Az elődje nem volt túl szép és nem is volt jó vezetni. Az alapproblémákat szerencsére megoldotta a Kia, de azért maradt egy-két apróság. Az új Picanto nagyon pöpec autó lett, hibáival együtt is beleszerettünk.
Gondolom, mindenki számára nyilvánvaló, hogy mikor mindenféle Lotusok, Radicalok meg SLR Mercik akadnak a horgunkra időnként, nem a Kia Picanto jelenti egy autós újságíró pályafutásának a csúcsát. Ennek ellenére térd- és könyöktechnikákat kellett alkalmaznom, sőt végül torokra kellett mennem, hogy Winkler elengedje a tesztautót. A főszerkesztő nagyon szomorúan mondott le az értékes koncról azzal a feltétellel, hogy azért ő is kipróbálja, mielőtt hozzám kerül.
Winklinek tetszett a kis Kia, és én sem voltam ezzel másképp. A Picanto formáját nagyon eltalálták, vagány, sportos orra lett, szép fénytörő íveket húztak az oldalára és csinos, oldalról is jópofa hátsó lámpákat kapott, hogy ha egyszer megláttuk, sose felejtsük el többé. Fura ilyet írni egy még csak nem is japán, viszont koreai autóról, de ez a modell tényleg szép és karakteres lett, annyira, hogy nagyon szívesen megnéznék egy felszpojlerezett, nagy felnis, leültetett sportváltozatot.
Az utastér kidolgozására sajnos már nem maradt puskapor – vagy inkább pénz –, a belső tér ergonomikus ugyan, de egyszerű és olcsó. Nem lehangoló, de egyáltalán nem izgalmas a műszerfal, a műanyagok kemények, a gombok egyszerűek. Egyetlen üdítő meglepetés a kormány, amely nem bőr ugyan, mégis nagyon kellemes a tapintása, és az átmérője meg a vastagsága is pont jó. Rengeteg a tárolórekesz, még az ülés alatt is van doboz, jól variálható az utastér, és a meglepően nagy helykínálat ellenére is marad 200 liter hely a csomagoknak.
A P1 komfort csomaggal kiegészített LX COOL kivitelű tesztautóban volt négy légzsák – ez egyébként a szériafelszereltség része még az alapváltozatban is –, jack- és USB-csatlakozó, manuális klíma, elektromos ablak és centrálzár, de például távirányító már nem, és a tükröket is kézzel kell állítani, szóval nem volt fapados, de nem is zsúfolták tele extrákkal. A 2,49 milliós alapárhoz jön még a P1 csomag százezerért, így jön ki a 2,59 milliós vételár; gyakorlatilag ugyanennyibe kerül egy hasonló Suzuki Splash is.