Dízelből két motor háromféle teljesítményszinttel rendelhető. Az egyhatost 90 vagy 105 lóerősként kérhetjük, a kétezres teljesítménye 150 lóerő, meg van benne 320 Nm nyomaték. Aki automata, pontosabban DSG váltóra vágyik, csak a nagyobb motoros verziók közül válogathat, de előbb el kell hessegetnie a kételyt, hogy az ő kocsiját is érintheti az Ázsiában egyre jobban terjedő DSG-visszahívási láz.
Az Octavia Combit lassan úgy lehet konfigurálni, és annyi extrát lehet hozzá rendelni, hogy az ember már az egyre elcsépeltebb prémium jelzőt is hajlamos lenne használni – de fő a józanság, ez egy Skoda. Bármennyire is meggyőző a minősége, jó a kiállása, nem fenyegeti az Audikat, BMW-ket, meg a többi nagyágyút. Ezen persze senki nem lepődik meg, ahogy azon sem, hogy a becsukott ajtók kereteinek belsején nincs semmilyen takaró, vagy semleges matt fekete festés, a gumikéder és a tetőkárpit közt látni a kocsi színét. A kárpitok szépek, bár ha nekem kellene választanom, a tiszta fekete belsőt kerülném, mint ördög a tömjénfüstöt. Bármennyivel is ápolás-igényesebb a világos belső, ezerszer inkább az óvatos használat, meg a takarítás, mint a kriptahangulat.
Skodáknál illik mindig megemlékezni a Simply Clever megoldásokról. Van jó sok ilyen egyszerű, de nagyszerű dolog: a sok kampó, rögzítőfül, csomagtartóháló - a dupla fenekű és hajtogatható padlójú csomagtér, az ülések alatti zugban megbúvó láthatósági mellény mind ilyen. A hihetetlenül sokat emlegetett, tankfedélbe épített jégkaparó az én szememben véletlenül sem az, csak egy jól elsült marketingfogás. Keveset emlegetik viszont azt az – igaz, feláras – ügyes megoldást, amivel megnövelhetjük a telefonunk akkumulátorának használati idejét. A középkonzolban, közvetlenül a kicsit furcsára sikeredett USB/AUX csatlakozó alatt van egy fedeles, gumírozott tálca. Ide tehetjük a mobilunkat, ami így nem zörög és hánykolódik (ezt mondjuk, tudja a pohártartóba illeszthető tartó is), másrészt a vezeték nélküli antennajel-erősítőnek köszönhetően sokkal kevesebb energiát kell a telefonunknak a kapcsolat fenntartására fordítania.
A sok extra között nézelődve nem a sávtartó automatikán (igen, nem csak rezegteti a kormányt, hanem aktívan tesz is róla, hogy ne hagyjuk el a sávunkat), a kresztábla-felismerő rendszeren, vagy a parkoló automatán akadt meg a szemem. Sokkal izgalmasabb extra a fáradtságérzékelő, vagy a Multi Collision Brake. Utóbbi különösen figyelemreméltó trükk, nem nagy fejlesztés, de mindenképpen okos. A dolog lényege, hogy amennyiben bekövetkezne egy akkora baleset, amelyben a légzsákok is aktivizálódnak, a rendszer automatikusan megállítja az autót, felkapcsolja a vészvillogót, és égeti a féklámpákat. Ha valaki látott már baleset után üveges tekintettel, sokkos állapotban maga elé bambuló embert csak úgy gurulni a kocsijában, érti, miért is tartom én ezt nagyon jó ötletnek.
Az Octavia egyre távolabb kerül a régi Skodás imidzstől, már nem csak méretei, és eladási számai (1996 óta több mint 3,8 millió Octaviát vettek világszerte) emelik egyre feljebb a ranglétrán, de tudása, felszereltsége is folyamatosan nő. Természetesen lehet még józan, könyvelői szemlélettel konfigurált Octaviát is venni, de aki csak egyszerűen egy pofás, jól felszerelt, nagy utas- és rakterű kombit szeretne, esetleg összkerékhajtással, de az imidzs-felárat nem szeretné megfizetni, annak is jó választás lehet az Octavia Combi. A fronthajtásos autók listaára 4,819 milliótól indul, de ebből azonnal le lehet vonni némi bevezetési kedvezményt, és aki elég ügyes, egyes esetekben ezt a hatszázezres árelőnyt tovább növelheti.