Ha márkatársaihoz viszonyítom, nemigen kéne: csúnyább és drágább, de nem sokkal nagyobb, mint a 206, valamelyest olcsóbb, de jóval szűkebb, mint a 307-es. Ha önmagában nézem, kéne: helyes, jópofa kis autó, tesztautónk esetében remek motorral.
Nézzük csak, hogy is határozhatnánk meg az új oroszlán helyét az állatvilágban. Valamiféle köztes létforma, annál is inkább, mert az autótípusok élet-halálharcában (struggle for life, ugye) sikerrel küzdő, bőven ötmillió feletti egyedszámot elérő, 1998 óta gyártott 206-os nem hajlandó kihalni hivatalos utódja, a 207 megszületésével. Őtojásdadsága egyelőre bizonytalan ideig gyártásban marad.
Városi autó-kategóriában gyári konkurensnek ott vannak még a fiatalabb kistestvérek, a Morva medence szülötte, a 107, no meg a tolóajtós oldalág, a két nullás mutáció, az 1007-es oroszlán. Fölülről pedig a három- és ötajtós 307-esek fenekednek nagyjából ugyanarra a koncra, amit a 207-es is kinézett magának.
Karinthy Frigyes: "Struggle for life"
Pajtás, úgy fest, alulmaradtálA Tétel és Törvény szerint -
Dögödre már hiéna szaglász
És a varjú éhesen kering.
Nem is a falka volt erősebb
Apró vadak tángáltak el -
S hogy irhádon ki osztozik most
Véreb? Veréb? Nem érdekel.
Öklöd, mikor lecsapni kellett
Mindig megállt félúton -
Jóság volt? Gyöngeség? Nem értem.
Félsz? Gőg? Szemérem? Nem tudom.
Talán csak undor. Jól van így is.
Megnyugszom. Ámen. Úgy legyen.
Inkább egyenek meg a férgek
Minthogy a férget megegyem.
Nem ritka manapság az ilyen bőséges kínálat egy-egy márka típuslistáján, a legközelebbi konkurensek mellett ( új Clio, új Punto) ugyanúgy ott fenekednek a vásárlókra az eltűnni nem akaró elődök. A Renault-nál például kísértetiesen hasonló, zavarbaejtő fajburjánzást figyelhetünk meg: van a Twingo, melynek már lassan elkészül az utódja is, van a régi és az új Clio, meg a Modus, de akár még a Daciát is idevehetjük, elképesztő a sokszínűség.
Hagyjuk a fajt, a törzset, az osztályt, nézzük az egyedet. Haladjunk a boncolás törvényszerűsége szerint kívülről befelé. Vizsgáljuk meg küllemét: nem olyan szép, mint elődje. Megpróbálta megőrizni a 206-os formai sajátosságait (nézzék csak a fényszórókat, az oldalablakok körvonalát, a hátsó lökhárítót, a hátsó szélvédőt!), de elvesztette annak finom arányait. Így se csúnya, sőt, csak valahogy közel sem olyan kis ékszer, mint az előd. Kicsit meghízott. Picit eltespedt. Fura nyúlványokat növesztett.
Az autó frontján a Peugeot megpróbálta összehozni a 206-os jellegzetes, öszehúzott szemű tekintetét az új márkaarculat sajátosságaival: jégkockatartós harcsaszáj, hátratolt motorháztető, kerek, krómkeretes ködlámpák. Az eredmény kellemes, bizalomgerjesztő arc, csak az emblémát is hordozó elem kissé ormányszerű lenyúlása meghökkentő egy kissé. Hátulról csak a LED-imitáció lyuggatott burájú irányjelzőben tér el a 206 formáitól, különben minden kísértetiesen olyan, mint az elődön volt. A szárnyacska a pótféklámpával, a hátsó szélvédő íve, a lökhárító formai játéka, mint a kis tojáson.
Oldalnézetből is könnyen felfedezhetjük a 206-os sziluettjének emlékeit, de méretében kissé a 307-eshez áll közelebb az autó (206: 3822, 207:4030, 307:4211 mm). Amióta megjelent az új Peugeot, számtalan új 307-esen felejtettem rajta tekintetem: nem egy 207-est látok véletlenül? Nehéz eldönteni. Két dolog segíthet: többen kritizálták a sárhányók kivasalt oldallemezét, ami furán megtöri a kasztni harmóniáját. És a tükrök: ilyen ízléstelen, túlságosan hátratolt, hatalmas csápokat nem látni másik Peugeot-n. Viszont van bennük index, ami trendi és kúl.
207 és a nők
Anyukám évekig egy ugyanilyen bordó 206-ost hajtott. Imádta: gyönyörű, kezes, jól átlátható, kényelmes, épp elég erős; ilyeneket mondott mindig róla. Azt vártam, majd odáig lesz az új modellért is, találkozásunk előtt fel is készítettem telefonon, hogy itt a "kispözsó" utódja. Aztán meglátta, közölte, hogy helyes, és kész. Alig bírtam rávenni, hogy legalább üljön be, nézze meg közelebbről, és még ezek után sem gyakorolt rá semmilyen hatást az autó. Húgom, aki szintén nagy rajongója volt az elődnek, ki is próbálta pár kilométer erejéig, de semmi áradozás, semmi extázis. Csak amikor megmutattam neki az üvegtetőt, sikerült kicsikarni belőle egy minimális lelkendezést. A 207-es tapasztalataim szerint tehát nem tudta továbbvinni elődje képességét a női szívek meghódítására.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
