Heteróból biszex

Bemutató: Mercedes Benz A Osztály 2012

2012.07.23. 06:54

A Mercedesnél forradalom van, megújul, sőt megfiatalodik a márka. Az új A Osztálynak semmi köze nincs a régihez, ez már nem anyu szolid bevásárlóautója, hanem egy dögös, sportos kompakt, mely garantáltan mindkét nemet érdekelni fogja.

Bevallom, számomra az A Merci az egyik legérdektelenebb autó volt mind közül. Semmilyenbe hajlóan szolid, értelmetlenül drága, női kisautó, amiben szinte soha nem fiatal, szexi csajok ülnek, sokkal inkább az ABC-be, a gyerekért vagy a munkahelyükre igyekvő, középkorú hölgyek. Nos, a középkorú hölgyeknek rossz hírem van: kénytelenek lesznek váltani. Mindenki más azonban örvendjen, az új A Osztálynak ugyanis a nevén kívül szerencsére semmi köze nincs a régihez.

A radikális modellváltást egy radikálisan frissnek és formabontónak szánt rendezvényen mutatták be nekünk, ahol valamiféle félig teknó, félig dábsztep zenére egy csomó tizenéves ugrabugrált a Kopaszi gáton. Nem tudom megítélni, hogyan teljesített a tánckar, hatalmas energiájuk azonban irigylésre méltó volt, az biztos. A flash mob őrületet több kamera is megörökítette, még helikopteres felvételek is készültek, pedig az igazi nagy durranás pár méterrel odébb, a parkolóban várakozott ránk.

Az a helyzet, hogy ez az új A Merci annyira brutálisan jól néz ki, hogy nem kell mellé a cukormáz. Ha valakinek nem a dögös, sportos, illetve vagány szavak – esetleg ezek szinonimái – jutnak eszébe az autó láttán, az vizsgáltassa ki magát. A rendezvényen rengetegen voltak, az újságírók mellett a célközönséget is sokan képviselték, fitymáló tekinteteket, gúnyos összekacsintásokat azonban egyet sem láttam.

Na, jó, a feneke nem mindenkinek tetszett. Szóba került az i30-tól a Golfig mindenféle autó, amire a Merci lámpái/vonalai/domborulatai hasonlítanak. Annyiban igazat kell adnom a fanyalgóknak, hogy valóban nem lett extra a farrész, de eltekintve attól, hogy nem különleges, azért hátulról is szép az új A Merci, oldalról csodás, szemből pedig egyenesen fenomenális. Retteghet az Egyes BMW és az Audi A3-as, ezt a kocsit úgy fogják vinni, mint a cukrot, a célközönség pedig nyilvánvalóan ugyanaz.

Az utastér is friss és fiatalos, a légbeömlők szobadísznek is elmennének, és az első üléseket is simán beraknám a nappalimba. A műszerfalat csinos karbonszálas borítás díszíti, mely az AMG csomag része, a pedálok alumíniumból vannak, és a fehér hátlapú műszerfal is sportos. Az új A Merci utastere egyáltalán nem elegáns, még csak nem is visszafogottan felsőbbrendű, simán csak sportos, igényes, és nagyon jól néz ki – elsősorban a fiatalok és az örök fiatalságról ábrándozó középkorúak fogják imádni.

Menetpróbán is részt vettem, de sajnos nem vezettem. Mivel az utolsó pillanatban derült csak ki, hogy engem delegál a Totalcar, a rendezvényre csak nagyon későn regisztráltam, így hiába kezdődött 11-kor, csak délután 3 után lett volna lehetőségem vezetni. Mivel 3 órát nem akartam eltölteni a légüres térben libamájas falatkák, baconbe csomagolt aszalt szilvák és fogpiszkálóra tűzött, mini tatárbifsztekgolyócskák között, úgy döntöttem, inkább beülök a szemfüles, elsőként regisztráló origós kolléga mögé, és a hátsó ülésről próbálom meg kideríteni, milyen lett az új Merci.

