Nyomokban Mercedest tartalmazhat

Bemutató: Renault Kadjar – 2018.

2018.12.13. 06:15

Amikor a frissített Renault Kadjar bemutatóján leggyakrabban a prémium jelzőt durrogtatják, önkéntelenül is elmosolyodik az ember, főleg, hogy addigra túl van száz kilométernyi vezetésen, és az első benyomások alapján találóbbnak tűnik, hogy érződik az igyekezet. Pedig ott az orrában a Mercedes-motor.

Persze ez kis csúsztatás: valójában az 1,3-as turbós a Renault és a Mercedes közös fejlesztése. Az autóiparban már előfordult néhány furcsa összefonódás, de amikor egy prémium márka ül össze egy tömeggyártóval, az autós tematikájú kocsmacsevej kap egy friss impulzust.

Kezdjük az együttműködés nyertesével, a büszke Dacia-tulajdonossal, aki egy korsó mellett elhenceghet, milyen olcsón jutott új, Mercedes-motoros Dusterhez . Középen a Renault-s, aki a francia autókat sújtó negatív előítéletek elleni küzdelmében önérzetesen már Mercedesszel közösen fejlesztett motorként hivatkozik a kis turbóra. A tengely szerencsétlenebb végén a prémium vásárló, aki csendben lapít, és már tikkel az arca a piszkálódásba hajló kérdésektől a Dacia-motoros Mercedesével kapcsolatban.

Pedig az új motor kifejezetten ügyes, elég volt az új A Merciben, bőven elég a Kadjarban is. A 140 és a 160 lóerős változat is meglepően jól lendíti az 1,4 tonnát. A hétköznapi közlekedést kellemesen és halkan le lehet tudni alacsony fordulaton, előzésnél kihúzatva sem tolakodó a turbó, ellenben a hangja sajnos az. Egyáltalán nem szokásom egy motor hangjára ráfeszülni, főleg hobbiterepjáróban, de négyezer környékén már csak szakmai kötelességből húzattam tovább, az sem tartott sokáig. Kíméletet követelt.

Ezzel nincs is gond, hiszen takarékos, modern benzines, annak is egy közepes méretű szabadidőautóba szerelt változata. Az elvárás, hogy dízelesen tudjon nekiindulni, és dízelesen fogyasszon. Aztán majd meglátjuk, mit mutat a gyakorlatban.

Az új motorral le is tudtuk a ráncfelvarrás érdemi újdonságait, az viszont még kérdés, hétfokozatú automatával, vagy a hatos kézivel érdemes rendelni. Alapvetően ízlés- és pénztárcafüggő, mind a két változatnak megvannak a maga erősségei és gyengéi. Az automata ügyes, de sportosabb kanyargásnál hajlamos összeadódni a visszaváltás késedelme a turbólyukkal, és mire megérkezik az erő, már elfelejti az ember, hogy gyorsítani akart.

A manuális esetében legalább tudjuk, milyen fokozatban vagyunk, és magától nem is vált el egy váratlan pillanatban. Cserébe a fokozatok között váltogatni nem nagy élmény, kellemetlen a váltógomb fogása, a váltási érzet sem az igazi.

Sajnos a futóműről már nehezebb eldönteni, hogy átlagos használatra mennyire van rendben. A teszt első szakaszán, tükörsima aszfalton kanyarogva egész ügyesen viselkedett a Kadjar, minimális dőléssel tartotta az ívet. Ha viszont egy magas építésű hobbiterepjáró nem billeg kanyarban, azt minden bizonnyal feszes a futóművének köszönheti, aminek egyúttal a rázós utazást is köszönhetjük. A hidak dilatációs hézagjain olyat koppant, hogy az már kellemetlen, kisebb kátyú után is ijesztően felütött.

Érzésre jobban passzolt volna egy billegősebb, cserébe puhább hangolás. Főleg, hogy egész hosszú szakaszokon tiszta kátyús földutakon vitt a tesztútvonal, feltételezhetően a terepképességeket szerette volna hangsúlyozni a Renault. Dicséretes, hogy bevállalták a rossz utat, és a kicsit túl kemény rugózást leszámítva meg is győztek volna, hogy a Kadjar a tökéletes divatos telekjáró. Lehet, hogy tényleg az, csak a 19 colos felniken gurulva nem tudott  kibontakozni.

