Mit vár el egy autótól? Vigye el a munkába, haza, hétvégén a nyaralóba, nyáron a tengerpartra. Mindezt kényelemben, gyorsan és takarékosan, kompromisszumok nélkül. Ha mindezekből még egy kicsit jobbat szeretne, az ön autója az Audi A3 e-tron.
Reggel van, a Nap felkelőben. Stephan álmosan az éjjeliszekrényre nyúl az iphone-ért, és kikapcsolja az ébresztőt. Kinéz az ablakon, hűvösnek tűnik az idő. Visszanéz a telefonra, megnyitja az e-tron appot, és távirányítással befűti a kocsit. Egy pillantással ellenőrzi a kijelzőn, fel van-e töltve az akku. Szerencsére nem felejtette el este elhúzni a négy karikát, és bedugni a csatlakozót, így nyugodtan csoszog ki a konyhába, és teszi be a patront a kávéfőzőbe.
Miután kijön a fürdőszobából, gondosan összeválogatja az aznapi ruhákat, kezébe veszi a korábban kikészített hokifelszerelését, majd lesétál a garázsba. Bepakol a csomagtérbe, az ütő csak a hátsó ülésre fér el. Nem bosszankodik, azzal nyugtatja magát, hogy decire pontosan ugyanakkora a csomagtér, mint a quattróban: 280 liter. A vaskos töltőkábelen megnyomja a puha gombot, és kihúzza az autó orrából. Visszahajtja az Audi-emblémát, és eltekeri rajta a pöcköt, hogy a helyén maradjon. Indít. A garázsban továbbra is csend van. Rükvercbe teszi a hatsebességes S-Tronic váltót, a kijelzőn megjelenik a radarok képe. Nyílik a kapu, kiáll. Szereti megvárni, ameddig bezáródik minden, addig bekapcsolja a Bang & Olufsen hifit.
A hajtás EV, azaz electric drive módban, a drive selector comfortban. Stephan már csak ritkán csodálkozik rá a villnymotor ülésbe préselő nyomatékára, ami kis késéssel érkezik a gázadás után. Nem siet, több mint fél órája van még beérni a belvárosba, az út pedig csak húsz kilométer, tisztán villannyal 50-et tud az e-tron. A dugódíj bevezetése óta amúgy is halad a forgalom. Persze neki ilyet nem kell fizetnie. Az irodaház aljában nem keresgél sokáig parkolóhelyet, van három, kifejezetten a villanyautósoknak, gyorstöltővel. Egyszer látott már itt egy e-Golfot is, de most csak a szokásos plug-in Prius áll az egyik helyen. Kiszáll, bezár, irány a lift.
A munkaideje gyorsan telik, de fejben már az esti meccsre készül. Sokáig igazolt jéghokijátékos volt, ma este is az egykori csapattársakkal játszik. Átgondolja, milyen útvonalon menjen a csarnokba. Ha a városon keresztül megy, talán még ki is bírja hazáig villannyal. Ha több ideje van, mehet a kanyargós hegyi utakon. Ilyenkor persze benzinre vált, de cserébe a belső égésű motor tölti a lítium-ionos akkukat. Eldöntötte: a szerpentint választja.
Öt óra után néhány perccel összecsukja a notebookját, és beteszi a táskájába. Mielőtt beül az autóba, kikapcsolja az inge felső gombját, és felhajtja az ujjait. Beírja a címet az MMI-n, és elindul a hegyi út irányába. Az autó alapértelmezett módban pusztán villanyhajtással indul. Átkapcsol hibridre, legalább kigyorsításkor hallja a 150 lovas, egynégyes TFSI hangját. A drive selectet átrakja individual módba. A gázreakció gyorsul, a kormány már direktebbnek érződik. A lakott területet elhagyva jöhet a hibrid-töltő állás, a dynamic mód és a sport állás a váltón. A bal oldali műszer elhagyja az efficiency skálát, Stephan már a fülekkel vált a kormány mögött. Felszabadultan fűzi a kanyarokat, de a nedves pocsolyás részeken visszavesz, hiába: több mint 1500 kiló az autó, a 350 Nm-es össznyomaték ki tudja csavarni az ember kezéből a kormányt. Megelőzi egy S3, egy darabig tartja vele az iramot, aztán lemarad. Nem illik az ő stílusához a kergetőzés. Titkon persze vágyik egy S3-ra, sőt gondolkozott is rajta, hogy azt vesz, de mégiscsak drágább, meg kisebb is. Arról nem is beszélve, hogy mennyire hivalkodó. Bőven elég az e-tron S-Line csomagja, az első lökhárító, a 17-es felnik, a kis szárny a hátsó ablak felett, a diffúzor.
Stephan a navira pillant, lassan megérkezik. Feltöltött az akku. Visszateszi a váltót alap állapotba, a drive selectet comfortba, a hajtást villanyra. Beáll a parkolóba. Messziről integet neki a csapattársa. Átfut az agyán, hogy ha mondjuk szürkét vett volna, nem pedig pirosat, akkor is kiszúrta volna-e. Kiveszi a sportfelszerelését. Az öltözőbe menet elmeséli neki, hogy merre kanyargott a hegyekben, aztán mutatja neki a telefonján, hogy mennyit fogyasztott. Négy liter átlagban. Nem mosolyodik el, de belül nagyon büszke.
A meccs végén Stephan fáradtan ül be a volán mögé, EV módban megy a városon át haza. Az utolsó egyenes szakaszon még nyom egy padlót, ilyenkor automatikusan rákapcsolja a duplakuplungos váltó a benzinmotort is, ilyenkor a két motor közös teljesítménye 204 lóerő. Beáll a garázsba, szinte már vakon húzza el a négy karikát a hűtőmaszkon, csatlakoztatja a töltőkábelt. Kiveszi a hokiütőt, és felsétál a lakásba. Hallja, hogy most ér haza a szomszéd, fülét szinte bántja a modern közös nyomócsöves dízel kerregése. Miért nem vett ő is inkább plug-in hibridet? Hisz az állami támogatással majdnem ugyanannyiba kerül, és még kevesebbet is fogyaszt - jár Stephan fejében, aztán elhesegeti a gondolatot, és bekapcsolja a telefonjáról a nemrég vásárolt okostévéjét.
Az Audi A3 Sportback e-tron a gyártó első plug-in hibridje. Elméleti átlagfogyasztása akár másfél liter benzin is lehet. Forgalmazását ősszel kezdik. Ára várhatóan a jól felszerelt, erős dízel változat és az S3 közé kerül.