A világ egyik legjobb limuzinja, ehhez kétség sem fér. Szebb lett, könnyebb és gazdaságosabb, nehéz lenne nem szeretni. De belekötni attól még lehet.
Szürke, esős délután volt, amikor Balatonalmádiban a 2011-es Audi A6 hazai bemutatóján átvettük a tesztautót. Az eső csöndben szemerkélt, a szél is fújt egy kicsit, szóval nem indult valami jól a program, ráadásul fekete tesztautót kaptunk, amit nem igazán kellemes feladat fotózni.
Szerencsére a nemzetközi bemutatót megjárt Csikós cikke után azért nagyjából sejtettük, mire számíthatunk, ezért aztán nem szomorkodtunk az időjárással, inkább beültünk gyorsan a négykerekes, 245 lovas, 500 Nm csúcsnyomatékú, V6-os dízelbe és megindultunk Füred felé.
Ami az új A6-ost illeti, se vége, se hossza a műszaki újításoknak, de mivel Zsolti már kivesézte, inkább nem mennék bele a témába. Ha valaki elmulasztotta volna, kattintson a linkre és olvassa el, mi változott. Amit mindenképpen kiemelnék a végeláthatatlan sorból, az a súlycsökkentés, melynek köszönhetően gazdaságosabbak, így természetesen környezetbarátabbak is lettek az autók, valamint a Bluetooth, aminek a segítségével a kocsi nem csak a hagyományos telefonokkal, de az iPhone-nal is képes kommunikálni.
Az új A6 kikezdhetetlen. Nem arról fogok írni, mi az, amiben jó, hiszen mindenben az, hanem arról, mi az, amiben megdöbbentően jó. Nagyon tetszett a kocsi belvilága. Rendkívül jó minőségű a bőrkárpit, mely a fenekünk alatt sokkal, de sokkal vastagabb, mint a kevesebb terhelésnek kitett részeken, elképesztően jól néz ki a nem térhatású, hanem valóban térbeli műszeregység, ami nem mellesleg funkcionalitásában is tökéletes, a fabetétek pedig egészen biztosan benne vannak az első háromban az örök ranglistán.
A Bang & Olufsen hifi dizájnos hangfalai szintén csodaszépek, de ha egy kicsit szőrözni akarok, itt tudok, ugyanis akárhogy állítottam is be, egy picit mindig zörgött, vagyis egy cseppet mindig túl sok volt a magas hangokból, ha végre élt a zene. Persze autóban tökéletes hangzást ne is nagyon várjunk, ez nehéz műfaj, szóval inkább felejtsük is el az egészet; nyilván jobban szólt a rendszer sokkal, mint az átlagos autóhifik.
Döbbenetesen sok a hely a kocsiban. Annyira jól el lehet férni széltében-hosszában, elöl és hátul egyaránt, hogy az ember fel nem foghatja, minek vásárol valaki A8-ast, amikor ebben is keresztbe tett lábbal lehet terpeszkedni a hátsó ülésen, és a csomagtartóba is befér vagy négy jól megtermett hulla.