Tizenhárom év. Ennyi ideje kergetőzöm a Szigetlakókkal. Kicsit kiegyenlítetlen a meccs, én kisbusszal vagyok, ők meg sokan. De eddig még mindenki túlélte.
Saját busz nem lévén változatos kölcsönzött járműparkkal végeztem a feladatom. Jól mutatja a magyar kisbuszpark összetételét, hogy leggyakrabban Ford Transit lett az áldozat. Az első pár évet egy 98-as Kombival küzdöttem végig, szegénynek kissé rá is ment a kuplungja a sok lassú csúsztatós menetben.

Később volt többféle Transit a most kifutó szériából is, és kakukktojásként került ide egy expostás TN1-es Mercedes 308-as, 600 ezer kilométerrel az órájában. Kinézetéhez képest műszakilag meglepően jó állapotban volt, bár európai körtúrára nem ezzel indulnék.
A legelegánsabb egy Sprinter, de vele volt az egyetlen gond is. Sötétített ablakok, dupla klíma, meg minden. És egyszer csak egyre erősödő füstszag. Mint kiderült, az utólagos hátsó klíma alul végigfutó kábelei közül kezdett csendben olvadozni az egyik, szerencsére ideiglenesen a lekapcsolás segített rajta, nem kezdtem lángolva tombolni a tömegben.

Múlt évben az előző Tourneónál volt egy kis negatív élmény az üléssorral, hiszen az elméletileg kétemberes harmadik sor ülést igazából csak három tudja kivenni, a második sorhoz meg imbuszkulcs kell, ami jellemzően csak akkor nincs, amikor kéne. Ráadásul a tapasztalat azt mutatta, hogy a kivehető verzióban előszeretettel hullik szét a biztosító pöcköt kilazító bovdenes rendszer.

Az már ránézésre is látszott, hogy az új modellnél gondoltak erre, minden ülés kivehető, bár a bovdenes kioldás maradt, de sokkal rövidebb, így talán túléli az évek hatását. Újdonsült kollégánk, Rudi szintén buszmániás, így pechjére a Custom ülések szemlélése közben megnyerte a kivételükben való segédkezést is, amit ezúton is köszönök neki.

Ekkor derült ki, hogy azért nem olyan kompaktok, simán jól jön még egy ember az egyszemélyes kiemeléséhez is. Viszont az előző otromba padhoz képest hatalmas fejlődés a külön állítható három háttámla, így már kényelmesen tudnak utazni az utasok is. Mivel kivételkor összecsukódik, kisebb helyen tárolható, bár az a kellemes extrája ezzel elveszett, hogy alternatív padként használjuk.A kettő-egy elrendezés miatt a hátsó sor kivételekor se szakadunk bele a kerékíven való átemeléskor, ez nagyon jó pont.
Sajnos emiatt a rendszer miatt az ülések alatt nincs tárolóhely, csak az utasülés alatt, egy kis, ám nehezen hozzáférhető rekesz, na meg persze a kesztyűtartó. Ha sok helyett akarunk, a kétszemélyes utasülést kell megrendelni, de ez szinte minden ekkora busznál így van. Az igazi megoldás a magastető padlással, az minden ilyen problémát megold. A másik negatívum, hogy az elődhöz képest a műszerfal tetején is jócskán fogyott a hely, így például a mappákat, papírokat csak az ajtózsebe tudtam eltenni.

A kemény teszt során viszont dicsérettel vizsgázott a klímarendszer. Az év legmelegebb napjain egy napsütötte mezőn való állás után is pillanatok alatt kellemes hőmérsékletet tudott gyártani, hátul is, amit az utasaim nagyon élveztek. Az esti 60 ezer ember közötti autókázás során pedig sokat jelentett az elektromosan csukódó tükrök nyújtotta kényelem. Lelkesedésemet csak az értheti, aki rendszeresen jár olyan helyen, ahol jobb így közlekedni, mint rendezvényenként kifizetni az esetleges 20-30 ezres tükörcserét. Ilyenkor minden apróságnak örülni tud az ember.

Mindent összefoglalva jól vizsgázott a kocsi, bár nekem egy magastetős, vagy a nagyobbik Transit Kombi jobban megfelelne. De például taxinak pont ideális, mint a nagy számú érdeklődő is mutatta. Volt, hogy egy Vianóból pattant ki sofőr, hogy hadd nézze meg belülről, mert neki annyira tetszik. Lehet, hogy hamarosan sok sárga Custommal találkozunk?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
