7 érdekesség a frissen bemutatott Volkswagen ID.7-ről

2023.04.17. 15:38

Nemrég beszámoltunk a Volkswagen ID.7 premier előtti vezetési élményéről, most pedig a világbemutató kapcsán tényleg minden információval felvértezve szedtünk össze 7 érdekességet az év végétől Európába érkező villany-Passatról.

7 rétegű panorámatető, gombnyomásra sötétedik

Szerintem egy autóban nincs hangulatosabb egy hatalmas üvegtetőnél a fejed felett, én a legványadtabb öreg borzalmakra is tudok boldogan emlékezni, ha volt rajtuk legalább egy napfénytető. Az ID.7 teteje semmilyen módon nem nyitható, cserébe nem is vesz el a fejtérből a panorámatető, mivel a sötétítését nem egy fizikai roló, hanem egy PDLC rövidítésű folyadékkristályos megoldás látja el. A technológia lényege, hogy az elektromos térrel szabályozott folyadékkristályok nem törik meg a beérkező fényhullámokat, így teljesen akadálytalanul jön rajta át a fény, elektromosság nélkül viszont szabálytalan formába hullanak szét a folyadékkristályok, így visszaverik a beérkező fény egy részét.

Ez a sötétítés persze nem olyan, mintha elhúznál alatta egy rolót, tehát ne úgy képzeld el, hogy egyáltalán nem látsz ki rajta: ha próbaképp felé tartod a saját kezed, ugyanúgy látni fogod, cserébe a napsugarakat tényleg letompítja valamennyire, ami ebben az esetben a fő cél. Állítólag 4 kilót spóroltak meg a fizikai roló elhagyásával, na nem mintha ez egy olyan sportautó lenne, ahol a tetőről elvett utolsó gramm is sokat számítana, ez inkább csak afféle érdekesség. A 7 rétegben természetesen van egy sötétítéstől független UV-szűrő réteg is, alul pedig egy tükröződésmentes AR-réteg is szigetel a télen belülről kifelé szivárgó hő ellen.

Masszázsülés, hátszárítás

A hátizmaidat, a gerincedet, de még a medencédet is masszírozza az AGR-szabvány szerint is minősített ülés, a támlában 10 darab légpárnás nyomási pont van, az ülőlapban pedig 2 nagyobb. Természetesen van benne 3-3 lépcsőben szabályozható fűtés és szellőzés, és a szárító funkciót is automatikusan kapcsolja, ha úgy érzi, szükség lehet rá. Másfél oldalnyi masszázsprogram van a kezelőrendszerben, és nyilván ezen a szinten már a 12 irányú elektromos állítás és a memória is teljesen alapvetőnek mondható.

Összehasonlítási alapom az Arteon üléseivel van, annál jóval aktívabb, komolyabb masszázs került az ID.7-be, de lehet, hogy csak a régi tapasztalat beszél belőlem: mostanában ismét egyre kevesebb autóban találkozunk masszázsüléssel még a komolyabb kategóriákban is, legutóbb például a Mercedes EQS SUV-ből hiányoltam nagyon, de a BMW M850i-ben is el tudtam volna viselni.

Kapcsolódó
Nem látom benne a 74 milliómat

Nem látom benne a 74 milliómat

Elvileg a luxus netovábbja, gyakorlatilag erősen félkésznek érződő autó, ami minden konkurensénél 10-20 millióval drágább. Ezt nem teljesen értjük.

Végre láthatjuk a külsejét

Az embargó egyik legfontosabb pontja az volt, hogy eddig nem mutathattunk képet a takaratlan autó külsejéről. Hát most itt vannak. Szerkesztőségi design-szakértőink benyomása szerint a formatervezést az autó dimenzióinak és elvárt alaktényezőjének vetették alá: a 0,23-as Cd-érték minden kétséget kizárólag remek, de a külső nem egy olyan németes stílusban megtervezett tömb, mint a szellemi előd Passat.

