Gazdag-e vok?
Megvolt: Range Rover Evoque SI4 - 2011.
Hogyan lehet egy Focusnál is kisebb helyre ekkora böszme autót építeni? Ehhez csak a britek értenek. Akarom mondani a Tata konszern, vagyis az indiaiak. Vagy valakik, mindegy is, de jó munkát végeztek.
Sok ajtóval se rossz, de ha igazán ki akarja akasztani a szomszédokat, ezt a kupét vegye. Ez odaver rendesen, ha valakinek csak egy Minire futotta második autónak. Kilométerekről érződik az Evoque pénz-szaga: amerikai dollárból vett szagmintával illatosították át a tíz négyzetméter tehénbőrt, amiből a belseje készült. Elképesztő, mennyire drágának látszik, és valóban mennyire drága is.
Ez a konkrét autó, a 240 lovas, benzines, turbómotoros, SI4 Dinamic névre hallgató kupé alapáron 52 813 euró, az napi árfolyamon 16 millió 646 ezer. Arra jön a regadó, ami a jelenlegi táblázat szerint még 1,02 millió, az annyi mint 17 millió 666 ezer, és növekszik. Ezért az összegért szerencsére igazán jól összerakott, minőségi autót kapni.
Kezdjük azzal, hogy a kupé. Lecsapott tetejével eszeveszetten, őrületesen jól néz ki, ugyanakkor teljességgel céltalan, hiszen hátra alig lehet beszállni, pedig a biztonsági övek ott vannak. Ez kérem vegytiszta hedonizmus két főre, mert a hátra jutáshoz türelem kell: a szék támlája előrehajlik valamennyit, aztán a belső oldalán lévő, elektromosan előrehozó lakájjal komótosan csúszik. Épp csak annyi idő alatt, mint elolvasni ezt a bekezdést.
Ahhoz képest, hogy ekkora alapterületen mások négy (5-6-7) embert azért le tudnak ültetni, szép alibi a hátsó sor, de nem ezért szeretjük az Evoque-ot, hanem mert állat jól néz ki, még ha Winkler szerint női autó is. Vagy feminin, egykutya, a lényeg, hogy tapadnak a csajok rendesen, akkor meg kit érdekel? Tudták, hogy a kupé kitárt ajtókkal 4 méter és 4 centi széles?
Őrületesen kibabráltam magammal, hogy a gyereket ezzel vittem oviba, mert onnantól követelte, hogy menjek is érte, hogy minél többet evokozhasson. Dermesztő, ahogy a kis rohadékok megérzik a luxust. Első ránézésre honnan vágta le, hogy Range, végképp nincs tippem. Gondolom Sir Benzington volt az irányadó a Verdák 2-ből, amit többször is láttunk.
A Ford-féle kétliteres turbómotort már az S-maxban is szerettem, szépen húz, bőven van tartalék, ezzel a váltóval is eléggé jól használható, a fogyasztás se vert a földhöz - valamivel 13 felett volt. Ahhoz képest, hogy a Mondeóban csak tízet evett, ez meg összkerekes, és akkora homlokfala van, mint egy lakótelepi háznak, szerintem elég jó. Hidegen vagy egy kis dízeles kerregése, de ez még jót is tesz a hangulatnak. Nem az a fejletépős a gyorsulás, épp csak annyi, ha valahová be kell férni, ezzel be lehet. 7,6 alatt van százon, ami az 1640 kilóhoz igen fickós.
Ebben a váltó is jó partner. Aisin, 6 fokozatú automata, számtalan autóban megtalálható. Csak az érdekesebbek: Vel Satis, Insignia, Mondeo, teljes Volvo sorozat. Szeretik a gyártók, mert kis helyen elfér, 440 Nm-ig és 6500 fordulatig működik, és mindössze 90 kiló. Hamar feldobja ötödikbe, vagy hatodikba, mindkettő kímélő fokozat, 1 alatti áttételű, de ehhez nyomaték kell, abból meg van egy szakajtónyi a gépházban. A váltó vezérlése önmagában egy geg, indításkor kiemelkedik egy recézett szélű korong, ezt kell a megfelelő állásba eltekerni, attól függően, előre vagy hátra kívánunk távozni az autóval.