gázreakciót és lötyögősebb rugózást eredményez, így még a 18-as kerekekkel is elfogadható. A Sport módos piros műszerfalháttér nálam is azon a szinten van, mint a Kia Soul világító hangfalai. De a rugózás normál módban is elfogadható, nem szekér. Nagyon sok múlik a kerekeken, én szívem szerint 17-esnél nagyobbat nem vennék rá, de ha lehet, akkor 16-ost inkább. A katalógusban csak röpködnek a 19-20 colos felnik /45-ös meg /40-es gumikkal. Van egy elméletem, miszerint mindenki akkora felnit vesz a kocsijára, amekkorát szeretne. Hímtagból.
A motor nekem furcsa. Vagyis minden új dízelmotor furcsa, kivéve a hathengeres BMW-dízeleket, azok inkább rémisztők. Szóval nem tudom megszokni ezt a relatíve magas fordulatig terjedő erőtlenséget, ami itt 1500. Na jó, ne szépítsük: 1800. Ott meg akkora erők szabadulnak fel, hogy szinte felesleges is az a 350 Nm. Erre igazán kitalálhatnának valamit, mondjuk egy jó fokozatmentes automata segíthetne.
Hamár a váltónál vagyunk, ez a hatfokozatú egész rendben van, mínusz sokban, hidegen se akadozik, szépen becuppan a következő fokozatba, a hatos istenkísértés, sztrádatempónál is jobb az ötödik. Elképzelésem sincs, hová tervezték a hatodikat, de olyan hosszú, mint ide Nagykáta. Mondjuk az is vicces, ahogyan egyfolytában a felgangolásra buzdít, hegynek fel simán beváltatna velem a turbólyukba.
A fogyasztás nálam vegyesben pont 8 literre jött ki, ami elég szerény, főleg, ha odavesszük, hogy 160 lóerő, bármit is jelentsen ez, meg két tonna, meg összkerékhajtás. A nyolc liter az nyolc liter, pár éve egy egynégyes alapmotor evett ennyit, egy feleekkora kocsiban. Csak haladunk valamerre.
Épp gyerekülés-beszerző körúton voltunk, megvettük az újat, ekkor tűnt fel, hogy nem lehet rendesen bekötni a hátsó fejtámla miatt, csak középre. Leengedett fejtámlával eltartja a gyerekülés hátulját a támlától, nem fekszik fel rendesen, felhúzni meg nem lehet annyira, hogy alá bebújhasson a biztonsági ülés. Középen ez nem gond, ott szépen kiadja, és a gyerek is jobban kilát előre, mint a bunkerből oldalra.
A csomagtartó elégséges méretű, elvileg 500 liter, egy nyaralás cuccai szemre simán becuppannak, de babakocsi, utazóágy sem akadály ezen a szinten. Akinek nem elég 500 liter, az vegyen teherautót. Komolyan. A családi huszonhat éves BMW-vel is simán letolható egy nyaralás, gyerekkel, strandcuccokkal, műanyagmotorral, nagyival. Ekkora csomagtartó elég és kész.
A műszerfali gomberdő kétségtelenül megszokást igényel, ugyan próbálkoztak valamiféle logikai rendet kialakítani, de szerencsésebb, ha nem menet közben ismerkedik a gombokkal, van vagy harminc, de lehet több is, egyszer bizisten megszámolom.
A kollégák panaszkodtak a helyszűkére, nekem ilyen gondom nem volt, nem spárgában vezetem az autót, bőven elfértem a középkonzoltól, meg magam mögött is volt még hely dögivel, mikor beültem.
A vaskos A oszlop már sokkal zavaróbb, főleg, ha a szmötyis időben az ablaktörlő és az oszlop között ott van a pár centi szürke sárréteg is. Egy pótos IFA simán elbújik a holtterében. Ráadásul eléggé hátrafelé hajlik a jó forma miatt, ez csak tovább súlyosbítja az amúgy sem könnyű helyzetet.
A futóműve mondeói magasságokban van, ami nagy szó, mert a Mondeo futóműve alapnak számít a fronthajtású nagyautók között. De nem csak a futómű, hanem az egész autó azt sugallja, hogy egy autó, amit jó vezetni. Könnyebben és kisebbnek érződik magánál, pedig majd öt méter.
Nekem kellene, de benzines turbóval, abból is a kétliteressel, kisebb kerékkel, összkerékhajtással, kombiban, automatával. Pont, mint amivel Domsjőbe mentünk. Ja, és nem tízmillióért, hanem a negyedéért 4 évesen. Várok.