A Toyota itthon is bemutatta elitmárkája, a Lexus legkisebb és legújabb hibrid modelljét, a CT200h-t.
Több szempontból is különleges az autó, ebből emeljük ki a lifestyle és a komoly érvet. Előbbi, hogy ez az első teljes értékű hibrid a prémium kompakt kategóriában (ugye a kompaktok között ott az Auris HSD). A másik, hogy az óriásplakátra viszonylag kedvező árat tudnak kiírni: 7,95 millió.
Most ennyibe kerül a legolcsóbb hibrid Lexus, és ha már úgy alakult, mentünk is vele egy kört a belvárosban. Az előző bekezdésben említett Auris HSD-vel komoly rokonságot mutat, a hajtáslánc megegyezik, hiszen a CT200h-ban is az 1,8-as, 99 lóerős, Atkinson ciklusú motor dolgozik, villanymotorral kombinálva, összesen 136 lóerővel. Fejlesztettek is rajta, ékszíj egy darab sincs, van viszont egy hőcserélő a kipufogó elején, mert a városi üzemben gondot okoz, hogy nem melegszik fel eléggé a motor. Na ettől fog.
A méretei is hasonlók, a kidolgozottsága viszont parádés, mint a többi Lexus, itt is csodásan oldották meg a feladatot. Pompás varrások, ízléses kezelőszervek, határozott klattyanások kísérnek bennünket az amúgy nagyon csendes autóban. Élmény a gombokat kapcsolgatni benne, de még nagyobb élmény lesz megtankolni: 4 liter alatt fogyaszt 100 kilométeren.
A futómű japános, a hely nem túl tágas, de ne feledjük, itt az embléma kerül pénzbe, hiszen hellyel rendelkező hibridnek ott a Prius, ami ráadásul olcsóbb, jóllehet nem Lexus. Vinnem kellett volna a decibelmérőnket, még járó motorú közlekedésnél is nagyon-nagyon-nagyon halk.
A Toyota szakembere a prezentációban kettő darab konkurenst jelölt meg neki, a következő paraméterek mentén: 12 másodpercnél hamarabb gyorsul százra, automata váltós, kompakt kategóriás és kedvező szabványos fogyasztású. Az egyik a BMW 118d, a másik az Audi A3 2.0TDI DSG. Azért én idevenném az Auris HSD-t, esetleg a Priust is. A lényeg, ha valaki kis autóval akar gazdaságosat villantani, ezzel a hárommal ejtetheti le a legjobban a szomszédság állát.
Nézzük az árát: az ECO alapmodell az említett 7,95 millió, a skála másik vége a hangzatos Mark Levinson Top 12,55 millió. Ebben már benne van a nagyhifi, a bőr, a Pre-Crash rendszer és a csillapított toronymerevítések is, na erre nagyon kíváncsi vagyok. Közöttük a Comfort 600 ezres, az Executive 1,25 milliós, az Executive Navigation 1,9 milliós, az Executive Leather and Navigation 2,55 milliós, a Mark Levinson and Pre Crash 3,95 milliós felárral kapható az alaptípushoz képest.
Ezzel a modellel a Toyota elérte, hogy nagyjából egymilliós lépésekben választhatunk nála hibridet: Auris HSD-t 6,44 milliótól, Priust 7,54 milliótól, CT200h-t 7,95 milliótól (itt nyugodtan vehetjük a Comfort csomagot alapnak 8,45 millióért). Idén 60 darabot terveznek eladni a CT200h-ból, drukkolunk nekik.