Mazda 3, a legdögösebb kompakt
Jinbai Ittai, magyarul a ló meg a lovas. Ez az új Mazda 3 filozófiája. A leleplezést megelőző prezentáción egy nyilazó lovas sziluettjét vetítették ki, de vajon lenyilazza a konkurenciát?

Világszerte egyszerre mutatta be a Mazda az új 3-ast. A leleplezés párhuzamosan folyt Londonban, Isztambulban, Szentpéterváron, New Yorkban és Melbourne-ben. Nem véletlenül övezte ekkora felhajtás az új modellt, sokat vár tőle a Mazda, és nem véletlenül. A Mazda 3 előző két generációja sikersztori volt, 3,5 milliót adtak el belőlük világszerte, összesen 136 díjat zsebeltek be. Azt mondhatjuk, fel volt adva a lecke az új 3-as tervezésénél.
A londoni bemutató előtt a Mazda európai igazgatója, Jeffrey Guyton, az autó formatervezője, Koji Tabata és a Mazda programmenedzsere, Kenichiro Saruwatari tartottak egy-egy rövid prezentációt. Az előadások három címszó mentén épültek fel: Skyactiv, Kodo, és i-Activsense.

A CX-5 és a 6-os után a 3-as is a Skyactiv technológiára épül. Ahogy a Volkswagen-csoport megcsinálta az MQB-t, úgy a Mazdának is megvan a saját univerzális modulrendszere, ezt szabták az eddigieknél valamivel kisebbre, és párosítottak hozzá nagy kompressziójú, kis emissziójú motorokat. Háromféle benzinessel, és egy dízellel dobják piacra a 3-ast. A legkisebb benzinmotor az 1,5-ös 100 lóerős és 150 Nm maximális forgatónyomatot ad le 4000-es fordulatnál, a másik két benzinmotor kétliteres, a gyengébbik 120 lóerős, az erősebb 165 lóerős és 210 Nm a maximális nyomaték. Az erősebb változat megkapta az i-Eloop fékenergia-visszanyerő rendszert.

Ezeken kívül egy 2,2 literes, 150 lóerős, 380 Nm-es, Euro 6-os dízelt lehet majd választani. Ami a váltókat illeti, hatsebességes lesz a manuális és az automata is. A tervezés során mindenhol szem előtt tartották a lehető legkisebb súlyt, és a további fogyasztáscsökkentés érdekében a 3-as is kap start-stop rendszert, amit a Mazdánál i-Stopnak kereszteltek.

A Kodo maga a külső, belső dizájn. Kíváncsian várta mindenki, hogy a CX-5-ön, de még inkább a hatoson megismert formavilágot sikerül-e a kompaktnál is visszaadni. Úgy tűnik sikerült. Szemből még 6-osnak is nézhetjük. Ugyanúgy megvannak a játékos élek, és az elnyújtott hátsó szélvédő miatt szerencsére nem lett esetlen a hátsó rész sem, sőt ez a legkarakteresebb része az autónak. Szándékosan lett sportosabb az összhatás, az előadások alatt is sportkompaktként hivatkoztak rá, ezért a tervezés során a vezetőközpontúságot tartották szem előtt. A formának köszönhetően hátul is el lehet férni, és a csomagtartó is használható méretű. Koji Tabata, a tervező kiemelte, hogy a hátsó ablakot három részre bontotta: egy lehúzható, egy fix és egy kis műanyag elem. Azt mondta, azért maximalizálta így az üvegfelületet, hogy azt az érzést adja át, mintha a nappalijából nézne ki az ember. A belső irányvonala a maximális használhatóság, minimális stressz volt. Olyan, mintha a hatosban ülnénk, nem csak dizájnban, minőségben is. Persze a kiállított autó minden földi jóval felszerelt bőrös változat volt, egy más kivitelben használt anyagok teljesen más benyomást is tehetnek.
A harmadik címszó az i-Activsense, ami a Mazda biztonsági rendszerét takarja. Ide tartozik a Mazdánál Active Driving Display névre hallgató head-up display, a radaros távolságtartó, a holttérfigyelő rendszer, és a fékasszisztens is. Az új 3-as ráadásul mindig online. Teljes összhangban tud működni az okostelefonokkal blutooth-on keresztül, lehet telefonálni, sms-ezni, emailezni, közösségi oldalakat használni, navigálni, és rádió helyett akár az Aha nevű audióközponton keresztül válogatni, a több mint 30 ezer rádióállomásból, podcastokból, hangoskönyvekből. És, hogy ez mitől biztonsági berendezés? A cél, hogy a vezetésről minél kevesebb ideig kelljen elvonni a figyelmet, és ezt segíti elő ez az integrált rendszer.
Az új hármast a nagyközönség a Frankfurt Autószalonon láthatja majd ősszel. Hogy mennyire bízik a gyártó az új modellben az is jól bizonyítja, hogy a hiroshimai gyártól Frankfurtig vezető 15 ezer kilométert 30 nap alatt teszi meg saját kerekein. Ezt követően még idén megjelenik az autó a hazai kereskedésekben is. Nagyjából egy hónapra rá érkezik a szedán változat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
