Művészet. Csak ezt tudom mondani arra, ami ezzel a Swifttel történt. Ha rozsdásított motorháztetős, matricabombás, porig ültetett autót építgetnék éppen, Ricsi szedánja láttán azonnal a sarokba vágnám a kalapácsot. Minek erőlködni, ha ott van ez, amin minden részlet a végletekig kidolgozott, és még a klisékben is van egy dupla csavar, amit sokszor csak az lát, aki csinálta.
Mindig van új ötlet, más technika, szélesebb felni és tovább vágott rugó, de hogy ennél a Swiftnél nehéz lenne tovább lépni, azt az bizonyítja a legjobban, hogy az alkotója is új utat keres. Ha minden jól megy, szétszedi az autót a télen, hogy a következő AMTS-re teljesen átalakítsa. Előtte azért még összehoztunk egy fotózást, mert nem hagyhattam, hogy csak egy emlék maradjon belőle.
Amikor először megláttam, egyből nagy hatással volt rám. Nem vagyok kirekesztő típus, de egy ezredik rozsdás motorháztető fölött nem fogok megállni. Ám a Swiftről messziről látszik, hogy nem csak azért locsolták le savval, mert az vagány, és ki lehet tűnni vele a tömegből. Az igényességet, a kreativitást és a megszállott munkát, amiből nyilvánvalóan eszeveszett sok van ebben az autóban, csak tisztelni tudom. Ha valaki nem is csípi a rat stílust, csak görgesse végig nagyképes cikkünket, és utána mondjon véleményt.
Többszörösen briliáns ötlet Swift szedánból építkezni. Senki se mondhatja, hogy kár érte. Van alkatrész dögivel. Mindenki ismeri, de nem így. Nemigen építettek még belőle ratet. Ricsinél mindezek mellett még bejátszott persze az is, hogy pont volt egy otthon. (Fotó: Stump András / Totalcar)
Nem volt se garázs, se műhely, mégis elkészült valahogy. A lakásban, az udvaron, az utcán. A legtöbb alapanyag vagy volt otthon, vagy a haverok összegyűjtötték. A tetőn filmplakát és gördeszka ultimate ültetéssel. (Fotó: Stump András / Totalcar)
Nehéz lenne definiálni a rat stílust, inkább nem is próbálkoznék, Ricsi szerint ez az. Angliában, Lengyelországban és Dél-Amerikában, no meg nálunk vannak komolyan vehető alkotók, közösségek. Néha nagyon mókás egymásra találások vannak, nemrég Argentínából méltatta valaki a Facebookon Ricsi autóját, amely egyébként a hazai AMTS-en is díjat nyert. (Fotó: Stump András / Totalcar)
Kerek 11 centit van ültetve a Swift, de azért csak ennyit, mert egyszerű eszközökkel nem lehet lejjebb tenni. Elöl nemhogy rugó nincs, de a gumibak is egycentisre lett levágva, azon ül az autó. A nyugger felirat a dapperre utal (szintén egy autóépítő stílus). (Fotó: Stump András / Totalcar)
A fekete első lökhárító egy gombóc-Swiftről van. Összetört, megmaradt, felkerült a szedánra. Ilyen az, amikor organikusan épül az autó. Aki patkányt csinál, nem szereti, ha másolják, de lassan nincs olyan ötlet, amit senki se valósított még meg. (Fotó: Stump András / Totalcar)
Rendszámalátét, kipufogó, lökhárítódekor: mind egy-egy gyöngyszem. Az M&M's zacskó sem akármilyen, hanem az extra ritka mandulás. Ricsi mindenből olyat válogatott, ami valamilyen szempontból különleges. (Fotó: Stump András / Totalcar)
A kést - és még néhány kelléket - csak a fotózás kedvéért tettük a helyére, mert különben lelopnák. Egyébként nincs is meg a hegye. Érdemes megfigyelni, hogy a csomagtartó más technikával lett rozsdásítva, mint a többi elem, és a hátsó ablakban is csodás kellékek vannak. (Fotó: Stump András / Totalcar)
