Öt literrel simán elmegy

Teszt: Nissan Note 1.5 dci Tekna - 2013.

2014.01.20. 11:31

Adatlap Nissan Note Tekna 1.5 dCi - 2014

  • 1461 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 90 LE @ 4000 rpm
  • 200 Nm @ 1750 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.9 másodperc
  • Végsebesség:
    179 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    3.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    4.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    3.2 l/100km
  • 5 119 000 Ft

Megújult a Nissan Note, de az igazi meglepetés az extra takarékos, átdolgozott dízel.

Minden autót a saját életterében kell vizsgálni. Tévút, ha egy ilyen autót valami fétistárgyként nézünk, nem pedig akként, aminek a tervezői szánták. Ha pedig egy kicsit többet tud nyújtani, mint a kategória átlaga, esetleg kicsit átível egy másik kategóriába, örüljünk a többletnek, amit kapunk.

Ez a Nissan Note valahogy nem fér kategóriába. Egyterűnek kicsi, kisautónak nagy, pláne, ha a láb- és fejteret nézzük. A hátsó lábtér kategóriavezető. Csodák persze nincsenek, a csomagtartó rovására nagy a lábtér, azonban a mozgatható hátsó üléssorral nyerhetünk a másik rovására pár centit. A hátsó lábtérből bizony lecsippenthetünk, mert nagyon nagy. További előny, hogy bár állítólag az elődmodellnél mélyebben ülünk az új Note-ban, az ülések még így is magasak. Ez nem csak kényelmes beszállást tesz lehetővé, a lábunk is inkább lefelé lóg, így könnyen elfér.

A forma adhat okot vitára, azonban a funkcionalitást előtérbe helyező karosszériakialalakítás mellett nem lehet Aston Martin-formát adni a kocsinak. Érdekes lámpatestek, ívelt vonalak a kasztnin, mondjuk azt, hogy hozza a kötelezőt. A tesztelt változat a Tekna felszereltség volt, ami tekinthető full extrásnak. A kombinált bőr és szövet ülésekről könnyű a ki és beszállás, ez is pont koncepcióba vág, ilyen ülés kell egy praktikus városi szaladgálós autóba.

Az új Note nem csak méretét tekintve kategóriaelső, hanem biztonsági felszereltségét tekintve is. Ebben a kategóriában egyelőre nem nyilvánvaló, hogy kérhetünk sávelhagyásra figyelmeztető elektronikát, radaros holttérfigyelőt, vagy az autó teljes körét lefedő parkolást segítő kamerát. Mielőtt elalélnánk a gyönyörtől meg kell említenünk, hogy a holttérfigyelő és a sávelhagyás-figyelmeztető egy kapcsolóval kapcsolható, tehát vagy mindkettőt használjuk, vagy egyiket sem, és mindkettő csak hangjelzéssel figyelmeztet. Ráadásul a sávelhagyás-figyelmeztetőnek van egy kis késése, úgy érzem, ez a rendszer nincs azon a szinten, mint egy nagyobb kategóriás autóé. Nem mondom, hogy nem hasznos, de eléldegélnék nélküle is, sőt az indokolatlan sípolás néha kimondottan zavaró.

Az egész beltér, a kezelőfelület, az egyéb használati dolgok mind úgy kerültek kialakításra, hogy kezelésük, működtetésük egyszerű legyen. Ez az autó, amit barátnőnknek kölcsönadva azonnal tudja majd, hogy az automata klímán hol állítson manuálisan ventilátorsebességet, és hogyan párátlanítsa az üveget. Az egyszerűség nyilván megmutatkozik másban is, aminek nem örülünk ennyire, például az olcsó és igénytelen minőségű padlószőnyegben, vagy a burkolatlan, de jól látszó első üléslábakban. A popszakma sajnos ilyen, minden eurocentet meg kell fogni.

Járt már szerkesztőségünkben az új Note benzinmotorral,elemeztük a formát, a mostani tesztautó újdonsága a motor. Ez a Renault-val közösen fejlesztett 1.5 dci az egyetlen négyhengeres a Note családban, ugyanis a benzinesek, akár kompresszorral, akár nélküle csak háromhengeresek. Ismerős lehet a lökettérfogat alapján a motor, azonban ez egy alaposan átdolgozott, Euro 6 kompatibilis dízel. Minimális változtatásokkal ez az új Quasqai belépő dízele is.

