A tolóajtó és a B-oszlop hiánya miatt nem érdemes megvenni, de ezeken túl is vannak előnyei. Hátrányai is: például maga a tolóajtó és a B oszlop hiánya.
Mindenki a biztonságról és a környezetvédelemről, energiaválságról papol, és egyre erősebb, gyorsabb autókat gyártanak. Húsz a légzsák, de arra senki nem gondol, hogy ne menjünk kétszázzal. Már a német autópályán is egyre több helyen korlátozzák a sebességet, de nem autó, ami nem bír kétszázat menni. Hazánkban már gyorsan sétálni sem szabad, mert a bokorból figyel a háromlábú lézer. De nem merünk gyenge autót gyártani, mert nem veszik meg. És nem illik a márkaimidzsbe, gondolják a gyávák.
A Ford azonban magabiztosan bedobja a 100 lóerős Ecoboost háromhengeres benzinmotort, megnyeri vele az év motorja választást, majd a családi B Maxot 75 lóerős motorral kínálja. Mi ez, ha nem bátorság? Tudjuk, hogy a presztízs ezerötös Lada is 75 lóerős volt, de azóta sok víz lefolyt a Dunán, az autók is meghíztak kicsit. Ma már ez nagyon szerény adat a 130-170 lóerős családi autók között, de egyszersmind kijózanító is.
A B Max kicsit egyterűsnek hat egy Fiesta mellett, aminek hosszított padlólemezére épül. Mintha távolról néznénk egy S Maxot, de ahogy be akarunk ülni a hátsó ülésre, arcul csap: nagyon kicsi hozzá képest, de még egy C Maxhoz képest is, amelyhez a Focus adja az alapot. A csomagtartó is szűkös, az etalon Chicco esernyős babakocsinkat sehogy sem tudjuk betetriszezni, pedig jól összecsukható. Az emelt tetővel nagyot akar villantani, de a realitás más. Lépjünk is ezen túl, ez kis autó, akinek nem elég, válasszon nagyobbat.
A tolóajtóról és a hiányzó B oszlopról már írtunk korábban, én sem gondolom máshogy. Több a hátránya, mint az előnye, de biztos lesznek, akiknek ér valamit ez a geg, mert így legalább nem olyan, mint a szomszéd egyterűje. Egyelőre szélzaj sincs benne nagyobb, mint az átlag, de majd tíz évesen, amikor a trükkös alakra formázott műanyagos gumi tömítések már nem zárnak jól, biztos lesz. A tömítéscserét nem én szeretném kifizetni, de lehetőség szerint a reteszek és zárak, megvezetések beállítását sem én szeretném elvégezni a tolóajtó első ajtóhoz kapcsolódásának hibájakor.
Az autó érdekessége a motor. Ötfokozatú váltóval párosított 1.5-ös dízel 75 lóerővel. Az egész koncepció úgy született, hogy a Ford vezetőségében valaki Monica Beluccival álmodott, aztán amikor reggel felébredt, a saját felesége adott a kezébe gőzölgő kávét, és tette oda mai vasalt ingjét. Emberünk elgondolkozott, belül kicsit szégyellte is magát, és meghozta a döntést: fenébe a felesleges álmokkal, a lehetőségeinknek kell örülni, és azokkal megelégedni. A központban látványosan tépte szét a 180 lóerős twin-turbó dízel koncepciót a B Maxhoz, szembefordult a mérnökökkel, és a trendekkel is: 75 lóerős, kis dízelmotort akarok, amely takarékos és racionális egy ilyen autóban. Néztek, forgatták a szemüket, hetvenöt lóerő? Még motorkerékpárban is gyenge, atyavilág, mi lesz ebből.