Selyemszürke köpőcsésze

Teszt: Mercedes-Benz CLE 450 Cabriolet - 2024.

2024.10.23. 15:51

Az elektromos Mercedesek, azaz az EQ-sorozat egyelőre nem egy sikersztori (2024 első féléve: 2,3 százalékos növekedéssel 180 ezer elektromos BMW kelt el, ellentétben a Mercedes 93,4 ezres eladásával, ami 17 százalékos esés), a minőségre is érkeznek panaszok, és azt az EQ posztert sem látom, ami garázsfalon, cigifüsttől sárgul majd meg. Belső égésben viszont továbbra is helyén a Mercedes: a CLE 450 háromliteres sorhatosa, a villanyasszisztált turbós M256 önmagában remekmű, 381 lóerő és 500 Nm nyomaték, utóbbit tudja egészen lentről, 1800-as fordulattól, mint Helmut, a matróz, aki egy rostocki késdobálóban az utolsó centiről kilencszer hozza vissza az olajoshordó tetején gyötört szkandert. Férfias, na.

Kár, hogy a váltóba épített 23 lóerős villanymotort nem sikerült zökkenőmentesen belefésülni a 9 sebességes, hagyományos automatával szerelt hajtásba, félrever Helmutban a pacemaker: sokszor bután, darabosan reagál, de olyan is előfordult, hogy finom gázadásra dombon egyszerűen visszagurult az autó, mert a benzinmotor épp leállt, a villany meg még nem kapta meg az ukázt.

Alapvetően az összes mild hibridet a kukába vágnám, akkor is, ha 48 voltos, mint a CLE 450-é, de ha egy 2 tonnás, 404 lóerős, összkerekes autó gond nélkül képes benzinből 7-8 litert fogyasztani, ott azért magas fokú mágia kell, hogy folyjon (a rend kedvéért, 15-ért sem kell küzdenie). Nem is mérnökök, hanem druidák és sámánok tervezik a német motorokat, kár, hogy időközben besomfordáltak a képbe a kínai alkimisták az akkumulátoraikkal, lásd Golden Battery.

Kapcsolódó
Tűzben, vízben és úthenger alatt is tesztelték az új kínai aranyozott akkumulátort

Tűzben, vízben és úthenger alatt is tesztelték az új kínai aranyozott akkumulátort

Ezekkel a tesztekkel akarják bebizonyítani, hogy mennyire ellenálló és biztonságos az új csodaakkumulátoruk.

A nyitott tető és a lefojtott hathenger előnye, hogy tisztán hallani a külvilágot: a gázfröccsre megriadó madarakat, a lomb susogását vagy ahogy jöttömre a járókelők hurutos váladékkal kezdik öblögetni a torkukat, elhaladtamban megvető Dopplergés kísér. A homlokom – egyelőre – magától nedves, csezmeg, ez egy karbon köpőcsésze, egy negyvenmilliós piszoár, amiben én vagyok a tabletta.

IMG 0115

Szerencsére nem mindenkit feszélyez ennyire a nyitott tetős luxusautó, az én vérem sűrű a kabriózáshoz Magyarországon. Ez nem az autó hibája, nem is kimondottan Magyarországé, inkább a posztkommunista blokké, ami a közembernek sosem volt több négyhengeresnél, akinek mégis, és fedetlen fővel vállalta is, az közmegegyezés szerint csak valami svindler lehet. Vagy svindlerné.

Elnézést kérek minden tisztességes vásárlótól, nyilván ők a túlnyomó többség, de ebben a selymes, 2,1 milliós Manufaktur grafitszürkében, pornópiros beltérrel a kabrió CLE kimondottan előítélet-mágnes, morális bajnok legyen a talpán, aki leküzdi az implicit előítéletét – és kontroll alatt tartja a nyálelválasztását.

IMG 0054

Itt külön galéria nyílik, ahol - Elvisznek, Marcinak és a hazai Mercedesnek köszönhetően - egy elbűvölő fehér példánnyal fotózták a tesztautót.

