Vannak rosszkor érkező emberek. A szomszéd, aki pont egy spontán numera közben kopog át, megvan-e még az a jó csepptöltő, rárakná a Kawára, tavaly is köhécselve indult. Meg a kathar eretnekek, akik ma egy minden jóval kitömött menő kisegyház lehetnének, csak ők az istennek se bírták kivárni a sorukat.

A BMW M850i meg... ő is gondolkozhatott volna, mielőtt megnyomta a csengőt... Haver, tél van! Tele az ország gyengeelméjűekkel, akik rávágják, hogy juhé, erős BMW, irány a behavazott szerpentin, de aki egy ötvenmilliós autóval hurrá-hangulatban indul csapatni, attól már az is csoda, hogy egyáltalán megérte a huszadik születésnapját. Kicsit reménykedtem, hogy kárpótlásul a tesztautó az új 8-as Night Sky különkiadása lesz, és valahogy a Rolls-Royce Wraith zseniális vásári mutatványát, a csillagos égboltot ismétli meg kínai üvegszálas ledekkel. Miért is ne ismételné? Ami felülről jön, általában menő. De sajnos nincs benne csillagos ég, csak a kárpitban, a középkonzol könyöklőjébe beledolgozott mikrometeoritok formájában.
Ebben ráadásul az sincs, mert ez egy Monte Carlo Blue, de így is elég látványos. Még meg se jelent, nemhogy megmelegedett volna a piacon, de már a használtakat árulják - oké, ez csak afféle nepperhumor. Rendszám nélkül, 50 milliós egységáron. Kedves Ferenc már fel is bérelt egy hekkert, hogy blokkolja a hasznaltauto.hu-t a kritikus laptopokon (Zimány Linda).

Nagyon odavoltunk, mekkora egy batár lesz, hát érted: 8-as, NYOLCAS, nem ám a kis pöcsmaki 6-os, úgyhogy először vittem is a garázsba egy szendvicset, ha megéheznék, míg körbejárom. Ahhoz képest meg semmi. Hékás, ez nem is nagy! És a szemünk nem csal. 29 centivel kisebb a tengelytávja, mint a jelenlegi 7-esnek (2822-3070), ami kicsit megkérdőjelezi, hogy a 7-es kupéja. Mert ugye ott a 3-as kupéja, a 4-es, amit 440i változatában a kedvenc 2017-es tesztautómnak választottam. A BMW 440i így utólag sem tűnik törpeautónak a 8-as mellett, pedig ha a BMW által megadott típusnevek számaiból indul ki az ember, valósággal egy Messerschmitt Kabinenroller-féle nyomit képzelne el. Két kategória különbség a BMW szerint, 11 milliméter, ami a tengelytávot illeti. Amúgy, ha már, és egyébként meg pediglen a 4-es kupé tengelytávja megegyezik anyukájáéval, a 3-as szedán 2810 milliméterével.

