A zajszigetelésről is csak jót mondhatok, az Antara nagyon pozitív csalódás volt. Szélzaj még autópályán sincs, csak a futómű felől hallatszik be némi duruzsolás. A motortér szigetelése is jó, ha nem gyorsítunk, gyakorlatilag hangtalanul jár a 184 lovas, 2,2-es dízel, de azért alapjáraton és intenzív gyorsításnál behallatszik a kerregés.
Eddig tehát minden rendben, az Antara jó nagy és kényelmes, komfortos és kulturált, vagyis ha SUV-t vennénk, de nem szeretnénk a világ minden pénzét egy jelvényért és valami dögös dizájnért kivágni az ablakon, ez a mi autónk. De akkor miért utáltam mégis, mi tette elviselhetetlenné? Kicsit leszek csak elfogult, ígérem. Nem szeretem a dízeleket, három liter alatt legalábbis nagyon nem. Ez az új Opel-dízel ugyan erős, mint a dög, mégis van egy-két rossz tulajdonsága, és akkor a váltóról még nem is beszéltünk. De fogunk, megígérem.
A motorral egyetlen problémám volt csupán, idő kell neki, amíg összeszedi magát. Lenyomom a gázpedált, várok, várok, várok még egy kicsit, és akkor bumm, kezdődik a tűzijáték. Becsületére szóljon, hogy már 1400-1500-as fordulaton is tisztességesen dolgozik, és ha végre tölt a turbó, húz, mint a barom, de nagyon lassan kel életre. Az elindulásnál is gondom volt, sokszor lefullasztottam, sőt, néha kettesben is leállt a motor, ha túlságosan lelassult a kocsi. Úgy éreztem magam, mintha újra mazsola lennék, vagy falábam nőtt volna. Később rájöttem, ezzel csak nagy gázon, csúsztatott kuplunggal lehet elindulni. Hiába, sok az a közel két tonna, amit cipelni kell.
Sajnos a váltó is nagyon kelletlen. Nem pontatlan, csak mintha sosem akaródzna neki megmozdulni. A legjobb, ha az elindulást kivéve végig harmadikban hagyjuk. Nem minden esetben lesz elég a fordulat a lendületes közlekedéshez, de még mindig jobb a kuplunggal és a gázzal játszani, mint ezt a dolgozni nem akaró szerencsétlen váltókart noszogatni.
Ha ön figyelmesen olvasta ezt a cikket, mostanra talán egyedül is rájött egy újabb, igen bosszantó hibára, hogy az Antara keményen bólogat. Erős motor + lassan eszmélő turbó + kelletlen váltókar = bólogató autó és előre-hátra dülöngélő utasok. A tesztautóban sokszor úgy éreztem magam, mint a videoklipekben a feka srácok az ugrálós kocsijaikban, azzal a különbséggel, hogy nekem egy porcikám sem vágyott erre az egészre. Az Antarával kifejezetten nehéz volt szépen, egyenletesen menni, városban folyton rángatott, lefulladt, megtorpant, és ez sajnos meg is ölte az élményt.
Pedig ezzel a kocsival tulajdonképpen csupán egyetlenegy dolog nem stimmel, a kézi váltó. Egy automatával imádtam volna. Erős a motor, 11 litert fogyaszt városban, ami nem rossz egy közel kéttonnás géptől, ráadásul csöndes és kényelmes, tágas, szép az utastere, és tele van praktikusan elhelyezett tárolórekeszekkel, szóval az Antara tökéletes családi SUV, csak nem ezzel a motor-váltó kombóval. Így gyakorlatilag használhatatlan, aki megveszi, magára vessen. Én szóltam. Automatával azonban melegen ajánlom.
A 2,2-es dízelnek van egy 163 lovas változata is, ez 7,9 millióról indul, ha azonban automata váltót is szeretnénk bele, kénytelenek leszünk megvenni az Enjoy felszereltségű modellt, melynek ára 8,6 millióról indul. Ésszerűnek tűnik hát megvenni az erősebbik, a tesztben is szereplő dízelmotorral az Antarát, hiszen így 9,1 millióba kerül automatával, viszont ez már Enjoy Plus felszereltségű. Érdekes, hogy a kézi váltós mindössze százezer forinttal olcsóbb, újabb nyomós érv az automata mellett.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Hírek
Így jársz, ha Wish-ről rendelsz Toyota Suprát
Közepesen bánatos a kamu Supra, ami ráadásul egy másik Toyotát is áldozatul ejtett.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
