Nem kellhet ennél jobb

Bemutató: Audi A3 Sportback e-tron - 2014.

2014.07.09. 06:57

Mit vár el egy autótól? Vigye el a munkába, haza, hétvégén a nyaralóba, nyáron a tengerpartra. Mindezt kényelemben, gyorsan és takarékosan, kompromisszumok nélkül. Ha mindezekből még egy kicsit jobbat szeretne, az ön autója az Audi A3 e-tron.

Reggel van, a Nap felkelőben. Stephan álmosan az éjjeliszekrényre nyúl az iphone-ért, és kikapcsolja az ébresztőt. Kinéz az ablakon, hűvösnek tűnik az idő. Visszanéz a telefonra, megnyitja az e-tron appot, és távirányítással befűti a kocsit. Egy pillantással ellenőrzi a kijelzőn, fel van-e töltve az akku. Szerencsére nem felejtette el este elhúzni a négy karikát, és bedugni a csatlakozót, így nyugodtan csoszog ki a konyhába, és teszi be a patront a kávéfőzőbe.

Miután kijön a fürdőszobából, gondosan összeválogatja az aznapi ruhákat, kezébe veszi a korábban kikészített hokifelszerelését, majd lesétál a garázsba. Bepakol a csomagtérbe, az ütő csak a hátsó ülésre fér el. Nem bosszankodik, azzal nyugtatja magát, hogy decire pontosan ugyanakkora a csomagtér, mint a quattróban: 280 liter. A vaskos töltőkábelen megnyomja a puha gombot, és kihúzza az autó orrából. Visszahajtja az Audi-emblémát, és eltekeri rajta a pöcköt, hogy a helyén maradjon. Indít. A garázsban továbbra is csend van. Rükvercbe teszi a hatsebességes S-Tronic váltót, a kijelzőn megjelenik a radarok képe. Nyílik a kapu, kiáll. Szereti megvárni, ameddig bezáródik minden, addig bekapcsolja a Bang & Olufsen hifit.

A hajtás EV, azaz electric drive módban, a drive selector comfortban. Stephan már csak ritkán csodálkozik rá a villnymotor ülésbe préselő nyomatékára, ami kis késéssel érkezik a gázadás után. Nem siet, több mint fél órája van még beérni a belvárosba, az út pedig csak húsz kilométer, tisztán villannyal 50-et tud az e-tron. A dugódíj bevezetése óta amúgy is halad a forgalom. Persze neki ilyet nem kell fizetnie. Az irodaház aljában nem keresgél sokáig parkolóhelyet, van három, kifejezetten a villanyautósoknak, gyorstöltővel. Egyszer látott már itt egy e-Golfot is, de most csak a szokásos plug-in Prius áll az egyik helyen. Kiszáll, bezár, irány a lift.

A munkaideje gyorsan telik, de fejben már az esti meccsre készül. Sokáig igazolt jéghokijátékos volt, ma este is az egykori csapattársakkal játszik. Átgondolja, milyen útvonalon menjen a csarnokba. Ha a városon keresztül megy, talán még ki is bírja hazáig villannyal. Ha több ideje van, mehet a kanyargós hegyi utakon. Ilyenkor persze benzinre vált, de cserébe a belső égésű motor tölti a lítium-ionos akkukat. Eldöntötte: a szerpentint választja.

Öt óra után néhány perccel összecsukja a notebookját, és beteszi a táskájába. Mielőtt beül az autóba, kikapcsolja az inge felső gombját, és felhajtja az ujjait. Beírja a címet az MMI-n, és elindul a hegyi út irányába. Az autó alapértelmezett módban pusztán villanyhajtással indul. Átkapcsol hibridre, legalább kigyorsításkor hallja a 150 lovas, egynégyes TFSI hangját. A drive selectet átrakja individual módba. A gázreakció gyorsul, a kormány már direktebbnek érződik. A lakott területet elhagyva jöhet a hibrid-töltő állás, a dynamic mód és a sport állás a váltón. A bal oldali műszer elhagyja az efficiency skálát, Stephan már a fülekkel vált a kormány mögött. Felszabadultan fűzi a kanyarokat, de a nedves pocsolyás részeken visszavesz, hiába: több mint 1500 kiló az autó, a 350 Nm-es össznyomaték ki tudja csavarni az ember kezéből a kormányt. Megelőzi egy S3, egy darabig tartja vele az iramot, aztán lemarad. Nem illik az ő stílusához a kergetőzés. Titkon persze vágyik egy S3-ra, sőt gondolkozott is rajta, hogy azt vesz, de mégiscsak drágább, meg kisebb is. Arról nem is beszélve, hogy mennyire hivalkodó. Bőven elég az e-tron S-Line csomagja, az első lökhárító, a 17-es felnik, a kis szárny a hátsó ablak felett, a diffúzor.

A képre kattintva a sajtófotók galériájába jut
A képre kattintva a sajtófotók galériájába jut

Stephan a navira pillant, lassan megérkezik. Feltöltött az akku. Visszateszi a váltót alap állapotba, a drive selectet comfortba, a hajtást villanyra. Beáll a parkolóba. Messziről integet neki a csapattársa. Átfut az agyán, hogy ha mondjuk szürkét vett volna, nem pedig pirosat, akkor is kiszúrta volna-e. Kiveszi a sportfelszerelését. Az öltözőbe menet elmeséli neki, hogy merre kanyargott a hegyekben, aztán mutatja neki a telefonján, hogy mennyit fogyasztott. Négy liter átlagban. Nem mosolyodik el, de belül nagyon büszke.

A meccs végén Stephan fáradtan ül be a volán mögé, EV módban megy a városon át haza. Az utolsó egyenes szakaszon még nyom egy padlót, ilyenkor automatikusan rákapcsolja a duplakuplungos váltó a benzinmotort is, ilyenkor a két motor közös teljesítménye 204 lóerő. Beáll a garázsba, szinte már vakon húzza el a négy karikát a hűtőmaszkon, csatlakoztatja a töltőkábelt. Kiveszi a hokiütőt, és felsétál a lakásba. Hallja, hogy most ér haza a szomszéd, fülét szinte bántja a modern közös nyomócsöves dízel kerregése. Miért nem vett ő is inkább plug-in hibridet? Hisz az állami támogatással majdnem ugyanannyiba kerül, és még kevesebbet is fogyaszt - jár Stephan fejében, aztán elhesegeti a gondolatot, és bekapcsolja a telefonjáról a nemrég vásárolt okostévéjét.

Az Audi A3 Sportback e-tron a gyártó első plug-in hibridje. Elméleti átlagfogyasztása akár másfél liter benzin is lehet. Forgalmazását ősszel kezdik. Ára várhatóan a jól felszerelt, erős dízel változat és az S3 közé kerül.

Az oldalról ajánljuk

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
A lázadóknak semmi esélyük
  • Tesztek

A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025

Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.

április 18., 06:32
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései

Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.

április 17., 17:22
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
  • Hírek

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén

Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.

3 órája
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
  • Szerelem

Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG

San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.

április 17., 17:15
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21