Egy vonzó amerikai?

Teszt: Chevrolet Malibu LTZ 2.0d

2013.01.16. 05:39
Galériák (1)

Adatlap Chevrolet Usa Malibu LTZ 2.0D - 2013

  • 1956 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 162 LE @ 4000 rpm
  • 350 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.7 másodperc
  • Végsebesség:
    213 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.2 l/100km
  • 8 759 000 Ft

Az európai Chevrolet-választék hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt években. Az átcímkézett Daewoo modelleket felváltották a General Motors saját tervezésű autói, és ezek közt most a Malibu jelenti a csúcsot. Most már dízelmotorral is.

Az már korábban kiderült, hogy határozottan jól néz ki, sőt, ki is próbálhattuk, milyen benzines motorral és automata váltóval. Most azonban azt a változatot tesztelhettük, amely Európában a legnagyobb figyelemre számíthat: a kézi váltós dízelt. Nagyjából azt kaptuk, amit vártunk, csak egyetlen apró, de annál fontosabb részlet állhat a típus európai karrierjének útjába.

A Chevrolet fura helyzetbe került Európában: nagyjából ugyanazt kínálja kicsit más stílusban, mint az őshonos General Motors leányvállalat, az Opel, valamivel kedvezőbb áron. Korábban, amíg a Daewootól örökölt modelleket forgalmazták, az árkülönbség tükrözte a minőséget - a Chevy egyértelműen a belépőszintet jelentette, míg az Opel minden szempontból jó középszert kínált. A választék tetejére a Saabot pozicionálták.

A látszólag jól felépített rendszer azonban összedőlt: a Saabon túladott a GM, a Chevrolet kínálata pedig ma már ugyanarra a technikára épül, mint az Opelé. Hasonlóképp járt a detroiti vállalatóriás, mint korábban a Volkswagen a Skodával: az olcsó márka egyszerűen túl igényessé vált ahhoz, hogy betöltse eredeti szerepét. Kiváló példa erre a Malibu, amelyet Chevrolet létére nagyrészt ugyanúgy az Opelnél terveztek, mint mondjuk, az Insigniát vagy a Buick LaCrosse-t, persze azonos padlólemez felhasználásával. A típusok formaterve és hangolása ugyan eltér, de ahogy a teszt során kiderült, a rokonság igenis jelen van.

Első ránézésre a többi GM nagykocsival fennálló rokonságból persze semmi sem látszik, sőt. A Malibu nagyon eredeti egyéniség. Hogy pontosan mitől, azt nehéz megfejteni, és minél tovább nézegettem az autót, annál kevésbé értettem, hogy a sok, stílusban is eltérő részlet hogy állhat össze ennyire egységes egésszé. Elöl a Chevrolet egyen-hűtőmaszkja terpeszkedik két olyan fényszóró között, amelyek akár az előző 5-ös BMW-ről is származhatnának, hátul a Chevrolet Camaro lámpáira kísértetiesen hasonlító világítást találunk, oldalt pedig a Cruze kilincsei köszönnek vissza. Az egészben mégis van valami abból a zseniálisan hatásvadász, férfias kiállásból, amely az 1960-as évek végének amerikai autóit jellemezte. Talán a tetőív és az oldalablakok vonalvezetése, vagy a hátsó kerekek feletti combos domborulat teszi, de a Malibut szedett-vedett részletei ellenére sokkal dögösebb, és ezzel együtt elegánsabb autónak érzem, mint a masszív Insigniát.

Nem véletlen, hogy a formát amerikaiként azonosítjuk. A Malibu eredetileg az amerikai piac kedvéért született, ahol nem csúcsmodell, hanem olcsó családi autó, amelynek csak úgy van esélye a Toyoták, Hondák és Fordok között, ha a forma behozza a vásárlókat az utcáról. A típus karrierje azonban az eltalált forma ellenére sem indult valami jól odaát – a szaksajtó egyenesen bukásról beszél – amit részint a belső tér igénytelen kivitelezésének tulajdonítanak. Ebből azonban nem tapasztaltam sokat a tesztautóban, amire egész egyszerű a magyarázat. A Malibuból itthon nem kaphatók a fapados kivitelek, csak az agyonextrázott, full bőr-full elektromos LTZ. Ennek a belső terére pedig nem merném azt mondani, hogy igénytelen.

