Mi magyarok főleg kisautókkal járunk, mármint az a réteg, aki saját zsebből vesz autót. Ez persze kompromisszum, de a C3 egyértelműen azok közé tartozik, amivel meg lehet békélni. Pláne, ha a 92 lóerős HDI motor van benne.
Még mielőtt teljesen elalélnánk, tegyünk helyre pár dolgot. Az előző C3-hoz képest alig változott a külseje, mégis lényegesen nagyobb az új. Ezért lehetséges, hogy magam mögé beülve normálisan elférek. Oké, nem egy Pullman-Merci, de a térdem nem üti le az elöl ülő veséjét. Nem tudom, hogyan csinálták, mert a tengelytáv alig nőtt, csak egymás mellé állítva látszik, hogy az új C3 bódéja mégis mekkora óriás lett a régihez képest. Még a csomagtartója is elég nagy (300 l), ahogy azt már egy összehasonlító tesztben megállapíthattuk.
Amúgy belül sok dolog nincs, amitől el lehetne ájulni. Normálisan formatervezett műszerfal kellemes borítással a tetején, máshol meg so-so anyagokkal. Nem mondom, a kályhaezüst részleg kicsit visszafoghatná magát, de a szép dekorbetéteket úgy látom, a DS3-nak tartják fenn. Jobban is néz ki, pedig lényegében ugyanilyen a műszerfala.
Szegény C3 tehát nem lehet túl jó, de még így is elmegy. Az már kevésbé tetszett, hogy a tesztautó esetében ott ültünk talpig üvegtetőben, tekerős hátsó ablakokkal, mert a Citroënnél a 4,2 milliós árba nem fért bele a hátsó villanyos ablakemelő. És még hálásak lehetünk, hogy felárért, pár aprósággal legalább megvehető 70 rugóért, mert sok kiskocsinál nem.
Az összeszerelési minőség jó, de a kesztyűtartó fedele gyárilag vetemedett. Apró,de rohadt bosszantó bug volt még a tesztautóban, hogy a vezetőülés nyikorgott, szerencsére nem mindig. Csak amikor rajta ültem. Igaz, ilyen piszlicsáré dolgokért az ember szinte dalolva visz egy Citroënt garis javításra, legalábbis azok, akiknek kijutott az első széria egy-egy hétfői példánya.
Alapvetően racionális embernek tartom magam, és holmi üvegtetőkkel engem nem lehet megfogni, de a C3 felcsúszott szélvédője tetszik. Igaz, nem ők használtak ilyet először, az Opel hamarabb dőlt be (az Astra GTC-vel) az üveglobbinak. Annyi a különbség az üvegtetőhöz képest, hogy itt az ember nem látja a szélvédő felső keretét, vagyis óriási a látómező és semmi sem zavarja. Ha pedig túlzottan süt a nap, egy árnyékoló panel előrehúzásával a C3 homloka visszacsúszik a normális szintre.
Az ember ilyesmit azért vesz, mert különlegesség, de még értelme is van. Bármilyen, töketlenül magasra helyezett közlekedési lámpát látunk kepeszkedés nélkül. Szóval a racionális felem is tudna igent mondani egy ilyen beruházásra. Hogy a hátrányait is lássuk: bizony nagyobb üveg nagyobb valószínűséggel kap kavicsot. És a 109 ezres felár csupán a normál szélvédő feletti részt fedezi. Továbbá a lehajtható napellenző mentén besüt a nap, ami néha zavaró.