Először is le kell szögezni, hogy az új A teljes értékű kompakt. A hátsó fejtér a sportos vonalvezetés miatt – az aktuális modell 16 centivel alacsonyabb a réginél – nem kifejezetten nagy, de elmegy, és a lábtér is rendben van, két felnőtt férfi, ha nem is terpeszkedve, de elfér egymás mögött. Az ülések is kényelmesek, egy Bécs–Budapest oda-vissza egészen biztosan nem jelenthet akadályt négy felnőtt embernek.

A motorválasztékkal kapcsolatosan bemásolnám a sajtóanyag idevágó részét: „Az új OM 607 alapmotor teljesítménye 80 kW (109 LE), nyomatéka 260 Nm, fogyasztása manuális sebességváltóval 3,8 liter per 100 km, ami megfelel 98 g CO2/km-nek. A javulás 22 százalék a 60 kW (82 LE) teljesítményű A 160 CDI elődmodellhez képest, amely 4,9 litert fogyasztott. Ennél többet, 25 százalékot javított az új A 220 CDI csúcs-dízel: 125 kW-os (170 LE), 350 Nm-es, és a fogyasztása, duplakuplungos 7G-DCT automatával csupán 4,3 liter/100 km (ideiglenes adat). Elődjének, az A 200 CDI-nek az adatai: 103 kW (140 LE), 5,7 liter, 149 g CO2/km. Jó példa az eddigi és az új A 200 összehasonlítása: az újonc 115 kW (156 LE) teljesítménye és 250 Nm nyomatéka fölényes dinamikát nyújt, ám az 5,4 liter/100 km fogyasztás (127 g CO2/km – a 7G-DCT adatai) 26 százalékkal kisebb az elődénél (100 kW, 185 Nm, 7,4 l/100 km, 174 g CO2/km). Sokkal hatékonyabb lett az új csúcsmodell is (155 kW (211 LE, 350 Nm), amelynek fogyasztása 6,1 liter, CO2-emissziója pedig 143 g. Mindebben szerepet játszik a váltómű optimális áttételezése, a kiváló áramvonalazás (cw 0,27) és egy sor további tökéletesítés is.”

Jó lett volna egy kis dízellel csapatni, ehelyett azonban egy, a magyar célközönség számára sokkal kevésbé izgalmas, hétsebességes robotváltóval és kétliteres turbómotorral szerelt tesztautót próbálhattunk ki. Azt hátul is éreztem, hogy jól húz, meg hogy jó feszes a futómű, de mivel AMG csomagos volt a kocsi, az ültetés és a nagy felnik miatt semmi köze nincs azokhoz a testvéreihez, amelyeket majd a magyar utakon láthatunk, ezért kár is lenne belemenni a részletekbe.

A negyedórás, egyébként a kocsit vezető origós kollégának sem túl sok élményt nyújtó tesztút után pont ugyanannyit tudtunk, mint előtte. Láttuk, amit láttunk, és már a látvány alapján sem kételkedtünk abban, hogy az új A Mercit jól összerakták. Ezt a sejtésünket a tesztutacska alátámasztotta, pluszinfót azonban nem nagyon szolgáltatott. Igazi élményeket majd szeptemberben prezentálunk, ekkorra lesz majd tesztautó, bízunk benne, hogy dízelmotorral.

Az árakat már közzétették, 6,8 millió lesz a legolcsóbb kompakt Merci, az alap dízel ára 7,36 milla – a legolcsóbb ötajtós Egyes BMW 5,9-be kerül, igaz, gyengébb, és a felszereltsége is rosszabb, az A3-as pedig még olcsóbb, 5,3-tól indul az ára. Vajon dizájnban és felszereltségben nyújt-e annyit az új A Osztály, hogy kiszorítsa az olcsóbb riválisokat, az itt a kérdés. Válasz hamarosan…

Az oldalról ajánljuk

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

6 órája
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35