Nem V8-as, nem sportkocsi, csak egy ízig-vérig luxuskabrió, ráadásul annak sem tökéletes. Lehet szeretni, lehet gyűlölni, szóval érdemes lesz elolvasni ezt a cikket.
Már akkor gyanús voltam, amikor megálltam a ház előtt. A szomszédok csak a szemük sarkából mertek felém pillantani, pedig látszott rajtuk, majd megőrülnek a kíváncsiságtól. Mikor látták, hogy ugyanaz a jól megszokott forma száll ki a rettenetes BMW-ből, akit régóta ismernek, mintha enyhült volna valamicskét a helyzet, de azért nekem kellett előre köszönni, hogy megtörjön a jég. Jó napot – mondtam jó hangosan, a lehető legkedvesebben. Halk mormolás volt csak a válasz.
A forgalomban ugyanez van. Mindenki kíváncsi, mégis a legtöbben elkapják a fejüket, ha véletlenül összetalálkozik a tekintetünk. Ez van, ma Magyarországon nagyon nehéz tisztességes munkával megkeresni azt a 35 milliócskát, amibe a tesztautó fáj, ergo ha ilyened van, jó eséllyel bűnöző vagy; legalábbis a többség ezt gondolja. Pedig a Hatos kabrió minden, csak nem gengszter autó. Ha nekem kéne eladnom, biztos, hogy a gazdag ötveneseket céloznám meg vele, nem a kopasz, kigyúrt harmincasokat.
De mielőtt mindezt megindokolnám, nézzük meg, mit tud pontosan a 640i. Mindenki csípőből rávágja, hogy V8-as, pedig csak a jól bevált háromliteres, soros hathengeres hajtja, igaz, egy Twin Scroll, azaz dupla megfúvású turbófeltöltő azért segít neki ebben. A végeredmény 320 lóerő és 450 Nm nyomaték, ami még ennél a közel kéttonnás monstrumnál is elég egy 5,7 másodperces nulla-százhoz, legalábbis a gyári katalógus tanúsága szerint.
Tulajdonképpen nem is hiányzik ebből a kocsiból a V8-as, az ereje bőségesen elég és a hangja is nagyon szép a hathengeresnek. Alacsony fordulaton vártuk, hogy egy kicsit gyengébben teljesít, de hála a Twin Scroll Turbónak, szó sincs ilyesmiről. A sofőrnek tulajdonképpen semmi dolga nincsen, elég a kormányt tekergetni meg a pedálokat nyomkodni, a többit a nyolcsebességes automata váltó szépen megoldja; meg amúgy sem baj, ha a fordulat 2000 alá esik, hiszen a motor ott sem küszködik.
Most kéne következnie annak a résznek, hogy így bevágtam a kanyarba meg úgy megcsúszott a feneke, de ez a kocsi abszolúte nem erről szól. Most biztosan sokan vakarják a fejüket, talán még az is megfordul egyesekben, hogy egy megveszekedett őrült vagyok, amiért nem állatkodtam egy 320 lovas, hátsókerekes BMW-vel. Megnyugtatásuk végett elmondom, állatkodtam azért, de csak keveset.
A komfortostól a nagyon sportosig négyféle program közül választhatunk. Ahogy durvul a helyzet, úgy válik a futómű egyre feszesebbé, a kormány keményebbé, közvetlenebbé, és úgy harap egyre jobban a motor, de még a Sport Plus fokozat sem ad olyan élményt, ami elég intenzív ahhoz, hogy megőrüljünk, és ne nyálcsorgatva guruljunk inkább a 640i-vel élvezve a napot, a luxust és a friss szellő simogatását.
De miért?