Az átdolgozás két fő irányba ment, az egyik a környezetvédelem, a másik a takarékosság. Utóbbi érdekében a motor terhelés függvényében változó szállítású olajpumpát, elektronikusan vezérelt hűtést kapott. A csapágyak speciális, csökkentett súrlódású bevonattal készülnek, és az egész forgattyús mechanizmus átdolgozásra került. Bár furat és löket aránya megegyezik elődjével, szinte teljesen új motorról beszélhetünk, hiszen a főtengely és a hengerfej is módosult az elődhöz képest.

Hidegindításkor és kis fordulaton van egy kis dízeles kerregése, összeségében azonban nagyon kulturált kis dízel ez, ami még pörögni is szeret. A fogyasztása pedig annyira alacsony, hogy először nem is hittem a Tekna modellben alapáron járó kijelzőnek. Megtankoltam, megint mértem, és megint 4.6 literes átlag jött ki, amiben volt város és autópálya is, nem takarékoskodva. Teljesen rákattantam a takarékoskodásra, megint tankoltam, és most kicsit odefigyelve, de nem rekorddöntésre készülve regisztráltam egy 4.2 literes fogyasztást vegyesben, majd ismét tankolva rekordkísérletre készültem. Városon kívül, de forgalmas országúton az autó 3.8 literrel elment 100 kilométert, ami az általam vezetett tesztautók között egyértelmű rekord, beleértve a hibrid kis Lexust is. Szinte csalódott voltam, amikor a városi fogyasztás két decivel átlépte az öt litert.

A vicces az, hogy az autó dinamikusan megy a dízelmotorral, jó karakter, jó nyomaték és jó is vezetni, ennek ellenére a fogyasztás nagyon alacsony. Ebben közrejátszik a relatíve alacsony öntömeg, 1111 kg a gyári adat szerint, azonban én alattomos módon mérlegre tettem, és bizony megtankolva 1230 kg jött ki. Én is vezettem a háromhengeres szívó benzinest, a két autó más világ, mintha nem is azonos lenne a típus.

Családi második autónak tökéletes, kis családnak talán még elsőnek is elégséges az új Note. Ez a dízel nagyon illik hozzá, és takarékosságával nagyon jó pontokat szerez. Ehhez még hozzávesszük a ritka szervizintervallumot, és a fenntartási költsége valóban alacsony lesz. Viszont meg kell venni.

Ekkor nagy darab keserű pirulát kell lenyelnünk, mert ez a Tekna felszereltségű dízel 5,1 millió forint. Ezért már nagyobb autót is lehet kapni, a helyet pedig nem pótolja az alapáron járó IT csomag körkörös védelme, vagy a navigáció. Nyilván mindenki elkezdi majd lehúzkodni az extrákat a listáról, de a dízelhez jobb, ha ragaszkodunk. Szépen eljutunk a Visia felszereltségi szinthez 3,9 millióért. Nehéz a döntés, mert az autót nem tudjuk kivel szembeállítani. A Nissan szerint a Polo, a Honda Jazz, a Fiesta (Trend, 3,9 millió) és társai a konkurenciája, ezeknél azonban a Note nagyobb, és azonos árú, vagy kicsit drágább. A kisebb egyterűeknél, mint például az Opel Meriva (kis dízellel 4,6 millió) vagy Citroen C3 Picasso (4,4 millió) pedig olcsóbb, de kisebb is, tehát mondhatjuk, hogy az új Note árazása korrekt.

Akinek takarékos, de nagy helykínálatú, olcsó fenntartású kisautó kell, jól fog járni az új Note-tal. Nem hibátlan, de nincsenek kirívó gyengéi, ez a dízel pedig telitalálat.

Totalcar értékelés - Nissan Note Tekna 1.5 dCi - 2014

8
TC

Nagy belterű és igen takarékos a Note 1.5 dci. Nem prémium kategória, de sok biztonsági extra választható hozzá, könnyű és jó vele az együtt élés. A lényeg, hogy racionális oldalról közelítsük, nem ez lesz a villantós verda a luxus negyedben.

Népítélet - Nissan Note

6,9
Nép
5.8
6.8
7.5
7.5
7

Az oldalról ajánljuk

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

5 órája
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46
Neked ajánlott