A stílus maga a fegyver, ez pedig egy éles penge

Teszt: SsangYong Torres

2023.09.04. 17:24

11 millióról indul. Tesztelt formában, ezzel a metálkék festéssel nagyjából 15 millió forintot kérnek érte. Cserébe nagy autót ad a SsangYong, határozott formanyelvvel, meglepően prémium minőségben, az utastérben a klasszikus SUV-hangulatot árasztva. Van mit nézni rajta, vezetni sem rossz. Amúgy ízlések és pofonok.

Soha nem vezettem még SsangYongot, így egyértelmű, miért haraptam rá szinte azonnal a Torres életérzésre. Ezt az itthon még teljesen új SUV-t az 1,5-literes négyhengeres benzinmotorral árulják 163 lóerősre húzva, ám idővel megérkezhet a teljesen elektromos verziója is EVX néven, miközben a SsangYongból lépésről lépésre KG Mobility lesz. A csődből ugyanis a KG Group nevű koreai ipari konglomerátum rángatta ki a SsangYongot, melynek így biztosabb a jövője, mint mióta elengedte a kezét az indiai Mahindra.

A Torres nem spórol a formákkal. Láthatóan nem kér elnézést a korábbi Range Rover-inspirálta hátsó lámpákért, a logikátlan, ám szinte kötelező SsangYong-elemnek számító C-oszlopos káoszért, az értelmetlen műanyag kapaszkodókért a motorháztetőn, sem a Transformers orrért a piros vonószem takaróval. Büszkén 4,7 méter hosszú a 2,680 mm-es tengelytávon, amihez 20-colos festett és polírozott felnik társulnak ezzel a Premium felszereltséggel.

Egész kifinomultan gurul rajtuk, a művelet során pedig be is szippant vagy tíz liter üzemanyagot, mert a sokak által használt hatsebességes Aisin automatával olyan tradicionális utazási élményt nyújt, amit eredendően nem másfél liternyi turbómotor és annak 280 Nm-es csúcsnyomatéka szoktak támogatni. Az eredmény 9,7-10,4 literes étvágy városban és országúton vegyesen, a normál módban használva, vagyis a kapkodást kerülő váltási dinamikával.

Régebben a SsangYong a Mercedes motorjaival árulta termékeit, mára viszont az osztrák specialista AVL segítségével kifejlesztett benzines turbómotorokat használja. Az AVL 1948-as alapítása óta durván 700 motor fejlesztésében volt benne, így nem meglepő, hogy 2023-ban a SsangYong Euro 6D step-2-besorolású modern egységei is finoman teszik a dolgukat.

Némi használat után érezhető, hogy a Torres egy léptékkel nagyobbat mer álmodni a crossoverek óriási piacán, mint az ugyanezzel a hajtáslánccal szerelt Korando. Fő ütőkártyája így is az ára marad Magyarországon, de azért olyan erények is felkúsztak a listára, amikre eleinte nem számítottam.

Kapcsolódó
Nagyon feljött Dél-Korea, de hogy ennyire?!

Nagyon feljött Dél-Korea, de hogy ennyire?!

A Ssangyong szép csöndben követi a Kiát és a Hyundait a suhanósávon. Miért is ne vegyen ilyet az ember? Igencsak megéri.

Bár az Android Auto és az Apple Carplay kábeles, a klíma külön érintőképernyőt kapott úgy, hogy használtat közben a felső kijelzően is megjelenik a képe, így növelve a biztonságot vezetés közben. A sávtartó automatika könnyen kikapcsolható a kormányról, ha valaki hozzám hasonlóan érez ezzel a funkcióval kapcsolatban. A műszeregység szintén digitális, letisztult és jól olvasható. Ebben a csúcsverzióban még a kormány is fűtött, hátul manuális árnyékolófüggönyök vannak, akad indukciós telefontöltés is, az anyagminőségre, összeszerelésre pedig általánosságban véve nem lehet panasz.

