A sajtóúton a kétliteres D-4D dízelmotort vezettük, erre új, változó geometriájú turbófeltöltő került, illetve javult a kenés és a motor hűtése. Ennek eredménye, hogy a maximális 310 Nm nyomaték már korábban elérhető és szélesebb fordulatszám-tartományban használható. A pluszt 1600-as fordulatnál kapjuk, ezért emelkedőn óvakodni kell az a takarékoskodó stílusú korai felváltástól, ellenkező esetben némán ugyan, de kínlódik az autó. Viszont, amikor elérjük a bűvös határt, az egyterű dinamikusan megindul.
A motor egyébként annyi rokonságot mutat a GT86-éval, hogy ugyanúgy 86 mm a lökete és a furata is. Most 10 kilóval lett könnyebb, mint korábban, állítólag csendesebb és kifinomultabb. A nizzai úton nehéz lett volna vitatkozni ezzel, kellemes volt közlekedni vele. A 124 lóerős motor a tesztutas szerpentinezés és a repülőhöz rohanás alatt beérte 6,2 literrel, ami azért nagyon kevés. Rajta kívül van még két, szintén 16 szelepes dízel, az egyik 150, a másik 177 lóerővel, de a Verso rendelhető lesz 1,6-os vagy 1,8 literes benzinmotorral is, bár utóbbi csak a Multidrive CVT sebességváltóval.
Bevallása szerint a Toyota keményen dolgozott a zaj, vibráció és nyersesség (NVH) csökkentésén. Úgy tűnik, az erőfeszítések kifizetődőek voltak, mivel hátborzongatóan csendes lett az utastér. Hatodikban, országúton csak minimális szélzajt lehetett hallani, nyugodtan beszélgethettünk sztrádatempó mellett. A motor és az utastér jobb zajszigetelést kapott, ezen kívül az A oszlop zajcsillapításán javítottak, valamint a külső tükrök kisebbek, áramvonalasabbak lettek, de még kellően nagyok ahhoz, hogy lássunk is bennük valamit. A nettó eredmény egy valóban csendes környezet.
Stabilitás, kiszámíthatóság, kényelem ezek azok a tényezők, amelyekre a kompakt egyterűek vásárlói vágynak, és a Verso ezeket hozza is. Viszont az elektromos szervó már néhol túl könnyűvé teszi a kormányzást, de említettem, nem vagyok családos célközönség, ezt leszámítva jó volt vezetni. A legjobb azonban az autópályán, ahol a hatfokozatú, hosszú áttételezésű váltót végre kihasználhatjuk, és 1800-as fordulatszám mellett kellemesen utazhatunk a végtelenbe. Tehát a Verso erős jelölt azok számára is, akik hosszú utakra vinnék.
Függetlenül attól, hogy melyik felszereltségi szinttel rendeljünk (Line, Active, Lounge), minden biztonsági elem alapfelszereltség, a légzsákokért, ISOFIX rögzítésekért, fékasszisztensért, menetstabilizálóért, kipörgésgátlóért valamint a manuális klímáért nem kell pluszban fizetnünk. Az előzetes árlista szerint Magyarországon ötmillió forintról indul az ötszemélyes változat ára a 132 lóerős 1,6-os benzinmotorral.
Az új Toyota Versóba nehéz beleszeretni, de könnyű lesz megkedvelni, annak, akinek szüksége van a képességeire. Ha az ön listáján a kényelem, csendes utastér és a funkcionalitás van legelöl, el lesz ragadtatva. Talán még az a pár apróság sem fogja zavarni, ami engem igen.