A design-csapat büszkén említette a fekete tetőkeretet, mint az autót optikailag nyújtó trükköt, a széles csíklámpa és az alsó fekete betétek pedig a kocsi szélességét hivatottak kiemelni, tehát optikailag próbálták elrejteni az autó 1538 milliméteres magasságát, de ez nem sikerült túl jól. A legkisebb felni is 19 colos, a képeken a 20-asok látszanak 235/45-ös, XL teherbírású gumikkal. Részletek szintjén vannak rajta jó dolgok, nekem a kék autón a fehér feliratok kifejezetten tetszenek, az IQ. Light első fényszóró is egy emlékezetes elem, aminek el lehet merülni az apróságaiban, viszont a kamerák és a szenzorok elég hanyagul vannak rádobálva, legalábbis esztétikailag ilyen hatást keltenek.

Belül a tipikus Volkswagen ID-design nyilvánul meg, újdonság, hogy végre világítanak a középső, 15 colos kijelző alatt az érintőgombok, de a kormányon megmaradtak a kapacitív érintőgombok zongoralakk-bevonattal. A műszeregység fő megjelenítője a testreszabható HUD, alatta a picike kijelzőn csak a legfontosabb adatok jelennek meg fix elrendezésben. A perforált ülések mintája szépre sikerült, friss a belső kilincs formaterve, még több ambient hangulatvilágítás jutott a beltérbe (ami csendes), finom az anyaghasználat, kényelmes a hátsó ülés, és nincs semmi olyan zavaró összeszerelési baki, amivel sajnos rengeteg, olykor nagyon drága villanyautónál is találkozunk.

Egyértelműen ez a legjobb minőségű ID-szériás Volkswagen, és nem érezni, hogy beltér szempontjából puruttyább minőségű lenne, mint bármilyen hagyományos Volkswagen, pedig már ez a beltér is a fenntarthatóság jegyében készült, a bőr természetesen nem állati eredetű.

Egy jó helyen lévő telefontartó

Nem takar rá teljesen a középkonzol, nem csúszik ki a helyéről, belefér egy nagyobb mobil, ráadásul vezeték nélküli Qi-töltő is van benne: tök okosan kitalálták a középső telefontartót, tényleg nem kellett hozzá más, csak egy nagy, sík, gumírozott felület, ami azonnal kézre esik, ahogy az ember beül. Felette van két darab, adatátvitelre is szolgáló Type-C csatlakozó, de a vezeték nélküli CarPlay is működik.

A hátsó utasoknak is jut két darab Type-C csatlakozó, az USB-A-t végre elfelejtettük. Szimpatikus még a könyöklő alatti, nagyon mély, bőséges, akár 1,5 literes palackokat is elnyelő tároló, és elöl, a telefontartós rekesz mögött is van egy csomó hely pakolni.

Elektromos állítású légbefúvó

Az első szellőzőrostélyokat 2-2 villanymotor mozgatja, nem kézzel állítod a befúvást. Az érintőkijelzőn beállítod, hova fújjon, és kapsz egy vizuális képet is a levegő irányáról. Menő funkció, de nyilván több idő ezen keresztül állítgatni a levegő irányát, mint kézzel, fizikailag. Előnye abból a szempontból van, hogy a sofőr átnyúlás nélkül tudja állítani az utasoldali szellőzőket is, cserébe minden állításnál le kell nézned a kijelzőre, és pontosan csúsztatni az ujjad a kívánt irányba, tehát mindenféleképpen másodpercekre elvonja a figyelmed az útról, ha vezetsz. Cserébe halkan és precízen működik, és elég kis lépcsőkkel állítható.

Megmaradt a Rear-kapcsoló

Az ID.3 rossz fogadtatású ablakemelő-kapcsolói itt is megmaradtak, tehát a négy elektromos ablakhoz két kapcsoló van a vezetőoldalon, és a rear feliratú kapacitív érintőgombbal lehet váltani az első és hátsó ablakok között, ami halmozott szívás, ha az ember az összes ablakkal akar szellőztetni.