Mert akárhogy is, a CLE csinos: szépen síkban fut az övvonal, így nem potrohos, mint sok korábbi kabrió Mercedes; az aprócsillagos hűtőrács sem fordul giccsbe; klasszikus autó-arányai vannak; a konzervatív, de agresszív orr pedig a BMW-k és Lexusok formaviharában menedék a szemnek. Más kérdés, hogy a visszafogottságnak mára erősen összeszűkült a piaca.

Nem kicsi. 4,8 méter hosszú és tükrökkel 2 méter széles, vagyis négyzetméterárban passzol a képzelt tulaj ingatlanjaihoz – alapáron 23, a tesztelt változatban 38 millió forint. De a pénzért jár is matéria, az ajtókon érezni igazán, hogy bár a kupénál csak szűk 60 kilóval nehezebb, a CLE kabrió felszereltségtől függően 2005-2080 kiló. A kabrióság plusz merevítései miatt a csukódás nem üdítő puffanás, inkább döngés – egy soft close (ajtóbehúzó) orvosolná ezt a problémát, de nincs az extralistán. Az ajtók hosszúak is, a régi Meriva reklámposzter jut eszembe, ahol plusz alkart photoshoppoltak a modellre, hogy elérje a kitárt ajtót.

A CLE-éhez ugyan nem kell két könyök, de a hátsó ülésekhez nem árt az ember gerincébe még néhány szabadságfok, mert előredöntött ülésekkel is gimnasztikázni kell, de ez 4 üléses sajátosság. A majdnem 5 méteres hossz ellenére a feleségem a 175 centijével terpeszben fért csak mögém, a babaüléshez szintén előre kellett csúsztatni a jobbegyet. Pro tipp: ha a CLE-vel csajoznál a Király utcán, a csecsemőt érdemes előre ültetni: nemcsak tehetős, termékeny is vagy, az illegális izomtömegnövelők mellett ez nem evidens.

IMG 0128

A tető 20 másodperc alatt, 60 km/h-ig nyit-zár, a mechanizmust is sikerült kompaktálni annyira, hogy a csomagtér még pont használható maradjon: 385 liter, a 8 centivel rövidebb 4-es BMW kabrióé is ugyanennyi; behajtogatott tetővel pedig 295. Maga a nyílás nem túl terebélyes, de az üreg mély, ráadásul a tető külön, gombbal kihajtható fakkba csomagolódik, nehogy megnyomorítsa magát a mechanika a bezsúfolt csomagokon. Az utastér turbulenciáiról a felcsatolható légterelő és a légsál (Airscarf), vagyis a tarkó magasságában az ülésbe épített hőlégfúvó gondoskodik, tényleg bizsergető, a szélvédő felső karimájából kiemelkedő légterelővel (Aircap) együtt nagyon hatékony.

Itt külön galéria nyílik, ahol - Elvisznek, Marcinak és a hazai Mercedesnek köszönhetően - egy elbűvölő fehérrel van összefotózva a szürke tesztautó

Fürge, mint egy kanál méz. De a CLA 45-ön kívül melyik Mercedes az – a 2021 óta használt MRA2-re épülő platformtársak (S, E, CGLC) közül egyik sem, nem is arra valók. Ha nagyon muszáj kanyarogni, választható extra az adaptív lengéscsillapító, de karakterben inkább a légrugó és az autópálya passzolna hozzá, de ebben a kategóriában előbbi túlzás, még az SL Roadsterhez sem kapható. Nem mintha az acélrugóval ne lenne földöntúli, a tekercsek simán letagadhatnák a halmazállapotukat, a felfüggesztés amúgy elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink, az összkerékhajtással együtt bármilyen útfelületen bármilyen szögben fapofával elfordul – meghülyülni, vihogni ott a BMW, vagy egy Mustang, bár kicsinek tűnik a két vásárlókör metszethalmaza; LC-t pedig már nem árul itthon a Lexus.

