Az Aveo, született Daewoo Kalos a legjobb úton van afelé, hogy ne csupán autóhelyettesítő termék legyen néhány szegényebb kelet-európai országban.

Legalábbis szerintem erről szólt ez a modellváltás. Nem mondom, rá is fért, mert amikor Daewoo Kalosként meglátta a napvilágot az elődje, nem tűnt igazán korszerűnek, minőséginek meg aztán végképp nem. Igaz, olyan sokat dolgoztak rajta, hogy a végére egészen jól kipofozták kívülről-belülről, sőt, még jobb nevet is kapott: Chevrolet lett. De addigra már feltűnően kisebb volt minden más kiskocsinál. Hozzátenném: olcsóbb is.
Most viszont az a helyzet, hogy az új Aveo se nem kisebb, se nem igazán olcsóbb az mezőnyben kapható kocsiknál, viszont kívül-belül profi a formaterve. Vagyis, szinte kívánatos. Én picit könnyen belelátom a Corsát, gondolom nem véletlenül, állítólag van is köztük némi műszaki rokonság, bár nem egy egyben ugyanazt csomagolták Chevy-nyakkendőbe és vadul előremeredő csőlámpákba. Az Aveo ugyanis kicsivel hosszabb (4 centi), de még a tengelytávja is nagyobb egy gyűszűnyivel. A túltenyésztett, négy méternél is hosszabb kisautók korában ezen már meg sem lepődünk. Ezért aztán egy normál magasságú vezető mögött bőségesen marad hely, sőt, a 290 literes csomagtartóra sem mondanám, hogy kicsi. Tényleg, ha valakinek nem futja többre, akár családi kocsinak is megveheti, feltéve, hogy be tudja húzni a kéziféket két gyereknél. Persze erre az Aveo Sedan biztosan alkalmasabb, de városlakóknál öt ajtóval is beválhat.

Igaz, a rendes autóvá avanzsálás megmutatkozik a minőségen is. Ez a téglaszínű műszerfalas, viszonylag jól felextrázott LT+ egészen guszta belülről is, az Opelekből átvett bajuszkapcsolók sem gagyik, az egyedüli furcsaság a műszerfal lehet. A Chevy ugyanis kitalálta, hogy fiatalos lesz, ezért egy digitális-analóg műszert pakoltak az Aveóba, ami imponálhat azoknak, akik robogóról ülnek át. Biztos lesz, akinek nem tetszik ez a geg, de amúgy semmi baj nincs vele, igaz, a fedélzeti számítógép elég szegényes adatmennyiséggel szolgál, mindössze az átlagfogyasztást mutatja, meg a szervizperiódusból hátralévő időt.

Ezt a kis lazaságot leszámítva az Aveo egy vegytiszta közlekedési eszköz, tartósnak tűnő, nem karcolódó műanyagokkal, és a költségmegszorító osztály által rendelt izzasztós üléshuzatokkal. Ha az anyagokon lehet is kötekedni, de a kivitelezésen nem: nemrégiben megdöbbentem, milyen tróger részleteket enged meg magának a Renault egy 6-7 milliós autóban, na itt ilyesmiről szó sincs. Tényleg még ott is tisztességesen meg van csinálva, ahol ember nem látja: próbáltam felnyitni a hátsó ülőlapot, de kiderült, hogy ezt nem igazán lehet felnyitni, de kipattintottam a helyéről. Még itt is szépen voltak elvezetve drótok, rendesen leburkolva, eldolgozva.
Amúgy a kényelemre nem lehet panasz, elöl kifejezetten jó méretűek az ülések, és az olyan változatokon, ahol már a magassága is szabályozható, kiválóan be tudja állítani magára az ember. A használhatóság része a tárolóhely-orgia is, ami elöl zajlik, kesztyűtartóból kettő is van, a felsőbe került egyébként a rádió USB-csatija is. (Kár, hogy valamilyen anomália miatt rossz sorrendben játszott le mindent a rádió.) De vannak még apró üregek a szellőzők mellett is, és persze megmaradt a tradicionális kártyatartó hasadék ebben az Aveóban is. Ja, és az ajtózsebek! Hát azok óriásiak, a másfeles palack simán belefér. Mármint elöl, mivel hátul ajtózseb egyáltalán nincs, csak a jobb oldali ülés hátán van zseb.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
