Rozsdás rozsomák rongyot ráz
Toyota MR2 1.6 (1986)
Mintha meg akarnánk lovagolni egy rozsomákot, miután az benyakalta Nyegleo komplett energiaital-gyűjteményét. Egyszóval egy vadállat. Persze ahhoz, hogy erre rájöjjek, először be kellett ülnöm, ami a már említett dimenzók miatt nem olyan könnyű. Egy korábbi tulaj nagyon passzentos kagylóüléseket hebrákolt bele: ha most felszednék még két kilót, már nem férnék be. Miután beültem, naiv vigyorral nézegettem a sokaknak undorító, de szerintem imponálóan szögletes műszerfalat. A kormányt fogva mindent könnyen elérni, a váltót leszámítva még a kormányt sem kell elengedni. A fényszóró és az ablaktörlő kapcsolói a műszeregység jobb és bal felső sarkaiban vannak, középső ujjal tökéletesen kezelhetőek.
Érdekes módon a korai Fierónál néhány műszer a középkonzol tetejére került, mondván, csak ott volt hely. A Toyotánál elfértek, és a középkonzol tetején csak egy polc van ott, ami tökéletes mobiltelefon-méret. Valamint ott az elmaradhatatlan szent kvarcóra. Nem tudtam mást gondolni, mint bájos az egész autó. Majd beindítottam és eltűnt minden báj, belőlem pedig minden kedvesség. A motor nem jár, nem duruzsol, nem kerreg. Ez kérem morog, de úgy, mint egy hurutos mopsz. A gyanútlan úrvezetőnek pedig esélye sincs, hogy megtartsa jó modorát: ő is morogni kezd. A közlekedőtársak pedig hirtelen ellenfelekké válnak.
Ahogy emelkedik a fordulat és eléri a háromezret, az üléstámla mögött a mopsz átmegy rozsomákba. Itt jegyzem meg, hogy Yoshida szan projektje teljes kudarc: az MR2 alkalmatlan ingázásra. Egyszerűen nem lehet vele lassan menni, se kulturáltan közlekedni. A rozsomák mindenkivel versenyezni akar és fog is. Ráadásul kevesen értik, miféle gyösz virgonckodik velük.
Nehezen illik már bele a mai forgalom képébe, annyira kicsi és lapos. A volán mögül kicsit olyan érzés kerülgetni a buszokat, mint Arvel Crynyd-nek röpködni egy A szárnyú vadásszal a csillagrombolók között. Márpedig egyszeri sofőr mindig mindent kerülgetni fog, az MR2-ben valahogy nem tűri az ember, hogy legyenek előtte… vagy csak nem lát ki belőle rendesen, olyan mélyen ül. Mindegy is. Az élményt csak az csorbítja, hogy bár a kormány csodásan közvetlen, de az átmérője lehetne kisebb, a pontos, fémesen klattyanó váltó útja pedig rövidebb. Ja igen, a fék pedig csak jelzésértékű.
Amúgy a városi ficánkolásnál csak egy jobb dolgot lehet a rozsomákkal művelni: kanyarodni. Gyulavitéz már egyszer kifejtette, miért is jó a középmotoros felépítés, úgyhogy eltekintenék a technikai résztől. Az élményről viszont csak áradozni tudok: hihetetlen vele kanyarodni, de nagyon észnél kell lenni. Minden előjel nélkül hajlandó magát eldobni, és valljuk be, nem egy gránittömb, úgyhogy a legkisebb ütközés is komoly sérüléseket tud okozni. Valahol ez teszi igazán élményautóvá: az adrenalin. Hogy fél benne a sofőr és uralni akarja, mert tudja, ha nem sikerül, mindennek vége.
Azt kell mondjam, Pistának teljesen igaza van, a mai sportosnak hirdetett acélgombócok szintetikus élményt adnak, és a legnagyobb veszély, hogy fényezőhöz, esetleg lakatoshoz kell vinni az autót. Az MR2 extrém sport. El is járt felette az idő. Ma már a használhatóság igenis lényeges, ebben pedig a rozsomák veszít.
Igazán csak húsz és nyolvan között jó, a kettest és hármast oda-vissza cibálva. Alul annyira gyenge, hogy dugóban csorogni vele szinte lehetetlen. Száz fölött alákap a szél, és úszni kezd az orra balra-jobbra. A csomagtartója semmire sem jó, és tíz liter körül eszik. Mára alig maradt első generációs MR2. Amit nem rágott el a rozsda, azt vagy kalácsra törték, vagy kamu Ferrari/Lamborghini lett. Pedig van olyan jó autó, hogy egyszer egy Ferrariból építsenek MR2-replikát.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