Kabriók:  Mercedes-Benz
CLE 450
BMW
M440i LCI 
Audi
S5 (-2024)
Ford
Mustang GT
 Motor (ccm)   I6, mild hibrid, 2999   I6, mild hibrid, 2998 V6, 2995   V8, 5038
 Teljesítmény/nyomaték   404/500   374/500  354/500   446/540
 Hajtás   4Matic   xDrive  quattro   RWD
Súly   2080   1965   1840 1876
 Csomagtér   385/295   385/300   375   310
 Ár (millió Ft)   30,9   27,3   26   27,1

Csengő Burmester hifi, az összes létező biztonsági rendszer, indexelésre automatikusan sávot váltó tempomat, 1,3 millió tükörrel dolgozó, grafikát vetíteni képes Digital Light fényszórók, koccanásra videót rögzítő és a központot riasztó kvázi Sentry mode, óriási (de nem Hyperscreen) képernyő, minden extra a helyén van – bekötött szemmel is tudni, hogy Mercedesben ül az ember.

IMG 0084

Hibbant mild hibrid nélkül, ha nagyon kötekedni akarok, soft close ajtókkal lenne igazán kerek a csomag, de Autobahnra, Siófokra vagy tilosban parkolásra így is tökéletes a CLE. Pár éven belül biztos leváltja egy elektromos változat, de hat henger alatt hiteltelen a pazarlás.

Az oldalról ajánljuk

Bréking: itt a frissített Tesla Model Y!
  • Hírek

Bréking: itt a frissített Tesla Model Y!

Európa egyik legnépszerűbb villanyautójának frissítését hivatalosan is leleplezték.

január 10., 07:59
A 2025-ös Év Autója díj nyertese pedig...
  • Hírek

A 2025-ös Év Autója díj nyertese pedig...

Hét autó jutott a döntőbe, közülük emelkdett ki ez az egy.

január 10., 12:04
Végre egy rendes, hátsókerekes, prémium szedán Japánból! Vagy Kínából?
  • Tesztek

Végre egy rendes, hátsókerekes, prémium szedán Japánból! Vagy Kínából?Bemutató: Mazda6e e-Skyactiv EV

A klasszikus prémium szedánok piacán folytatja pályafutását a kínai alapokra épített új Mazda 6e.

január 10., 09:00
Búcsú a 70-es tempótól a budai rakparton: ezentúl maximum 50-nel lehet menni
  • Hírek

Búcsú a 70-es tempótól a budai rakparton: ezentúl maximum 50-nel lehet menni

A főváros a balesetekkel magyarázza a szigorítást.

január 10., 06:15
Cudar időjárás jön: havazás és hidegfront érkezik szerdán
  • Hírek

Cudar időjárás jön: havazás és hidegfront érkezik szerdán

Készülj fel, tájékozódj, legyél türelmes és vezess óvatosan!

5 órája
A Teslának fájhat a legjobban, ha Trump beváltja az ígéreteit
  • Hírek

A Teslának fájhat a legjobban, ha Trump beváltja az ígéreteit

Ennek ellenére Elon Musk, a Tesla vezére támogatja az elképzelést.

január 10., 10:57
Több száz milliónyi autót hagytak hátra a Sunset Boulevardon, olyan mint egy roncstelep
  • Hírek

Több száz milliónyi autót hagytak hátra a Sunset Boulevardon, olyan mint egy roncstelep

Hatalmas erdőtüzek pusztítanak Kalifornia államban, amik a híres Sunset Boulevardot is elérték.

január 10., 15:00
Újabb forduló az autóháborúban: rácsapnák az ajtót a kínaiakra
  • Hírek

Újabb forduló az autóháborúban: rácsapnák az ajtót a kínaiakra

Trumposabban viselkedik Trumpnál a leköszönő amerikai adminisztráció.

január 10., 16:18
Ez most csizma az asztalon?
  • Brand and Content

Ez most csizma az asztalon?

Az E.ON elsősorban energiaszolgáltatóként van jelen az emberek fejében, és jellemzően nem ennél a cégnél keresgélnénk autókat. De akkor miért vannak náluk autók? Ráadásul nem is akármilyenek!

január 10., 00:00
A Teslának is fájhat, hogy feketelistára került Kína legnagyobb akkumulátorgyártója
  • Hírek

A Teslának is fájhat, hogy feketelistára került Kína legnagyobb akkumulátorgyártója

A CATL tagad, a Tesla pedig még nem mondott semmit az ügyről.

január 9., 05:59
Új arcot és plusz kilométereket kapott a frissített Skoda Enyaq
  • Hírek

Új arcot és plusz kilométereket kapott a frissített Skoda Enyaq

Európa egyik legsikeresebb villanyautója felfrissül.

január 9., 05:59
Egy collal nagyobb felnitől nőhet a fogyasztás, romolhat az úttartás?
  • Gumidoktor

Egy collal nagyobb felnitől nőhet a fogyasztás, romolhat az úttartás?

