Nem V8-as, nem sportkocsi, csak egy ízig-vérig luxuskabrió, ráadásul annak sem tökéletes. Lehet szeretni, lehet gyűlölni, szóval érdemes lesz elolvasni ezt a cikket.
Már akkor gyanús voltam, amikor megálltam a ház előtt. A szomszédok csak a szemük sarkából mertek felém pillantani, pedig látszott rajtuk, majd megőrülnek a kíváncsiságtól. Mikor látták, hogy ugyanaz a jól megszokott forma száll ki a rettenetes BMW-ből, akit régóta ismernek, mintha enyhült volna valamicskét a helyzet, de azért nekem kellett előre köszönni, hogy megtörjön a jég. Jó napot – mondtam jó hangosan, a lehető legkedvesebben. Halk mormolás volt csak a válasz.
A forgalomban ugyanez van. Mindenki kíváncsi, mégis a legtöbben elkapják a fejüket, ha véletlenül összetalálkozik a tekintetünk. Ez van, ma Magyarországon nagyon nehéz tisztességes munkával megkeresni azt a 35 milliócskát, amibe a tesztautó fáj, ergo ha ilyened van, jó eséllyel bűnöző vagy; legalábbis a többség ezt gondolja. Pedig a Hatos kabrió minden, csak nem gengszter autó. Ha nekem kéne eladnom, biztos, hogy a gazdag ötveneseket céloznám meg vele, nem a kopasz, kigyúrt harmincasokat.
De mielőtt mindezt megindokolnám, nézzük meg, mit tud pontosan a 640i. Mindenki csípőből rávágja, hogy V8-as, pedig csak a jól bevált háromliteres, soros hathengeres hajtja, igaz, egy Twin Scroll, azaz dupla megfúvású turbófeltöltő azért segít neki ebben. A végeredmény 320 lóerő és 450 Nm nyomaték, ami még ennél a közel kéttonnás monstrumnál is elég egy 5,7 másodperces nulla-százhoz, legalábbis a gyári katalógus tanúsága szerint.
Tulajdonképpen nem is hiányzik ebből a kocsiból a V8-as, az ereje bőségesen elég és a hangja is nagyon szép a hathengeresnek. Alacsony fordulaton vártuk, hogy egy kicsit gyengébben teljesít, de hála a Twin Scroll Turbónak, szó sincs ilyesmiről. A sofőrnek tulajdonképpen semmi dolga nincsen, elég a kormányt tekergetni meg a pedálokat nyomkodni, a többit a nyolcsebességes automata váltó szépen megoldja; meg amúgy sem baj, ha a fordulat 2000 alá esik, hiszen a motor ott sem küszködik.
Most kéne következnie annak a résznek, hogy így bevágtam a kanyarba meg úgy megcsúszott a feneke, de ez a kocsi abszolúte nem erről szól. Most biztosan sokan vakarják a fejüket, talán még az is megfordul egyesekben, hogy egy megveszekedett őrült vagyok, amiért nem állatkodtam egy 320 lovas, hátsókerekes BMW-vel. Megnyugtatásuk végett elmondom, állatkodtam azért, de csak keveset.
A komfortostól a nagyon sportosig négyféle program közül választhatunk. Ahogy durvul a helyzet, úgy válik a futómű egyre feszesebbé, a kormány keményebbé, közvetlenebbé, és úgy harap egyre jobban a motor, de még a Sport Plus fokozat sem ad olyan élményt, ami elég intenzív ahhoz, hogy megőrüljünk, és ne nyálcsorgatva guruljunk inkább a 640i-vel élvezve a napot, a luxust és a friss szellő simogatását.
De miért?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
