Itt van Magyarország legnépszerűbb kombija
Használtteszt: VW Passat 2.0 PD TDI – 2006.
Egy évtizede mindenki odavolt érte. Aztán persze kiderültek a disznóságok. Az emberek többségében még az előző széria „kimegyünk vele a világból karbantartás nélkül” legendája élt, így sokkoló volt az érzékeny (és mint később kiderült, nem is túl tartós) PD TDI technika találkozása a silány gázolajjal, és a nem feltétlenül betartott karbantartási ciklusokkal. A forgalomba helyezési statisztikák alapján szeretjük használtan behurcolni az országba a típust, nézzük, milyen használtan.
A Népítéletben igencsak megosztó a megítélése, jól látszik, ahogy szaporodnak a kilométerek, az olvasók hogy jutnak el a „Tökéletesség”-től a „Német ipari hulladék”-ig, ahol az újjonan vásárolt kocsiban 100 ezer kilométeren belül gyakorlatilag a fél kocsi tönkrement.

Talán csak véletlen, de a kipróbált példányban a rosszhírű PD-elemek elpusztulása egyelőre nem fenyeget. Egyfelől a kocsiban, a Magyarországon forgalmazottak többségével ellentétben tényleg annyi kilométer (132 ezer) van, amennyi az órájában. A másik pozitívum, hogy nem a Siemens-féle befecskendezőrendszer van az autóban, hanem BOSCH (ez a a BMP-s motorkóddal kezdődőekben van így), és ez nem annyira hajlamos bedögleni. Egyelőre a többi közismert jelenség, mint például a olajszivattyút hajtó tengely elkopása, se jelentkezett. Viszont a 300 ezer felett futott példányoknál számolhatunk ilyesmivel.

A kocsi alapvetően ridegtartáson van, nem törölgetik át minden mosás után szarvasbőrrel. Néha nem ártana, mivel a környéken nagyon kemény a víz, mosás után szinte azonnal megjelentek a kis foltok. A kocsi majd' 10 éves, de ez alig látszik rajta. Kívül leginkább a krómozott díszlécen látszik a kor, egy ilyen elem olyan 10 ezer forint körül van a Totalcar Áruházban. A beltér is csak pár helyen van megkopva, mint például a lámpakapcsoló, amiről egyszerűen lekopott a szín, vagy a könyöklő alatti fedél fogója, ahonnan lassan foszlik le a műkróm.
Az ajtón ott a korabeli autók rákfenéje, gumírozott fogantyú. Abban az időben szinte minden gyártó belefutott a hibába: megpróbáltak puha fogású fogantyút készíteni. Ez sikerült is, de így tíz év után a vezetőoldalon már mind úgy néz ki, mintha macskák marcangolták volna. Egyszerűen nem bírják az izzadt, tapadós kézzel való fogdosást, és szétmállanak. Más semmi nem utal a korára, és a szervizszámlák is a kevés futást igazolják.
Műszaki szempontból egyben van, a kötelező körökön kívül csak a futóműben kellett szilenteket cserélni, a magyar utak gyilkosak tudnak lenni. Az autó a kezdeti korszakból van, 2006-os születésű, de a jelenlegi tulajhoz csak 2009-ben került, információim szerint korábban állítólag az olasz utakat rótták vele. A kocsiban háromévesen 70 ezer kilométer körül volt a vásárláskor, az eltelt 6 év alatt ugrott bele a még 60 ezer, így láthatóan nincs agyonhasználva.
A nálunk megszokottal ellentétben a Passat második kocsiként funkcionál, az elsődleges jármű itt egy VW Caddy teherautó, amivel a cég szállításait is intézik. Igaz, ez azt is előrevetíti, hogy ha valamiért a szolgálati furgon valamiért nem elérhető, a szükséges fuvart a kombival kell teljesíteni, ami látszik is a csomagtér szélén, számos karcolás formájában. Azért ilyenkor is vigyáztak a beltérre, így a kárpitokon nincs nyomuk az alkalmi fuvaroknak.