15-ös helyett vennék 16-ost, várható ettől bármi extrém változás?

január 9., 16:27
Kitalálod, melyik BMW-t vitték legkevésbé az amerikaiak?
  • Hírek

Kitalálod, melyik BMW-t vitték legkevésbé az amerikaiak?

Közben rekordévet zártak tavaly a németek az USA-ban.

január 9., 09:34
Négyhengeres, középmotoros GR Yarist mutattak a Tokiói Autószalonon
  • Hírek

Négyhengeres, középmotoros GR Yarist mutattak a Tokiói Autószalonon

Ez akár az új MR2 előfutára is lehet.

január 10., 13:39
Bedarálta olvasónk autóját a gépi mosó, a cég először a "csak saját felelősségre" táblára mutatott
  • Közélet

Bedarálta olvasónk autóját a gépi mosó, a cég először a "csak saját felelősségre" táblára mutatottAz automatizált mosóberendezéseknek is megvan a maguk veszélye

Néha fent marad egy antenna, egy spoiler a mosóban, a gép pedig meg is eszi olyankor. De mi van akkor, ha egy egész karosszériaelemet visz magával?

január 10., 06:12
Álca nélkül fotózták a frissített Tesla Model Y-t
  • Hírek

Álca nélkül fotózták a frissített Tesla Model Y-t

Téli tesztelés közben kapták le a Junipert.

január 9., 11:09
A beszállítókat is nehéz helyzetbe hozhatják Trump büntetővámjai
  • Hírek

A beszállítókat is nehéz helyzetbe hozhatják Trump büntetővámjai

A Bosch és a Continental már készül a tarifák bevezetésére.

január 9., 12:05
Nahát, csütörtökön sem lett olcsóbb a benzin
  • Hírek

Nahát, csütörtökön sem lett olcsóbb a benzin

*Meglepődött villanymókus arc*

január 9., 15:51
Kiszállt a Mercedesből a zebra előtt, de nem az történt, amit várnál
  • Hírek

Kiszállt a Mercedesből a zebra előtt, de nem az történt, amit várnál

Mind ismerjük a német prémiumok sofőrjeiről szóló sztereotípiákat, de ez a videó most más.

január 9., 16:19
Tényleg az óradíjak emelése teremt majd több parkolóhelyet Budapesten?
  • Hírek

Tényleg az óradíjak emelése teremt majd több parkolóhelyet Budapesten?

A városvezetés a lehetséges megoldást keresi, de nem mindenki elégedett az iránnyal, amit kijelöltek.

január 9., 13:15
Jobb autókkal járunk, de még mindig nem eléggé
  • Égéstér

Jobb autókkal járunk, de még mindig nem eléggé

A MűhelyPRN csapat egy részével beszéljük át, milyen autókat láttunk 2024-ben, mit várunk idén, és vajon tudatosabb autóvásárló lett-e a magyar.

január 9., 14:06
BYD Atto 2 premier
  • Hírek

BYD Atto 2 premier

január 10., 13:21
Tesla Model Y Juniper
  • Hírek

Tesla Model Y Juniper

január 10., 07:54
Subaru WRX STI S210
  • Hírek

Subaru WRX STI S210

január 10., 15:31
Tesla Model Y FL kémfotók
  • Hírek

Tesla Model Y FL kémfotók

január 9., 10:51
Bemutató: Mazda6e – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mazda6e – 2025.

január 9., 11:47
2025 friss veteránjai
  • Technika

2025 friss veteránjai

január 9., 11:07
Porsche 911 Carrera S facelift
  • Hírek

Porsche 911 Carrera S facelift

január 9., 13:59