A ráncfelvarrásnak köszönhető módosítások ugyan érdemben nem változtattak a formán, de egy árnyaltnyival frissebb lett, legalábbis a prezentáción ezt akarták hangsúlyozni. Kadjar-szakértőként érdemes megfigyelni a krómmal bőven megdolgozott új lökhárítót, és a megújult fényszórót is. Ilyen egy igazi facelift, alig simítanak, azt is olcsón módosítható alkatrészekkel, de lényegében marad, ami volt: prémium hangulatúnak szánt csiszolt kavics.

Kívül még akár bele is látható a prémium, de belül már nagyon jóindulatúnak kell lenni, hogy közepesnél jobb osztályzatot adjunk a dizájnra. Annyira unalmasan semmilyen, hogy a kérdést jobb, ha diszkréten át is ugorjuk. Az anyaghasználat hozza a kategóriában megszokott árérzékeny hangulatot, a fontos helyeken puhább, máshol keményebb. Az illesztések szépen futnak, zörgések sem hallatszottak még a földúton sem, leszámítva egy furcsa kopogást a kormánymű felől, az is csak az egyik tesztautónál jött elő.

Egyébként a sima ülések is kényelmesek, a Black Edition csomagban pedig a steppelt Alcantara borítással még jobbak. A gombok és kapcsolók kézre állnak, kivéve az ülésfűtést, amit a könyöklőn rejtettek el, és külön keresni kellett. Csatlakozókból van elég, elöl indukciósan is tölthetjük a telefonunkat, hátulra is jutott két USB dugasz. A központi kijelző gyorsan reagál, viszont a kávája az első hordozható személyi számítógépekéhez hasonlóan vaskos, persze ez is csak akkor zavaró, ha befizetünk egy drágább felszereltségi csomagra. A fapados verzióban az érintős LCD helyett marad a zöld folyadékkristályos kijelző, és a rádió gombjai.

Az új Renault Kadjar árlistája még nem érhető el, de annyit már lehet tudni, hogy a fapados egy százassal, a fullos 300 ezer forinttal lesz drágább a kifutó modellnél, ami a gyakorlatban 5,8 milliós alapárat és 8,3 milliós full extrás változatot jelent dízellel, négykerékhajtással és 19-es kerekekkel. Egy minden szempontból kényelmesebb 17 colos felniszettel nem rossz vétel a Kadjar. Van egy jó motorja, amihez rendeltetésszerű használat mellett jól passzol a kézi és az automata váltó is, látható oldalfalú gumikkal a rugózása rendben van, és kifejezetten divatos a formája. Az egyetlen gondot a meglehetősen telített piac jelentheti.

Közepes méretű hobbiterepjárót gyakorlatilag minden gyártó kínál, és bőven vannak hasonló, vagy jobb modellek. Ha viszont megnézzük az árakat, máris jó vételnek tűnik a Kadjar. A következő bekezdésben a Dusterről csendben feledkezzünk meg, a Renault nem is tekinti közvetlen konkurenciának, ami érthető, hiszen a Duster ellen nehéz árversenyt nyerni.

A Tiguan felszereltségtől függően átlagosan kétmillióval drágább listaáron, ami rengeteg. A Ford Kuga is másféllel kerül többe, és még a Kia Sportage, illetve a Peugeot 3008 is drágább néhány százezerrel. Az egyetlen alternatíva a Nissan Qashqai, ami érthető is, hiszen lényegében ugyanaz. Ha viszont a használható méretű közepes SUV-ok mezőnyében ilyen a legolcsóbb, nyomokban prémiumot tartalmazó modell, ár-érték vonalon lehet, hogy meg is van a győztes.

Az oldalról ajánljuk

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
  • Nepperűző

900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?

Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.

tegnap, 17:28
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
  • Hírek

Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!

A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.

március 26., 07:48
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
  • Hírek

Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?

Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.

március 26., 06:01
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
  • Hírek

Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok

Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.

március 26., 06:01
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
10 millióért cuki fapad
  • Tesztek

10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)

A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.

március 27., 05:55
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
  • Hírek

Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz

Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.

március 26., 14:40
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
  • Hírek

Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások

A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.

március 26., 12:32
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
  • Hírek

Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint

A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.

március 26., 17:34
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
  • Hírek

Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra

Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.

március 26., 15:59
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
  • Hírek

Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!

A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.

március 26., 15:03
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
  • Hírek

A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra

A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.

március 26., 13:40
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
  • Hírek

Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid

Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.

március 26., 09:21
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53
Nissan bejelentések
  • Hírek

Nissan bejelentések

március 26., 14:58