Nem állítanám, hogy a Mazda a semmibe lövöldözött korábban és csak most találta el a céltáblát az új Mazda 6-ossal. Azt viszont kijelenthetjük, hogy mindig szerettek kicsit mások lenni, és valami pluszt vinni a termékeikbe. Gondoljunk a Wankel-motorra, a komprex feltöltőre vagy az MX 5-ös roadsterre. Aki mer, az nyer, belevágtak, megcsinálták. Szinte senkivel nem közösködnek a fejlesztésben és nagyon kevés dolgot vesznek át mástól.

A Népítélet 7.37-es átlaga pedig arról tanúskodik, hogy a Mazdát a tulajdonosok kedvelik és elégedettek vele. A CX 5-ös a Mazda szabadidő-terepjárója, vagy SUV-ja, nevezzük akárhogy, olyan divatos szegmensbe lép be, ahol ölik egymást a gyártók a piaci részesedésért. Ez a szekér most fut, ez a kategória nagyon népszerű, így mindenki próbál lehetőleg nagy részt kihasítani belőle.
Az eszközök különbözőek, a Mazda azt a réteget célozza, aki szereti a japán autót, kicsit erősebben műszaki érdeklődésű, és értékeli az autó pár műszaki csemegéjét. De ne gondoljuk, hogy ezzel esetleg kendőzni akarja egyéb hiányosságait, mert ez az autó minden megközelítésben a legjobbak között van.

Megjelenésében jól hozza a Mazda új stílusjegyeit, az ívelt első sárvédőt, a krómos mosollyal körberajzolt hűtőmaszkot, amely a Mazda 6-on is megvan. Úgy látszik, kicsit ráerősítettek a márkaimidzsre, és ez jól is van így. Picit persze az arányok mások, ez mégiscsak egy emelt padlólemezű személyautó, nem lehet sportosan lapos, de csak a vak nem látja, hogy Mazda.
A Skyactiv fantázianévvel jelölt műszaki újdonságok sorozata a CX 5-ön jelent meg először, a tesztautóban is a Skyactiv dízel volt, Skyaktiv automata váltóval. Az elnevezés kicsit marketingízű, ízlelgetni is kell, hogy bevegye a gyomrunk, azonban a mögé rakott tartalomhoz nem fér kétség.

Talán a magas üléspozíció biztosította jó kilátás tette ennyire népszerűvé a kategóriát a városban is, de ezzel még nincs vége az előnyöknek. A felépítés miatt az utastér belmérete, magassága nagyobb tud lenni, mint egy hagyományos személyautónál, ezért ezekbe az autókba magasabb üléseket tehetünk, amelyekre székszerűen ül az ember, és kényelmes üléspozíciót ad. Nem előrenyújtott lábakkal, szinte a padlólemezen ülünk, hanem viszonylag magasan. Így a lábtér még nagyobbnak is tűnik, mint valójában, pedig mérve sem kicsi. Ahogy a csomagtartó sem - ez is kategória mellett szól. Helykínálatban, főleg a hátsó ülés esetében a Mazda kicsit alul marad legnagyobb konkurensével, a Honda CR-V-vel szemben, de talán ez az egyetlen pont, ahol nem jobb nála. Nagyon kemény csávónak kell annak lenni, aki a CX-5-öt bármilyen téren sarokba akarja szorítani.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Reklámok lephetik el a modern autók infotainment képernyőit
A marketingesek számára ez valódi aranybánya lehetne.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Hírek
Hihetetlen, de még mindig lopnak közlekedési táblákat szülinapi ajándéknak
Hiába von büntetőeljárást maga után, még mindig akadnak olyanok, akik közlekedési táblát lopnak.
- Hírek
Véget ért egy nagy korszak: nem lehet többé Nissan GT-R-t rendelni
A Nissan hazájában, Japánban is leállt az értékesítés.
- Hírek
Ismét csökkennek az üzemanyagárak, januárhoz képest is olcsóbban tankolunk
Lassan, de biztosan olcsóbb az üzemanyag. Kérdés, hogy ez meddig marad így.
- Hírek
„Digitális lasszóval” kapná el az ámokfutókat egy német mérnök
Bár vannak érvek a megoldás mellett, egyelőre korai arról beszélni, hogy ténylegesen megjelenjen az autókban.
- Hírek
Bréking: Meghallgatták az európai autóipar imáit, enyhítenek az emissziós szabályozáson
De a végső cél ugyanaz maradt.
- Hírek
Visszafordult a magyar újautó-piac
Közel 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma.
- Hírek
Egy idióta 50 helyett 171 km/h-val repesztett Esztergom belterületén
Negtatív rekorder lett.
- Hírek
Profi instruktorok segítségével tanulnak gyors autót vezetni a rendőrök
Ennek helyszíne a ZalaZONE autóipari tesztközpont lesz.
- Hírek
Emissziós pofont kaphat a Tesla
A többi autógyártótól kapott emissziós pénz kerülhet veszélybe.