Én egy világosabb színű, akár az elérhető keki, akár a világosszürke, akár a barna beltérrel rendelném, miután kifizettem a dandy kék metál fényezés kétszázezres felárát. Mondjuk azóta láttam egy Torrest forest zöldben is a forgalmazónál, ami talán még jobban passzol ezekhez az durva élekhez.

Persze az íveket sem kell félteni, hiszen a SsangYong mindent bedobott a dizájn terén, hogy a Torres mérete és helykínálata mellett egyediségével is felkeltse az arra fogékonyak figyelmét. Kendőzetlenül keleti stílus ez, ami valahogy roppant vidám is az agresszív álca mögött.

A dudor a csomagtérajtón például semmit sem csinál. Belül nem tágasabb tőle a Torres, kívül hátrány lehet a parkolásnál, és nehezen imitálna egy pótkereket, így magyarázni sem könnyű. Nem gond, hisz ott vannak a kapaszkodók is a motorháztetőn, melyekből talán könnyebb spontán viccet csinálni.

A Hyundai és a Kia mellett Dél-Korea nagyrészt elfeledett autógyártójának nem ez a legnagyobb modellje, hiszen az a néhány éve frissített Rexton. A Torres viszont ténylegesen új, mivel tavaly mutatták be Ázsiában. Nevét a patagóniai Torres del Paine nemzeti parkról kapta, és az idén márciusi szöuli bemutató óta már létezik elektromos formában is.

Ez itthon még a benzines kör, én pedig a hajtástól függetlenül sem barátkozom könnyen SUV-kkal. A Torrest idővel mégis megkedveltem, pedig 1,528 kiló még a 800 ezres összkerékhajtás extra tömege nélkül is.

Kezdetben alig találtam az üléspozíciót. Aztán úgy fogtam a kormányt, hogy vágott a díszítés béna műanyagjának éle. Egy pillanatig sem tetszett a fogyasztása, a C-oszlop formatervének feldolgozása sem ment elsőre, az 1,890 mm-es szélesség pedig bármivel figyelmet kíván a városban. Ám a Torres végül mégis elfért csaknem mindenhol. Jól fordul, ügyes az úton. Más kérdés, hogy a Dunát is megjárt flamingónk nem fért bele.

Valójában a kis híján 2,7-méteres tengelytávnak hála bőven akad hátsó lábtér is a tágas csomagtartó mellett, mely 700 liter felett van a kalaptartóval a helyén, vagy bő 830 literes az elválasztó nélkül. Ha pedig lehajtjuk a 60-40 arányban dönthető hátsó üléseket is, a Torres egy 1,662-literes óriáskombivá válik. Valahol az egész műfajnak ez a lényege. A hely, meg a nagy kerekek.

A papíron 163 lóerő elég a Torresnek, a vezetési élmény alapján pedig az opcionális összkerékhajtás sem kell alá. A futómű ugyan egy hajszállal keményebb a kelleténél, cserébe jól kezeli az úthibákat, stabilan tartja a karosszériát minden helyzetben, miközben a zajszigetelés is teszi a dolgát. Összességében úgy kényelmes a SsangYong, hogy unalmassá sem válik egy hosszabb út során. 11 milliós belépővel ez nem kis teljesítmény, mivel a hajtáslánc ugyanaz, csak alapból a manuális váltóval.

A stílus maga az ember, a végére 9,7-literes átlagfogyasztás pedig minden, csak nem örömhír a lassan garantáltan 700 forintos magyar benzinárak mellett. Persze ha valaki milliókat spórolt a hasonló tempóban romló forintjaiból azzal, hogy az áhított méretű és felszereltségű crossoverét a SsangYongtól szerzi be az ismert konkurensek helyett, sokáig ignorálhatja az 1,5-ös motor és a hatsebességes automata közös étvágyát.

Ha pedig ez sikerült, a Torres hálás partnernek bizonyul. Belül nagy, tud mindent, amit kell, a többi pedig nem érdekli.

Az oldalról ajánljuk

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

18 perce
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46