Így aztán nem halnak le a nagy hírügynökségek a bejelentésemtől: az első újkori, 2004-es 6-os, a Bangle- vagy Bódi Sülvi-6-os három, azaz 3 centivel volt rövidebb, tengelytávban néggyel. Ennyi idő alatt még egy kompakt is többet nő.
Viszont szép, de nagyon. Az üt rajta a legnagyobbat, hogy látványos, mennyire nem akar nagyot ütni. Nem is értem, hogyan ment át az agyagmodell a board-on. A formaterveknek kellenek az évek, hogy leülepedjenek, és az újdonság varázsa nélkül lássuk őket, lehetőleg rozsda nélkül, de erre mernék fogadni, hogy maradandó lesz. Az előd 6-os se rossz, de az annyival gyengébb, hogy az akart ütni, ez meg csak szépségre tör.
Ha már évek és BMW-formatervek: érdekes, hogy a Bangle 7-es ma már mennyire nevetséges. Az is tiszta sor, hogy az E38 nem jön vissza soha bár, bár meríteni a hangulatából mindenképpen érdemes. 2019-ben viszont nem az E38-ból merítgetnek a BMW formatervezői, hanem előre tekintetek, de nem egészen ugyanabba az irányba. Csak annyit mondok, új 7-es, és már értik is, mit gondolok. Hírszerkesztőnk elmélete szerint egyértelműen kettéválasztották a palettát, mégpedig dizájn alapján. Ezen túl lesz az extrém tahó stílus, ami a kínai piacon, úgy értem, a Kínai Népköztársaságban, nem a Négy Tigrisen látatlanban is telitalálat. Valamint a kultúrdiszkó, mint ez a 8-as, vagy a 4-es kupé. Piackutatás és matek: nulla adattal rendelkezem, de ez tudom képzelni a számítást, amelyben kijön, hogy a kínai, a tahóságra hasonlóan fogékony amerikai és orosz piacon sokkal több új 7-est adnak el, mint amennyien Európában inkább keresnek valami mást.
A 8-as viszont Európában tökéletes. Szemből csak úgy jó - nem alapítanék a kedvéért kisegyházat, de rendben van. Az oldalnézete talán a legkeményebb. Biztos van valami titka, de hónapokig kéne néznem, és hetente egyszer lemosnom, hogy rájöjjek, de valami trükk az arányaiban is kell, hogy legyen. Normál fastback sziluett, de valami mintha fel lenne benne találva, csak nem tudom, mi. Az oldaldomborítások, nyilván, evidens, de a tömb maga is valahogy trükkös. Az meg, ahogy a küszöb fény-árnyék vonala lekanyarodik, felette az ajtó alsó domborítása fel, az ajtó közepén átfutó fény-árnyék vonal pedig valahol a hátsó kerék felett egybemosódik az alsó vonallal, de a tanksapkanyílás felől amúgy is folyik rajta lefelé a fény, hát ez szóelakasztó. A hátulja... a hátulját kéne látnom valami más színben is, mert így egyelőre nincs róla véleményem.
Tényleg, a szín: ez a patkányszürke pezsgőgyöngyház még a mai újhullámos szürkék közül is kiemelkedik. Furcsa, hogy az ember alig találja az ötvenmilliós autót egy parkolóházban, főleg ha üres a parkolóház, mert olyan ez az árnyalat, mint valami betondzsungelre kevert rejtőszín, mégis valahogy... nem tudom, vonzza a szemet. Vagy gyönyörködteti, ha már ott van. Véletlenül belebotlott. Nem is nagyon van paraszt részlete, pedig a BMW nem fukarkodik a rejtett üzenetekkel, melyekkel a célközönség tudatalattiját bombázzák. Lehet, hogy három év múlva én is csak röhögök mai önmagamon, de most nagyon minden idők egyik legszebb BMW-jének tűnik.
Egy 50 milliós NER-kupéban nyilván minden benne van. Kedvenc extrám az éjjellátó, ami predátort csinál belőlünk. Évek óta van már ilyen BMW-kben, jól is működik, de én most láttam először. Városban inkább poénnak tűnik, hogy először azt hisszük, ó, csak egy szaros hőkamera, mert a képen világít az összes féktárcsa és kipufogódob, aztán vesszük észre, hogy az emberek nem csak világítanak, de sárgák is. Óriási poén, aztán a tök sötét Cserhalom utcában a semmiből egyszerre csak felvillan egy sárga futó, aki valamiért bölcs ötletnek tartotta, hogy este feketében fusson. Élőben egyáltalán nem látszik, a monitoron meg ott fut a világító kanári. Health Goth amúgy a stílus neve, fekete fitnesz, de érdemesebb világos nappal divatozni, mert úgy látszik is, milyen menők vagyunk.
Belekötni? Nem csak hogy nehéz, de egy ilyenbe szerintem még a konkurens márkák/nemzetek tízdanos trolljai sem akarnak. A GT valahogy szent ügy; a máséba sem rúgunk bele. A GT semmire se jó, még igazán feltűnni sem, hiszen az a szupersportautók reszortja. Nem feltűnő autó. Furcsa, mi? Mentem vele a sztrádán vagy egy órát, és senki sem takarodott a belső sávból. Gurulgattam a városban, alig fordult utána valaki. Álló helyben már nézik, és elég meghatott tekintettel. Nem tudom, mikor váltott ki utoljára BMW külső szemlélőkből szeretetrohamot. Tudatos a visszafogottság? Sosem tudjuk meg. Elképesztően jól néz ki. Lehet, hogy az új 7-esnek kicsit túltolták az arcát, és a BMW formaterve abba az irányba megy, de a 8-as nagyon más irány.

A dupla oldalablak ellenben hiányzik az extralistáról - lehet, hogy így keret nélkül nem adja ki a konstrukció, de így 220 körül már elég erősen süvít. A zenétől nem csináltam össze magam, pedig biztos sokba került. Talán ha több időt töltök az autóban, másképp alakul, de ilyenkor ki akar feleslegesen sokat ülni egy 500+ lóerős autóban?
A modern felesleges extrák listáját az okostelefonos bejutás vezeti egy telefonra letölthető app segítségével. Jól ki van találva, hogy pl. csak Samsung telefonnal működik, hiszen az összes többiben kis túlzással a kínai titkosszolgálat gondjaira bízzuk a BMW-nket. Szerencsére Magyarországon amúgy sem működik. Komoly extra lenne a hátsó hely, de nem próbáltam ki - még a műszerfal telibe fotózásához se másztam be hátra. Annyit róbáltam magam mögött, hogy a kézfejemet be tudom csúsztatni az első támla és a hátsó ülőlap közé, de ez így maximum egy keljfeljancsinak jó.

