Egy vonzó amerikai?
Teszt: Chevrolet Malibu LTZ 2.0d
Az európai Chevrolet-választék hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt években. Az átcímkézett Daewoo modelleket felváltották a General Motors saját tervezésű autói, és ezek közt most a Malibu jelenti a csúcsot. Most már dízelmotorral is.

Az már korábban kiderült, hogy határozottan jól néz ki, sőt, ki is próbálhattuk, milyen benzines motorral és automata váltóval. Most azonban azt a változatot tesztelhettük, amely Európában a legnagyobb figyelemre számíthat: a kézi váltós dízelt. Nagyjából azt kaptuk, amit vártunk, csak egyetlen apró, de annál fontosabb részlet állhat a típus európai karrierjének útjába.
A Chevrolet fura helyzetbe került Európában: nagyjából ugyanazt kínálja kicsit más stílusban, mint az őshonos General Motors leányvállalat, az Opel, valamivel kedvezőbb áron. Korábban, amíg a Daewootól örökölt modelleket forgalmazták, az árkülönbség tükrözte a minőséget - a Chevy egyértelműen a belépőszintet jelentette, míg az Opel minden szempontból jó középszert kínált. A választék tetejére a Saabot pozicionálták.

A látszólag jól felépített rendszer azonban összedőlt: a Saabon túladott a GM, a Chevrolet kínálata pedig ma már ugyanarra a technikára épül, mint az Opelé. Hasonlóképp járt a detroiti vállalatóriás, mint korábban a Volkswagen a Skodával: az olcsó márka egyszerűen túl igényessé vált ahhoz, hogy betöltse eredeti szerepét. Kiváló példa erre a Malibu, amelyet Chevrolet létére nagyrészt ugyanúgy az Opelnél terveztek, mint mondjuk, az Insigniát vagy a Buick LaCrosse-t, persze azonos padlólemez felhasználásával. A típusok formaterve és hangolása ugyan eltér, de ahogy a teszt során kiderült, a rokonság igenis jelen van.

Első ránézésre a többi GM nagykocsival fennálló rokonságból persze semmi sem látszik, sőt. A Malibu nagyon eredeti egyéniség. Hogy pontosan mitől, azt nehéz megfejteni, és minél tovább nézegettem az autót, annál kevésbé értettem, hogy a sok, stílusban is eltérő részlet hogy állhat össze ennyire egységes egésszé. Elöl a Chevrolet egyen-hűtőmaszkja terpeszkedik két olyan fényszóró között, amelyek akár az előző 5-ös BMW-ről is származhatnának, hátul a Chevrolet Camaro lámpáira kísértetiesen hasonlító világítást találunk, oldalt pedig a Cruze kilincsei köszönnek vissza. Az egészben mégis van valami abból a zseniálisan hatásvadász, férfias kiállásból, amely az 1960-as évek végének amerikai autóit jellemezte. Talán a tetőív és az oldalablakok vonalvezetése, vagy a hátsó kerekek feletti combos domborulat teszi, de a Malibut szedett-vedett részletei ellenére sokkal dögösebb, és ezzel együtt elegánsabb autónak érzem, mint a masszív Insigniát.
Nem véletlen, hogy a formát amerikaiként azonosítjuk. A Malibu eredetileg az amerikai piac kedvéért született, ahol nem csúcsmodell, hanem olcsó családi autó, amelynek csak úgy van esélye a Toyoták, Hondák és Fordok között, ha a forma behozza a vásárlókat az utcáról. A típus karrierje azonban az eltalált forma ellenére sem indult valami jól odaát – a szaksajtó egyenesen bukásról beszél – amit részint a belső tér igénytelen kivitelezésének tulajdonítanak. Ebből azonban nem tapasztaltam sokat a tesztautóban, amire egész egyszerű a magyarázat. A Malibuból itthon nem kaphatók a fapados kivitelek, csak az agyonextrázott, full bőr-full elektromos LTZ. Ennek a belső terére pedig nem merném azt mondani, hogy igénytelen.

Egyetlen részlet szúrta a szememet az első pillanattól: a középkonzol vaskos, kemény műanyag kerete. Talán nem zavart volna, ha a ma divatos zongorafekete, vagy netán a külső fényezéssel harmonizáló bordó színben pompázik, de ez a középszürke-metál már sok volt az amúgy visszafogottan alkalmazott krómszínű díszítések mellett. Ezzel együtt az autó elöl igazán kellemes, ha nem is kirívóan tágas környezetet biztosít. Az ajtóburkolatban folytatódó íves műszerfal-kialakítás mintegy körülöleli az embert, egyfajta otthonosságot sugallva. Az ülések és a kormány bőr kárpitozása hibátlan kivitelű és kellemes tapintású, a műszerfal műanyag burkolatához hasonlóan – a Malibu egyáltalán nem hat igénytelenebbnek bármelyik hasonló méretű szedánnál. Még a minőségtervezési leckét is jól megtanulták. Az egyetlen igazi trehányság a látómezőn bőven kívül esik: a vezető bal térdénél kialakított mini-kesztyűtartó rondán eláll a többi burkolattól, és a széleit is elfelejtették rendesen eldolgozni. Viszont olyan helyen van, hogy a majdani tulajdonosok egy része azt sem fogja tudni, hogy egyáltalán létezik.

Ugyanakkor kellemes meglepetés, hogy a Malibu műszerfala milyen áttekinthető elrendezésű és egyszerű lett, különösen az Opelekre és Fordokra manapság jellemző áttekinthetetlen gomberdőt ismerve. Pedig a fontosabb funkciók mind kaptak egy-egy gombot itt is, ami pedig nem, az az érintőképernyős fedélzeti rendszer menüiben egyszerűen megkereshető. Ahogy manapság divat, itt sem elégedtek meg egyetlen monitorral, a fogyasztásra vonatkozó adatokat és egyes figyelmeztető üzeneteket a két műszer közti apró, monokróm kijelző mutatja.

A Malibu amerikai kritikusainak másik kifogása a hátsó üléssor szűkössége volt. Ez azonban viszonylagos dolog – ők valószínűleg nem próbálták még az Opel Insigniát (pedig árulják odaát is, Buick Regal néven), amiben ugyanez a hiba sokkal kellemetlenebbül jelentkezik. Igaz, hogy a Chevroletben 182 centis magamra állított első üléssel ugyanúgy alig maradt hely a térdemnek, mint az Opelben, de itt legalább fej- és lábtér akad. Az ülések szöge és formája azonban így is kényelmetlen testtartást kényszerít az emberre, azaz felnőtteket csak kínzási céllal vigyünk magunkra hosszabb útra a hátsó üléseken. Valószínű egyébként, hogy a hátsó helyszűke a közös elem, az Epsilon II padlólemez sajátossága, és alighanem meg is marad a következő generációs GM nagykocsik bemutatásáig. Szemben az utastérrel a csomagtartó egyáltalán nem kicsi: papíron 545 liter, ami élőben még hatalmasabbnak tűnik, mint az adat alapján gondolnánk. Alatta még a pótkeréknek is lenne hely, bár a tesztautóba ilyen nem került, csak defektjavító készlet.
Milyen a dízel Malibu, ha megy? Lapozzon, és megtudja!

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
