Üzenjük Rüsselsheimnek
Olvasók tesztelnek: Opel Insignia 2017
A hazai bemutatóról érkezett az Insignia, amit gyorsan összekóstoltunk egy Superbbel, és egy villámtalálkozón az olvasóinkat is megkértük, próbálják ki, mondják el a véleményüket az új Opelről. Nézzük, mit mond egy próbakör után a fordos, a mazdások, és a volkswagenes!
Konspiráltunk, nem akartuk előre elárulni, mi is pontosan a célja a találkozónak, csak annyit kértünk, hogy ha valakinek céges autóként használatra, vagy éppen a családi kasszából vásárolva fiatal (értsd 2-3 évesnél nem öregebb) Ford Mondeója, VW Passatja, Kia Optimája, Hyundai i40-e, Mazda 6-ja, Škoda Superbje, Opel Insigniája, Renault Talismanja, esetleg Toyota Avensise vagy Alfa Romeo Giuliája van, jöjjön el, mutatunk valamit, ami érdekelheti. Persze így is volt aki kitalálta, mire is megy ki a játék, de tagadásban voltunk, pontosabban be nem ismerésben.
Jó páran jelezték, hogy ha tehetik, eljönnek, még ha a péntek délután két órás időpont nem is könnyítette meg a dolgokat. Végül négyen tudtak időt szakítani, amiért nagyon hálásak vagyunk: igazán izgalmas két órát tölthettünk el együtt. A nagy-középkategóriás autók vásárlói, illetve azok, akik cégautóként használják ezeket, úgy tűnik, nagyon is tudatosan válogatnak, igen alaposan körülnéznek, hogy a piacon kapható (és a cégautó-policybe is beleférő) típusok mit tudnak, mi a különbség a konkurens típusok közt. És elég sokan tekernek az autókba jelentős kilométer-mennyiségeket. A Passatot hajtó Csaba kilenc hónap alatt 40 ezer kilométert csavart az autóba, de a Mazdákba is 20-30 ezer belement egy év alatt. A Mondeo esetében nem sok értelme van a futott kilométereket számolni, még csak kétnapos volt, de ezzel együtt is, alkalmi tesztelőink elég komoly felhasználói tapasztalattal rendelkeznek.
A teszt végén kiderült, a cégautósoknál sokkal inkább határozhatja meg, adott vállalat rendelkezik-e valamilyen megkötéssel (csak német, csak francia, esetleg csak japán autót választhatnak a kollégák,), mint az egyéni preferenciák – hiába venne esetleg valaki Opelt, vagy Toyotát, ha még a gyártói cégcsoport is meg van határozva a céges kocsi kiválasztásakor. Magánzóként más szempontok is érvényesülhetnek, szabadabban válogathat a piacról az ember. De ha valamibe bele van szerelmesedve, valamelyik technológiát szinte vallásosan tiszteli a kuncsaft, akkor bizony csak egy nagyon jó ár viheti el az egyik típustól a vevőket.
A villámteszt alapján már nyomtathatjuk is az óriásplakátokat. Üzenjük Rüsselsheimnek: az új Insignia speciális üléseinek tervezőit tessék megbecsülni. Mindenki, aki beült, azonnal dicsérni kezdte a székeket, az összes egyéb észrevétel csak ezután jött. És ez fontos, mert jó első benyomást tenni nehéz dolog. Márpedig első benyomást csak egyszer tehet az ember.