A motor neve N63, 4,4 V8 twin turbó, merevebb forgattyúsházzal, átdolgozott hengerfejekkel, nagyobb turbókkal. Nyolcfokozatú automata váltó, rajtprogrammal, mellyel az 1,9 tonnás tehénkének meglehet a 3,7 másodperces 0-100, és az összkerékhajtás miatt még ezen a havas taknyon is egész jókat rajtol. Az aktív hátsókerék-kormányzás miatt váratlanul fordulékony, bár lehet, hogy ez csak placebó, és ugyanilyen fordulékonynak érezném hagyományos hátsó tengellyel, 440i+1 centi típusjelzéssel.
A kupék kevésbé evidens hátránya a nagyon hosszú ajtó; ha nincs mellettünk egy fél autónyi hely, eleve be sem tudunk szállni. Ezen sok BMW-s ügyesen úgy segít, hogy egyszerre két helyet foglalnak, az a 4-es Golf, amelyik emiatt nem fért oda, úgyis kevesebbet ér, mint egy karcolás az M850i ajtaján. Nagyon alacsonyan (=sportosan) ülünk, ami tökéletes, ha versenypályán mennénk, bár akkor azt a pályát nagy valószínűséggel egyedül béreljük majd, mert ki forszírozná egy 50 milliós autóban a test test elleni küzdelmet becsövezett F Astrák ellen? Közúton ez az üléspozíció azt jelenti, hogy városban egy autó fölött sem látunk el, sötétedés után minden fényszóró a mi szemmagasságunkban világit, szemből és hátulról is. Hosszabb túrán meg, mint granturismo ugye, az van, hogy szerpentinre egy ilyen autó messze túl erős. Egyszerűen nincs esélyed, hogy lepadlózd - félig se padlózhatod le, mert meghalsz.

A kormányzás, ami a visszajelzést illeti, elég nagyautós, de ez egy nagy autó, és hogy sportos nagyautói minőségében mit tud a konkurensekhez, a Lexus LC500-hoz és a Mercedes AMG S63 S Coupe-hez képest, csak egy összehasonlító teszt tudná megmondani. Nálam látatlanban a BMW nyer, ha ebből a háromból kéne választani. Ez egy ilyen izé... statement-autó. Drága névjegykártya, ami sok mindent elmond rólad, amit szeretnél, meg olyasmit is, amit nem. Stílusos, vagány, ellenállhatatlan, kifinomult, kompromisszummentes, egyedi. Vagy csak egy felvágós, erőszakos tahó, aknek életében nem volt egy jó ötlete, csak ismert valakit arrafelé, ahol megbundázzák a közbeszerzéseket.

Nem fognak ezzel gyorsan kanyarodni: ez arra lesz használva, hogy a padlógázt próbálgassák. Vrumm, 40-120, brumm, 60-140, kábé ez lesz a sorsa. Versenypályára már csak azért sem viszi majd senki, mert ott ugye nem érvényes a casco, meg kinek hiányzik, hogy megalázza egy újonnan tízmilliós, lepukkant Radical SR3 az 1300 köbcentis motorjával. Közúton padlógáz-jojózni nagyjából ugyanilyen jól tud a Ford Mustang, negyedáron, de akik BMW M850i-t vesznek, azoknak pont fordítva számít a pénz. És amikor még egy Kuna Tibor-szintű lángésznek se sikerült rendesen lepapírozni a lopást, hát inkább élvezzük a pénzt, amíg lehet.

Ha az autóversenyzés érdekelné, venne egy tízmilliós pálya-fürdőkádat, amivel Ferrarikat alázhat a versenypályán, csak egy átlagos prostituáltnak a Radical embléma nem mond semmit. Nem is kell persze, hiszen a pénzedet akarja, nem a nagy kanyarsebességet. Szerpentinezni egy alapmotoros 1-essel is tök jól lehet, ha kell a hely, de még mindig száguldoznál, egy erős 5-ös is tökéletes, ha meg nagyobb beltér kell, és nagyok a távolságok, az 530d-nél jobbat nem találsz. 500 ló pluszos GT? Kinek? Minek? 130-as utazóval akarod nézegetni az autópályán szemmagasságban a kamionok tengelycsonkját? Áldásom rá, csak ne akarjuk megideologizálni az indokolhatatlant. Ha persze üzenet, az más.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Olajdoktor
10 ezer kilométer alatt 2 liter olaj fogy, másikkal jobb lenne?
Eszi az 5W40-et a kétliteres szívó benzines. Jobban járnék egy 10W40-nel?
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
