Mit csinálj, ha egy reménytelenül unalmas orrot kell átszabnod? Rendezd át abból, amid van! Ha szép nem is lesz, érdekes még lehet, az pedig már fél siker.
A 2007-ben piacra került második generációs Twingo messze nem hozott akkora sikert, mint az 1992-ben bemutatott első, ezért nagy szüksége volt egy kisebb beavatkozásra. Nem lett egy tartalmas facelift, de legalább bátran nyúltak ahhoz a kevéshez. A kis plasztikától még egy apró kiugrást remélhetnek, mielőtt három-négy év múlva jön végre a nagyobb frissítés.
Ha alaposak most nem is voltak, az unalmasnak kikiáltott orral kezdtek valamit, kérdés persze, hogy ez elég lesz-e az eladások felpörgetéséhez. Átrendezték a fényszórókat, felnagyították a függőlegesen álló rombuszt és szemöldököt adtak a Twingónak. A Renault kommunikációja szerint ezzel az orral a gyár következő modelljeinek új formanyelvi jegyeit követként viseli, de reméljük, ez csak valami félresikerült elszólás volt.
A fényszórók belső sarka alá került két kerek lámpa mindenkiből kierőszakol valami megjegyzést. Hírszerkesztőnk szavaival élve olyan lett tőle, mintha két nagyra duzzadt csipát cipelne. És valóban. Szemből vidámnak tűnik, olyannak, aki a 2007-es modellfrissítés óta csak aludt egy mélyet, és ébredés után most nem tesz mást, csak vigyorog, ezért senki nem szól rá, hogy dörzsölje már ki a szeméből. Nem tudom, miért erőltetik ezt a fajta átpozícionálást a fényszórókkal – közeli rokonuk, a Nissan sem aratott nagy sikert vele a Juke-nál. Az eddigi unalmas orrt mindenesetre sikerült feldobni. Ezzel és az új fuksziametál színnel pedig az első számú célközönséget, a fiatal városi nőket nyerheti meg magának.
Hátul már közel sem munkálkodtak ekkora lelkesedéssel. Itt is szeparálták a lámpacsoportot, így a tolatólámpa átkerült a csomagtérajtóra, gömbölyítettek még a lökhárítón és ennyi. Az új kiadás ezért sokkal inkább a takarékosabb és környezetkímélőbb motorjaitól kéne, hogy hangos legyen, mint ettől a kevés farigcsálástól.
Ezen a területen határozottan jó irányba mentek, amikor elhagyták a 60 lóerős alapmotort, és egy 75 lóerős, 1,2-es benzinessel váltották. Ennek fogyasztása a gyári adatok szerint 4,5 liter. A két dízel, a 75 lóerős dCi és a 85 lóerős dCi mellé írt 3,2 liter már merészebb. A Bilbao környéki hegyeken zajlott tesztúton nekünk sehogy sem ment 5,5 alá az erősebb dízellel. Igaz, végig kettesben-hármasban pörgettük, négyest csak a lejtőkön, ötöst pedig autópályán kapott, de valószínű, egy lágykezű és finomlábú sofőr alatt is nehéz vele összedolgozni a 4 litert. Ez a változat hozzánk nem is jön, ahogy a gyengébbik dízel sem, ehelyett három különböző felszereltségű benzines lesz a magyar piacon.