A most kapható Mini már nem kell feltűnést az utcán, hiszen 2001 óta létezik “új” Mini, annak is már a harmadik generációja koptatja az utakat.
Mégis sokan megfordulnak utána , ugyanis talán ez a legritkább modell. Hivatalosan a sorozat kombija, nem összetévesztendő az 5 ajtós Mini Five Doors modellel. A Clubman (becenevén pajtaajtós Mini) hosszabb 27 centivel, tengelytávja is nagyobb héttel, és ha minden ajtószárnyat egynek veszünk, tulajdonképpen inkább hatajtós. Érdekesség, hogy a klasszikus Miniben az elődje ugyan szintén pajtaajtós volt, de csak háromajtós (pedig látjuk, a méretek kiadtak volna még két pár ajtót). Vannak isviták , melyik volt a konkrét előd, hiszen lehet a Morris Mini Traveller, az Austin Countryman vagy a később érkező Mini Clubman Estate is.
Az új dizájn megosztó lett, de szerintem jót tett neki. Kicsit mintha egy szomorú angol bulldog nézne minket. Maga az autó szerencsére egyáltalán nem szomorú, sőt. A mérete és a súlya (közel 1,5 tonna) ellenére megmaradt városi gokartnak.
A Cooper S-ben 200 lóerő körüli benzinmotor lakik, a kasznit az összkerékhajtás, és a néha (főleg hirtelen kihajtáskor, előzéskor) kicsit összezavarodó váltó ellenére elég szépen viszi. Sokat mentem vele mindenféle körülmények között, de a fogyasztás mindenképp 8,6 liter maradt, ami annyira nem mini, de a teljesítmény nincs ingyen.
Az autó nem csak mozgásában szórakoztató, tele van apró gegekkel, mint például a mindenhonnan előkerülő brit zászló, vagy a beszállás után ránk kacsintó Mini a műszerfalon.
Ebben hely is van, már a miniségéhez képest, de azért egy klasszikus nagybevásárlás elfér. Az érdekesség a pajtaajtónak is becézett kétszárnyú ajtó, aminél meglehetősen erős teleszkópok segítik a nyitást. Emiatt nem árt figyelni, hol nyitjuk, hiszen a távirányítóval simán kivágódik, mindegy mi van mögötte.
A sofőr is el van kényeztetve egész nagy tárolórekeszekkel, például az oldalzsebbe befér egy rendes vizes palack is, amit pár jóval nagyobb autóban nem sikerült megugrani. A futómű nem volt szénné keményítve, így egyáltalán nem fájt a magyar utakon zötykölődés.
Az autó ára így összkerékhajtással és automata váltóval 9,7 millióhoz közelít, ha a több mint 100 lóerővel erősebb JCW modellt akarjuk, még 3 milliót rá kell raknunk. Mondjuk a tesztautó is közelebb lehet a 13 millióhoz, mint a 9-hez, mert bőségesen mérték benne az olyan extrákat, mint a bőrülés, az adaptív futómű, a ledes lámpa vagy a hangulatvilágítás. Ha fronthajtással és kézi váltóval szeretnénk, 8,5 millióból is megússzuk az alap Clubman Cooper S-t.