A Volkswagen rákívánt a Mercedes CLS sikerére, megcsinálták hát a sajátjukat Passat CC néven. Igaz, kicsit megtévesztő lehet a kupé-kabrióra utaló CC név, de a modellváltással már annyira bíztak a sikerben, hogy a Passatot már nem is írják rá. Mintha ez valami nagyon más lenne.

Ez kábé ugyanaz a szituáció, mint amikortól a Renault Scénic már nem volt Mégane, hanem önálló életre kelt. Hát ezt a remek lehetőséget kapta meg most a Passat kupélimuzin változata. Az ugyan nem tudnám megmondani, mi a fene a kupélimuzin, mert valami vagy kupé, vagy limuzin. Ha gonosz akarok azt jelentheti, szűk, ha jóindulatú, szép. Azonban a szűkség is relatív, mert a CC még Passat CC-ként sem volt igazán az. Olyannyira nem, hogy mesterségesen elrontották, nehogy a normál Passat kárára vegyék. Ezért hátulra eleinte csak két ülést adtak, noha a CC hátulja egyáltalán nem lenne kicsi, és alkalomadtán beleférne egy ötödik utas.

Na mindegy, mára nulla forintos felárért öt üléssel is kérhető, és ez így jó. Nálunk is ilyen tesztautó járt, és kiderült, hogy hosszában szinte ugyanakkora a hátsó tér, mint egy normál Passatban. Sőt, egy átlagember a napfénytető ellenére is lazán elfér a plafon alatt. Ennek egyetlen trükk a nyitja: az ülés elég alacsonyan van, ami több száz kilométeren már feltűnik. A CC másik meglepő mérete a csomagtartó térfogata, ami 532 literes, azaz bő félköbméteres. Ennyi elég, az tuti.

A névfosztással egybekötött modellfrissítés főleg a kocsi orrát és fenekét érintette. Az eredetihez képest picivel szögletesebbek lettek a formák, aztán azon sokat vitázhatnánk, jó-e ez így. Szerintem az mindenesetre jó, hogy nem lett annyira szögletes, mint az aktuális (B7-es) Passat. De sportosság ide, szépen ívelő tető oda, a CC belseje semmiben sem nyújt pluszt a normál Passtahoz képest, hiszen most már a műszerfaluk is azonos, igaz, vitathatatlanul minőségi. Ránézésre.

Azonban úgy tűnik, mostanában a német autóipar bevette a zörgésbonbont, mert rövid időn belül a CC már a második, határozottan zörgő német kocsi: a szerelvényfal közepe tájáról még tükörsima úton is irritáló vibráció hallatszott, macskakövön pedig határozottan megszólaltak az ajtópanelek. Igaz, 13 ezer volt az autóban, lehet, hogy sokat kapott, de a tízmillió forint feletti indulóár miatt én aszondom, hogy nem jól van ez így. Apróság, de az sem szép, hogy a tetőív krómcsíkja már teljesen eloxidálódott.

De a végére mindent megértettem.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