Ez nem a készen kapható stickerbomb-fólia. Barátok gyűjtötték össze a matricákat, úgy látom, ezen a részen leginkább németek vannak. Személyes kedvencem a lieber neureich als nie rech (inkább legyek újgazdag, mint hogy sose legyek gazdag). (Fotó: Stump András / Totalcar)
Nincs könnyű dolga, aki Swiftet akar rozsdásítani, mert az ajtó például galvanizált. Más az első, más a hátsó ajtó, a sárvédő egy harmadik technikával korrodálódott. A lefolyt festék se csak úgy lett: centiről centire, pipettával csurgatta rá Ricsi. Imádom az ötletet. (Fotó: Stump András / Totalcar)
A farmer a beltér külső megnyilvánulása - a fénymásolt ötezres mindig percek alatt eltűnik, már fogytán a készlet. A sárvédőperem azért van gipszkartoncsavarral odafogatva, mert a pozdorjacsavar unalmas, a popszegecs meg elcsépelt stíluselem. (Fotó: Stump András / Totalcar)
Tényleg megtörték a lökhárítót, nem az építés kedvéért repesztették el. A ruhaszárító zsinórt több órás pepecs munka volt befűzni. Suzukisok kiszúrhatják még az emblémát, ami sosem volt Swiften, talán Vitaráról van. (Fotó: Stump András / Totalcar)
Plastidippel lett lefújva a helyzetjelző. Miért? Miért ne? Más lett, mint amilyenre Ricsi számított, például egyáltalán nem akar lejönni, de legalább érdekesen néz ki. A sárvédőre random csajok facebookra feltett fotóiból készült a kollázs. (Fotó: Stump András / Totalcar)
Polikarbonát az ajtóborítás, erősebb, mint a gyári lemez. A felirat csak akkor látszik, ha le van tekerve az ablak (Fotó: Stump András / Totalcar)
Szívás volt bedeszkázni az ablakot, mert pont valami keményfát, talán diót sikerült kifogni. Minden csavarnak szépen elő kellett fúrni. Sokan másolják már. (Fotó: Stump András / Totalcar)
Ezt az ajtót fel akarta gyújtani Ricsi, hogy úgy égjen le róla a festék, de az istennek se akart rendesen lángra kapni, úgyhogy maradt a lekaparós módszer. A díszlécen azért megmaradt a kísérletezés nyoma, és hát a bekarcolt felirat is epic. (Fotó: Stump András / Totalcar)
Aprólékos munka eredménye a motorháztető: többféle anyaggal kellett locsolgatni, hogy ilyen durva, lefolyt hatás legyen a vége. Élőben mocskosul jól néz ki. (Fotó: Stump András / Totalcar)
Szintén baráti gyűjtés a farmerkollekció, amiből a beltér készült - több tucatból lett összevarrva a kárpit. Az üléseket megnyúzni se volt kis munka. A váltóbot egy roller kormánycsöve. (Fotó: Stump András / Totalcar)
Véletlen, hogy pont egy slicchez kerül a kurbli, így most egy letekeréshez rendesen matatni kell, de legalább az ajtózseb új értelmezést nyert. A behúzó egy iPhone-fejhallgató, aminek szintén szimbolikus jelentéstartalma van. (Fotó: Stump András / Totalcar)
Mikor láttunk utoljára bontatlan, hatvanas videókazettát? Stitch tök véletlenül keveredett ide, de még valószerűtlenebb egybeesés, hogy egy haver autójában meg ott van hozzá Lilo. A házszámot is érdemes észrevenni. (Fotó: Stump András / Totalcar)
A csomagtartó annyi hihetetlen kellékkel van tele, hogy már az is önmagában kiadna egy kiállítást. Maradt egy kis lila festék? Fújjuk le az emelőt! Mindennek megvan a maga története. (Fotó: Stump András / Totalcar)
Modellautó se maradhat érintetlenül, csak a műanyagot nehéz rozsdásítani. Az ültetés elég perverz, és a színösszeállítás is pazar. (Fotó: Stump András / Totalcar)
A kerítésdrót saját szerzemény, a többit a hétköznapok adták. A roncs persze enyhén szólva sértés. Kevés patkányt láttam, amiben ennyi meló és ötlet lett volna. (Fotó: Stump András / Totalcar)