

Ha a piacvezető európai személyautók ergonómiájához hasonlítjuk, még mindig egy kicsit le van maradva, de legalább nem annyira, mint japán társai. A műszerfalon találunk pár kapcsolót, funkciót, ami a 90-es évek Európáját idézi, például a H és M gombokkal állítható digitális óra. Ezt már menüből szokás megoldani, ami persze nem biztos, hogy jobb, de erre halad a világ. A hifi villámgyorsan kezeli az USB-ről az MP3-as fájlokat, és ha el is távolítjuk a pendrájvot, amíg nem vesszük le a gyújtást, visszadugáskor tudja, mit hallgattunk utoljára a mapparengetegben. Sajnos nem tudja megjeleníteni a mappákat a lemezborítókkal, mint a hetes Golf, de a Honda CR-V fel sem ismerte a zenét ugyanezen az eszközön.
A motor a mindössze 14:1 kompresszióviszonyú 2.2-es Skyaktiv dízel volt, amely minden teszt alkalmával elkápráztat hangjával és széles, terhelhető fordulatszám-tartományával. Ehhez a motorhoz a hagyományos elvű automata Skyactiv váltó nagyon jó partner. Ha kell, nyomatékból megyünk, ha kell, elforgatja 5000-ig, de nem nyögvenyelősen, hanem vidáman, szép motorhanggal.

Nem mondom, hogy nem vezettem még ennél fürgébben kapcsoló automatát, de nem ez jut róla eszünkbe, amikor intuitív módon választja ki a legjobb fokozatot. Soha nem érezzük, hogy ok nélkül pakolna egyet vissza, vagy föl, márpedig egy utcai autónál ez a jó automata fő ismérve. A 175 lóerő és a 420 Nm, valamint a négykerék-hajtás biztosította tapadás a jól kapcsoló automatával párosítva nagyon fürgévé teszi az autót, és mindig azt érezzük, van még tartalék. Talán szükség is van ehhez a dinamikához a kemény futóműre, ami annyira kemény, hogy kiálltam egy benzinkúthoz megmérni a guminyomást, mert azt hittem, erősen túl vannak fújva a gumik. Nem voltak, és hiába ballonosak a téli kerekek, a futómű bizony néha kényelmetlenül ráz.
A CX-5 tesztelt példánya négykerék-hajtású volt, de ez ne tévesszen meg senkit. Ez az autó nem terepjáró, ahogy társai sem.

Ez a négykerék-hajtás inkább a biztonságot szolgálja, és a csúszós úton való közlekedést, mint a terepképességet. Kicsit azért rápróbáltam csúszós terepre, emelkedőre, hasonlóan, mint a SUV tereptesztünkben a társait, és nagyjából azt az eredményt is kaptam. A hajtás leginkább elöl van, hiába állít mást a gyártó, és a kipörgésgátlóval fékezgetett túlforgó kerekek nem tudnak diffizárként funkcionálni. A csúszós emelkedőn a kapaszkodást hamar feladja, és a műszerfalon világító számos sárga figyelmeztető jellel kerget vissza a stabilabb útra, ahová való.
A teszt során teljesen vegyes használatban a fogyasztás 7.8 literre jött ki száz kilométerre, ami tekintetbe véve az állandó hajtást és a nagy homlokfelület okozta légellenállást bizony nagyon jó érték. Ha azonban városban használjuk, automatával inkább kilenc literrel számoljunk, és ha kicsit is nehéz a lábunk, barátkozzunk meg a kétszámjegyű fogyasztás-értékekkel. Ne sápadjunk el, másnak sincs ez meg kevesebből, sőt!

A tesztautó ára 10.6 millió, de ez az egyik legmagasabb felszereltségű Revolution AWD modell. Ha nem vagyunk tisztában a mai SUV piac áraival, ez kiteszi a nagy D betűt a homlokunkra, de ha körbenézünk, más sem olcsóbb. Az alapára kétkerék-hajtással becsusszan 6 millió alá, de az összkerekes legolcsóbbja már 7.6. Érdekes módon az alap SUV modellek szinte azonos szintről indulnak, de az extrákat eltérő áron mérik, és nem mindenki autóját lehet ennyire felszerelni. Így lehetséges, hogy ha egy CX-5-öst elkezdünk gazdagon extrázni, a Mazda 6-hoz hasonlóan egyre jobban járunk a közvetlen konkurensekhez képest. Egyedül az Opel Antara adja az extrákat olcsóbban, de kevesebb is van belőlük.
A képlet tehát egyszerű: drága Mazda CX-5-öst kell venni, és jól járunk. Az autóra egyébként sem lesz panasz, mert ami jobb nála, sokkal drágább, és más kategóriában játszik.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Véget ért egy nagy korszak: nem lehet többé Nissan GT-R-t rendelni
A Nissan hazájában, Japánban is leállt az értékesítés.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Reklámok lephetik el a modern autók infotainment képernyőit
A marketingesek számára ez valódi aranybánya lehetne.
- Hírek
Hihetetlen, de még mindig lopnak közlekedési táblákat szülinapi ajándéknak
Hiába von büntetőeljárást maga után, még mindig akadnak olyanok, akik közlekedési táblát lopnak.
- Hírek
Egy idióta 50 helyett 171 km/h-val repesztett Esztergom belterületén
Negtatív rekorder lett.
- Hírek
Bréking: Meghallgatták az európai autóipar imáit, enyhítenek az emissziós szabályozáson
De a végső cél ugyanaz maradt.
- Hírek
Profi instruktorok segítségével tanulnak gyors autót vezetni a rendőrök
Ennek helyszíne a ZalaZONE autóipari tesztközpont lesz.
- Hírek
Emissziós pofont kaphat a Tesla
A többi autógyártótól kapott emissziós pénz kerülhet veszélybe.
- Hírek
Visszafordult a magyar újautó-piac
Közel 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma.
- Hírek
„Digitális lasszóval” kapná el az ámokfutókat egy német mérnök
Bár vannak érvek a megoldás mellett, egyelőre korai arról beszélni, hogy ténylegesen megjelenjen az autókban.
- Hírek
Ismét csökkennek az üzemanyagárak, januárhoz képest is olcsóbban tankolunk
Lassan, de biztosan olcsóbb az üzemanyag. Kérdés, hogy ez meddig marad így.
