Végre kapható az új kombi Astra, a Sports Tourer. Ahogy a neve is mutatja, az Opel nagyon koncentrált, hogy megszabaduljon a víz- és gázszerelő igavonója feelingtől. Nos, a mutatvány sikerült, és nem ez az egyetlen jó hír.
Magyarország egy kicsit más. Itt sokkal többen sértődnek meg, mint például Nyugat-Európában, ha a kombi Astrát lemelósautózzuk. Pedig az Astra Caravan valóban hű társa volt rengeteg iparosnak, akiknek fontos volt, hogy olcsón hozzájussanak egy jól pakolható, relatíve tágas utas- és csomagtérrel rendelkező modellhez, melyet munka után akár családi autóként is használhatnak.
Aztán jött az aktuális Astra, és annyira jól sikerült, annyira sportos és divatos lett a kasztnija, hogy az Opel úgy döntött – szerintem helyesen –, hogy szakít a hagyományokkal. A Caravan nevet lecserélték Sports Tourerre, és rajzoltak egy olyan feneket a kocsinak, hogy az új nevet méltón viselhesse. A kombi Astra, bár biztosan használják majd iparosok is munkához, elsősorban családi autó lett, méghozzá nem is akármilyen.
Csikós a nemzetközi bemutatón járt, és fülig ért a szája. Nem is csodálom, a kombi Astra, amellett, hogy jó kis kocsi, még csinos is. Az 500-tól 1550 literesig bővíthető, hatalmas csomagtér miatt rajzolt puttonytól ha szebb nem is lett az autó, szerencsére nem is rontott rajta, és kombiknál már ez is nagy szó.
A kocsi belseje természetesen pontosan ugyanolyan, mint a többi Astrában – igényes, szépen kidolgozott, jól átlátható műszerfal, jó minőségű anyagok, hátul közepes lábtér. A kasztnit leszámítva két fontos különbség van a sima modell és a Sports Tourer között: utóbbiba az Insignia első futóművét szerelik, valamint szélesebb a nyomtávja.
Hogy ez menetkomfortban és dinamikában mit jelent, azt sajnos nem tudom megmondani. Egyrészt jó egy éve vezettem utoljára az új Astrát, másrészt a tesztút rám eső részén félig hó borította hegyi szerpentineken vitt keresztül az út, és ilyen csúszós felületen a kocsi futóművéről, kanyardinamikájáról sokkal kevesebb információt szerezhetünk, mint száraz aszfalton.