A dobozos 3,2 köbméteréhez képest a Passat 1,78 köbmétere jóval kevesebb, de azért a normál szállításokat nézve bőven elég volt, és a fő konkurens Mondeót még meg is veri pár századdal. Egyébként a Datahouse adatai alapján nem csak csomagtérben, hanem új- és használtautó eladási darabszámban odavert a Fordnak az elmúlt 10 évben.
Ez nem eladó, de a használtautós oldalakon a legolcsóbb ilyen felszereltségű autó jelenleg 1.4 millióba kerül, ismeretlen kilométerállással és bevallottan megtörve. Másfél körül indulnak a nem annyira körbetört, de dupla annyit futott 140 lovas kombik. Gyengébb motorral pár százassal olcsóbbak, míg az egy szál benzinest 2,3 millióért mérik.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megérkezett a Kia EV4, rögtön kétféle változatban
Az elektromos EV4 ferdehátúként és szedánként is kapható lesz.
- Hírek
Elon Musk szélsőséges magatartása miatt eladja a Tesláját egy kilencszeres Grammy-díjas énekesnő
A befolyt összeget a legnagyobb eléréssel rendelkező amerikai közszolgálati rádiónak, az NPR-nek adományozza.
- Hírek
Egy tanulmány szerint a fékpor mérgezőbb az ember számára, mint a kipufogógáz
Az sem mindegy, hogy milyen fékbetétből jön a por.
- Hírek
Szomorúság hétvégére: szombaton nő a gázolaj ára
Vidámság, hogy eközben a benzin ára nem változik.
- Belsőség
Árvaháznak adtuk a Tigrist, repülünk haza!TC Bamako 2025/15
Hatalmas átverésbe futott a Q7-es csapat az autó eladásánál, mi viszont nem akartunk küzdeni a helyi kereskedőkkel és csalókkal.
- Hírek
18 ezer Nm nyomatékkal terelgetik az új BMW koncepcióautót
Egy új vezérlőegységet tesztelnek az autóban.
- Hírek
Baleset történt az M0-n Csömör térségében, lassan 10 kilométeres a dugó
Aki teheti, kerüljön.
- Sajtóközlemény
Alig drágult a casco tavalyhoz képest
Személygépkocsikra átlagosan 208 ezer forint volt az éves díj 2024-ben.
- Belsőség
Budapesti villamost, vagy piros Zsigulit építenél szívesebben?
Legózni mindig jó, ha szoci autókat vagy villamost építenél, most van itt az időd!
- Közélet
Nem minden átverés, ami annak tűnik – Segítség, átvertek!
Vannak olyan hibák, amik kiszámíthatatlanul és hirtelen jönnek elő.
- Hírek
Illegális, cseh szeméttelepen kötött ki az Audi Dakar-versenyautója
Méltatlanul szomorú véget ért a Dakar-ralit megjárt RS Q e-tron.
- Hírek
Ha ilyen marad a kereslet, a Volkswagen és az Audi is maradhat a belső égésű motoroknál
A két autógyártó valószínűleg újratervez, ha nem lesz fellendülés az elektromos autók piacán.
- Közélet
A budapesti közlekedés nem rossz, csak te vársz el túl sokat
Egyre rosszabb Budapesten közlekedni? Biztos vagy csak úgy érzed?
- Hírek
Kimaxolta a tahóságot a felelőtlen BMW-s (+ hülye taxis)
Záróvonalon átlépve, hatalmas tempóval előzte a sort a kanyarodósávban, forgalommal szemben.
- Hírek
Hétfőtől reszkethetnek a szabálytalankodók
Hosszú ellenőrzésre készül a rendőrség: teherautók és buszok kerülnek fókuszba.
- Tesztek
Pompás prémium milliós taposóaknávalHasználtteszt: Volvo XC70 – 2010.
Piszok kényelmes, prémium érzetű utazóautó a harmadik generációs Volvo XC70, de óriási taposóaknákat rejt magában.
- Belsőség
Felismered ezeket a csodás, öreg autókat egy részletük alapján? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel a Rétromobile veteránjait!
Most bebizonyíthatod, hogy nagyon vágod a különleges veteránokat: ismerd fel mindet! Előre szólunk, hogy nem lesz könnyű.
- Hírek
Egy ausztrál férfi feleségül vette a Fordját Valentin-napon
Brisbane legnagyobb autórajongója imádja az 54 éves autóját.
- Hírek
Ez a hatkerekű G-osztály lehetne a valaha volt legmenőbb pápamobil
A különleges terepjáró egyelőre csak digitális térben létezik, de nem lehetetlen, hogy a Carlex megépíti majd.
- Hírek
1300 lóerős, elektromos NASCAR koncepciót mutatott a Chevrolet
Valódi versenyautó alapokkal rendelkezik.
- Közélet
Ennyibe kerül az elektromos autók kötelező szervize
Népszerű tévhit, hogy a villanyautóknál nincs ilyen.
- Hírek
Brutálisan megdrágulnak az Audik, feljebb pozicionálják a márkát
Az Audi a jövőben inkább az eladott autók utáni haszonra, mintsem a darabszámra fókuszál majd.
- Hírek
Lefagyott a sínekre tolt autós, el is kaszálta a vonat
Ennél kevés rosszabb megoldás létezik.
- Közélet
A Forma–1 érdekes kísérlettel indítja a szezont, mi pedig ott leszünk, hogy beszámoljunk róla
Nagy kérdés, milyen fogadtatásban részesül az F1 75 Live, de mi is itt leszünk a helyszínen, és első kézből számolunk be nektek a tapasztalatainkról!
