Szinte évente vándorolhattunk Münchenbe az új és még újabb fészliftek miatt a Forddal. Ami rendszerint hol egy kis felszereltség kiegészítést (pl: USB), esetleg egy új motorcsaládot jelentett.
A belső ettől még maradt a kizárólag 90 fokos szögeket tartalmazó, baltával faragott funkcionális dizájn. Ezekkel nekem speciel semmi gondom nem volt, főként teherautós viszonylatban, de a személyszállító sajnos tényleg kezdett idejétmúlt lenni.

A cég is érezte, hogy valami nagyobbat kéne már durrantani mert nem sokáig tarthatja a népszerűséget, így egyszer csak elkezdtek megjelenni az új modellről szóló rajzok, kémfotók. Aztán a nagy jövőbenézéskor felmutatták végre élőben is az új modelleket. A kis Custom mellett feltűnt a még kisebb Connect, a nagyobb Transit és szó szerint belengették a régi/új modellt, a Couriert. Ez a Fiesta alapú kisteherautó a kétezres évek elejéig létezett nálunk, amikor is leváltotta a Connect. A Ford nem szép apránként fogja kiadagolni az újdonságokat, egészen 2013 év végiéig.
Az első a sorban a Custom néven futó modell, ami az előző Tourneot és az azzal egyméretű Transitot váltja. A reptéren rögtön a tesztautókba ülhettünk és a bemutató bázisaként szolgáló hangárhoz suhantunk. Mivel hátul ültem, így az első, ami feltűnt, hogy örömteli változás állt be az ülésekben. Már nem egy tömb, hanem 1/3-2/3 arányú és ránézésre is flexibilisebb mint a régi. A későbbi szemrevételezés után kiderült, hogy viszonylag könnyedén hajtogatható, és már akár egy ember is ki tudja őket emelni szükség esetén.
Az alattuk lévő helyen sem a régi ülésvázerdő volt található, hanem funkcionálisabb tárolóhelyek. Ez a változás a sokat szidott jobb egy alatt is észlelhető volt, hiszen végre egy rendes méretű és zárható tárolórekesz kapott ott helyet. Ez a rekesz amúgy többfunkciós, ugyanis a teher változatban a vékony, de hosszú tárgyak egy ajtó kinyitásával belóghatnak ide. A raktérben amúgy más változás nem történt, kivéve a hátsó ajtó kiakasztóját, ami immár a benyomós-gombos megoldás helyett kiemelős-karos lett.
A teher és a személyszállító változatnál is kétféle tengelytávval (2933 és 3300 mm.) kaphatjuk. Ez egyezik a régi modellével, viszont maga a kaszni hosszabb lett, ami a főképp hátsó túlnyúlásnak köszönhető, így kényelmesen befér három raklap. A bedöntött hátfalnak köszönhetően a sofőr jobban hátra tudja dönteni az ülést, viszont kicsit kevesebb a hely az árunak. Ezt is ellensúlyozza az utasülés alatti tároló egybenyitása a raktérrel.
A kocsikban természetesen az új euro 5-ös, Puma fantázianevű motor van, amivel sok mindenben találkozhattunk már az utóbbi időkben. Itt a 2,2 literes három változatban lesz rendelhető, 100, 125 és 155 lóerővel. A kulcsot megkaparintva mindjárt feltűnt, ez már egy másik világ. Talán a Transit volt az utolsó, amit még a régi négyszögletes kulccsal indíthattunk. De már ez is a múlté. A vezető helyére ülve az első ami feltűnt, hogy kicsit Fiestás lett a műszerfal, főleg a középkonzol. Sajnos a tetejéről eltűnt a két tárolórekesz, maradt egy a sofőr előtt. Ebben kapott helyet az AUX és az USB csatlakozó, illetve egy 12 voltos csatlakozó a GPS-nek. Szerencsére az ajtóban és a műszerfal szélén megmaradtak a jókora zsebek, üregek, amik akár egy másfeles palackot is elnyelnek. Immár ide is megérkezett a gyári navigáció és a hangvezérlés, illetve az olyan extrák, mint a sávelhagyás és a fáradtság érzékelő, illetve az automata ablaktörlő.
Az új Tourneo lassan felnő a T5 Caravelle szintjére, bár szerencsére csak felszereltségben, nem az árában. Hiszen míg a Ford kisbusza a legmagasabb felszereltségben 10,4 millió, addig a VW-nél pont ott van az árlista alja. A munkásbusz kategóriában már 7,7 millióért megkapjuk a Custom Kombit, 100 lóerős motorral. A VW-nél a T5 Kombi 84 lóerővel kétmillióval drágább, viszont a Renault Trafic a 7,3 milliós induló árral megszorongatja.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