Egyetlen részlet szúrta a szememet az első pillanattól: a középkonzol vaskos, kemény műanyag kerete. Talán nem zavart volna, ha a ma divatos zongorafekete, vagy netán a külső fényezéssel harmonizáló bordó színben pompázik, de ez a középszürke-metál már sok volt az amúgy visszafogottan alkalmazott krómszínű díszítések mellett. Ezzel együtt az autó elöl igazán kellemes, ha nem is kirívóan tágas környezetet biztosít. Az ajtóburkolatban folytatódó íves műszerfal-kialakítás mintegy körülöleli az embert, egyfajta otthonosságot sugallva. Az ülések és a kormány bőr kárpitozása hibátlan kivitelű és kellemes tapintású, a műszerfal műanyag burkolatához hasonlóan – a Malibu egyáltalán nem hat igénytelenebbnek bármelyik hasonló méretű szedánnál. Még a minőségtervezési leckét is jól megtanulták. Az egyetlen igazi trehányság a látómezőn bőven kívül esik: a vezető bal térdénél kialakított mini-kesztyűtartó rondán eláll a többi burkolattól, és a széleit is elfelejtették rendesen eldolgozni. Viszont olyan helyen van, hogy a majdani tulajdonosok egy része azt sem fogja tudni, hogy egyáltalán létezik.

Ugyanakkor kellemes meglepetés, hogy a Malibu műszerfala milyen áttekinthető elrendezésű és egyszerű lett, különösen az Opelekre és Fordokra manapság jellemző áttekinthetetlen gomberdőt ismerve. Pedig a fontosabb funkciók mind kaptak egy-egy gombot itt is, ami pedig nem, az az érintőképernyős fedélzeti rendszer menüiben egyszerűen megkereshető. Ahogy manapság divat, itt sem elégedtek meg egyetlen monitorral, a fogyasztásra vonatkozó adatokat és egyes figyelmeztető üzeneteket a két műszer közti apró, monokróm kijelző mutatja.

A Malibu amerikai kritikusainak másik kifogása a hátsó üléssor szűkössége volt. Ez azonban viszonylagos dolog – ők valószínűleg nem próbálták még az Opel Insigniát (pedig árulják odaát is, Buick Regal néven), amiben ugyanez a hiba sokkal kellemetlenebbül jelentkezik. Igaz, hogy a Chevroletben 182 centis magamra állított első üléssel ugyanúgy alig maradt hely a térdemnek, mint az Opelben, de itt legalább fej- és lábtér akad. Az ülések szöge és formája azonban így is kényelmetlen testtartást kényszerít az emberre, azaz felnőtteket csak kínzási céllal vigyünk magunkra hosszabb útra a hátsó üléseken. Valószínű egyébként, hogy a hátsó helyszűke a közös elem, az Epsilon II padlólemez sajátossága, és alighanem meg is marad a következő generációs GM nagykocsik bemutatásáig. Szemben az utastérrel a csomagtartó egyáltalán nem kicsi: papíron 545 liter, ami élőben még hatalmasabbnak tűnik, mint az adat alapján gondolnánk. Alatta még a pótkeréknek is lenne hely, bár a tesztautóba ilyen nem került, csak defektjavító készlet.

Milyen a dízel Malibu, ha megy? Lapozzon, és megtudja!

Totalcar értékelés - Chevrolet Usa Malibu LTZ 2.0D - 2013

7
TC

Nagyszerű forma, igényes kivitelezés és gazdag felszereltség, egy kicsit drágábban, mint képzelnénk.

Az oldalról ajánljuk

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

április 12., 11:13
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-at
  • Technika

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.

A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!

április 12., 12:01
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
  • Hírek

A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért

Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.

április 12., 10:08
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
  • Hírek

F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál

Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.

tegnap, 16:44
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
  • Gumidoktor

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?

Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

április 12., 15:24
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
  • Hírek

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son

A baleset Törökbálint közelében történt.

április 12., 07:53
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
  • Hírek

Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton

Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.

április 12., 13:22
Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
  • Hírek

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát

Sajókeresztúr közelében.

április 12., 14:32
Vagány, molett macska
  • Tesztek

Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?

április 12., 07:04
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
  • Közélet

Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra

Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

április 13., 06:58
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
  • Hírek

Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet

Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.

április 11., 07:11
Elém forró aszfaltot öntsetek!
  • Tesztek

Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.

Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.

április 11., 06:00
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
  • Hírek

Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában

Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.

április 12., 07:02
340 milliárd forint nyomában
  • Belsőség

340 milliárd forint nyomában

A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.

április 11., 17:03
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
  • Hírek

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte

Csoda, hogy senki sem sérült meg.

április 11., 06:00
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

április 12., 16:06
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
  • Hírek

Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris

A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.

április 11., 13:15
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
  • Hírek

Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten

Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát

április 11., 11:11
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
  • Hírek

Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára

A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.

április 11., 14:10
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
  • Hírek

Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből

Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.

április 11., 08:03
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
  • Hírek

Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták

A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.

április 11., 08:50
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
  • Hírek

A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját

Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?

április 11., 09:59
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
  • Hírek

Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban

Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.

április 11., 11:55
MG Cyber X
  • Hírek

MG Cyber X

április 12., 13:16
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

április 11., 16:04
2025 Toyota GR Yaris frissítés
  • Hírek

2025 Toyota GR Yaris frissítés

április 11., 11:30
Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
  • Tesztek

Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

április 11., 15:11