Lenne egy fejlesztési javaslatom: elég lenne egy kapcsoló is, a bal-jobb váltást meg lehetne oldani a tükörállítóval, és akkor még egy egész kapcsolót meg lehetne spórolni az ajtókárpitról. Szintén fájó spórolásnak tűnik, hogy a nagyon jópofa, ámde valószínűleg túl drágának ítéltetett hátsó VW-emblémából kiforduló, így védett helyen lévő tolatókamerát is elfelejthetjük, teljesen szabadon árválkodik a rendszám felett az optika, tehát egy mocskos, esős napon minden bizonnyal alig fogunk valamit látni az egyébként tök jó tolatókamera képéből.

Akkumulátor és hatótáv

Akárhogy próbáltam kérdezni, nem tudtam kihúzni a gyáriakból, hogy pontosan milyen kialakítású és kémiájú akkupakk van az ID.7-ekben, úgyhogy annyi biztos, hogy a kisebbik modell 77 kWh kapacitású akkupakkja lítium-ion cellákból áll, 400 V-os rendszerfeszültséggel, vízhűtéssel. A WLTP-hatótáv így 611 kilométer, a 86 kWh kapacitású, nagyobb változat pedig akár 700 kilométert is tud menni. A 12 kWh/100 km körüli fogyasztási érték nagyon optimista, és sajnos a takart prototípus kezelőrendszeréből nem is tudtam kihozni a fogyasztási értékeket, pedig nagyon érdekelt volna. Mindazonáltal vegyes használatban is bőven 400 kilométer fölötti hatótávot várhatunk az autótól, ami már nagyon tisztességes.

Tölteni DC villámtöltőn akár 200 kW teljesítménnyel is lehet, az autó menüjében van egy pont, ahol ellenőrizhetjük, hogy a jelenlegi töltöttségi és hőmérsékleti viszonyok között mekkora az elérhető maximális töltőteljesítmény, és van hozzá egy előfűtő program is, amivel előkészíthetjük az autót a töltőoszlophoz, amihez közeledünk. A sima AC-s töltés legfeljebb 11 kW teljesítményű.

Az oldalról ajánljuk

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
  • Hírek

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát

Sajókeresztúr közelében.

április 12., 14:32
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

április 12., 11:13
Vagány, molett macska
  • Tesztek

Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?

április 12., 07:04
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
  • Hírek

Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton

Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.

április 12., 13:22
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
  • Hírek

A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért

Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.

április 12., 10:08
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-at
  • Technika

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.

A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!

április 12., 12:01
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
  • Hírek

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son

A baleset Törökbálint közelében történt.

április 12., 07:53
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

37 perce
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
  • Hírek

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte

Csoda, hogy senki sem sérült meg.

április 11., 06:00
340 milliárd forint nyomában
  • Belsőség

340 milliárd forint nyomában

A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.

április 11., 17:03
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
  • Közélet

Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra

Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

április 13., 06:58
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

április 12., 16:06
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
  • Gumidoktor

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?

Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

április 12., 15:24
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
  • Hírek

Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet

Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.

április 11., 07:11
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
  • Hírek

Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában

Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.

április 12., 07:02
Elém forró aszfaltot öntsetek!
  • Tesztek

Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.

Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.

április 11., 06:00
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
  • Hírek

Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták

A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.

április 11., 08:50
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
  • Hírek

Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára

A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.

április 11., 14:10
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
  • Hírek

A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját

Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?

április 11., 09:59
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
  • Hírek

Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris

A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.

április 11., 13:15
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
  • Hírek

Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten

Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát

április 11., 11:11
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
  • Hírek

Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből

Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.

április 11., 08:03
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
  • Hírek

Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban

Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.

április 11., 11:55
MG Cyber X
  • Hírek

MG Cyber X

április 12., 13:16
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

április 11., 16:04
Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
  • Tesztek

Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

április 11., 15:11
2025 Toyota GR Yaris frissítés
  • Hírek

2025 Toyota GR Yaris frissítés

április 11., 11:30
BMW M235 – 2025.
  • Tesztek

BMW M235 – 2025.

április 11., 13:49
Neked ajánlott