Nagyobb, kicsit jobb, de nem szebb

2006.07.14. 07:40

Adatlap Peugeot 207 Premium - 2006

  • 1560 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 90 LE @ 4000 rpm
  • 215 Nm @ 1750 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.5 másodperc
  • Végsebesség:
    182 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    3.8 l/100km
  • 4 070 000 Ft

Ha márkatársaihoz viszonyítom, nemigen kéne: csúnyább és drágább, de nem sokkal nagyobb, mint a 206, valamelyest olcsóbb, de jóval szűkebb, mint a 307-es. Ha önmagában nézem, kéne: helyes, jópofa kis autó, tesztautónk esetében remek motorral.

Nézzük csak, hogy is határozhatnánk meg az új oroszlán helyét az állatvilágban. Valamiféle köztes létforma, annál is inkább, mert az autótípusok élet-halálharcában (struggle for life, ugye) sikerrel küzdő, bőven ötmillió feletti egyedszámot elérő, 1998 óta gyártott 206-os nem hajlandó kihalni hivatalos utódja, a 207 megszületésével. Őtojásdadsága egyelőre bizonytalan ideig gyártásban marad.

Városi autó-kategóriában gyári konkurensnek ott vannak még a fiatalabb kistestvérek, a Morva medence szülötte, a 107, no meg a tolóajtós oldalág, a két nullás mutáció, az 1007-es oroszlán. Fölülről pedig a három- és ötajtós 307-esek fenekednek nagyjából ugyanarra a koncra, amit a 207-es is kinézett magának.

Karinthy Frigyes: "Struggle for life"

Pajtás, úgy fest, alulmaradtál
A Tétel és Törvény szerint -
Dögödre már hiéna szaglász
És a varjú éhesen kering.

Nem is a falka volt erősebb
Apró vadak tángáltak el -
S hogy irhádon ki osztozik most
Véreb? Veréb? Nem érdekel.

Öklöd, mikor lecsapni kellett
Mindig megállt félúton -
Jóság volt? Gyöngeség? Nem értem.
Félsz? Gőg? Szemérem? Nem tudom.

Talán csak undor. Jól van így is.
Megnyugszom. Ámen. Úgy legyen.
Inkább egyenek meg a férgek
Minthogy a férget megegyem.

Nem ritka manapság az ilyen bőséges kínálat egy-egy márka típuslistáján, a legközelebbi konkurensek mellett ( új Clio, új Punto) ugyanúgy ott fenekednek a vásárlókra az eltűnni nem akaró elődök. A Renault-nál például kísértetiesen hasonló, zavarbaejtő fajburjánzást figyelhetünk meg: van a Twingo, melynek már lassan elkészül az utódja is, van a régi és az új Clio, meg a Modus, de akár még a Daciát is idevehetjük, elképesztő a sokszínűség.

Hagyjuk a fajt, a törzset, az osztályt, nézzük az egyedet. Haladjunk a boncolás törvényszerűsége szerint kívülről befelé. Vizsgáljuk meg küllemét: nem olyan szép, mint elődje. Megpróbálta megőrizni a 206-os formai sajátosságait (nézzék csak a fényszórókat, az oldalablakok körvonalát, a hátsó lökhárítót, a hátsó szélvédőt!), de elvesztette annak finom arányait. Így se csúnya, sőt, csak valahogy közel sem olyan kis ékszer, mint az előd. Kicsit meghízott. Picit eltespedt. Fura nyúlványokat növesztett.

Az autó frontján a Peugeot megpróbálta összehozni a 206-os jellegzetes, öszehúzott szemű tekintetét az új márkaarculat sajátosságaival: jégkockatartós harcsaszáj, hátratolt motorháztető, kerek, krómkeretes ködlámpák. Az eredmény kellemes, bizalomgerjesztő arc, csak az emblémát is hordozó elem kissé ormányszerű lenyúlása meghökkentő egy kissé. Hátulról csak a LED-imitáció lyuggatott burájú irányjelzőben tér el a 206 formáitól, különben minden kísértetiesen olyan, mint az elődön volt. A szárnyacska a pótféklámpával, a hátsó szélvédő íve, a lökhárító formai játéka, mint a kis tojáson.

Oldalnézetből is könnyen felfedezhetjük a 206-os sziluettjének emlékeit, de méretében kissé a 307-eshez áll közelebb az autó (206: 3822, 207:4030, 307:4211 mm). Amióta megjelent az új Peugeot, számtalan új 307-esen felejtettem rajta tekintetem: nem egy 207-est látok véletlenül? Nehéz eldönteni. Két dolog segíthet: többen kritizálták a sárhányók kivasalt oldallemezét, ami furán megtöri a kasztni harmóniáját. És a tükrök: ilyen ízléstelen, túlságosan hátratolt, hatalmas csápokat nem látni másik Peugeot-n. Viszont van bennük index, ami trendi és kúl.

207 és a nők

Anyukám évekig egy ugyanilyen bordó 206-ost hajtott. Imádta: gyönyörű, kezes, jól átlátható, kényelmes, épp elég erős; ilyeneket mondott mindig róla. Azt vártam, majd odáig lesz az új modellért is, találkozásunk előtt fel is készítettem telefonon, hogy itt a "kispözsó" utódja. Aztán meglátta, közölte, hogy helyes, és kész. Alig bírtam rávenni, hogy legalább üljön be, nézze meg közelebbről, és még ezek után sem gyakorolt rá semmilyen hatást az autó. Húgom, aki szintén nagy rajongója volt az elődnek, ki is próbálta pár kilométer erejéig, de semmi áradozás, semmi extázis. Csak amikor megmutattam neki az üvegtetőt, sikerült kicsikarni belőle egy minimális lelkendezést. A 207-es tapasztalataim szerint tehát nem tudta továbbvinni elődje képességét a női szívek meghódítására.

Az oldalról ajánljuk

Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
  • Hírek

Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója

Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.

március 14., 06:04
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
  • Égéstér

Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!

Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.

március 14., 09:15
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
  • Hírek

A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót

A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.

március 14., 12:07
Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek
  • Hírek

Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek

Nem a BMW a legfontosabb.

március 14., 06:04
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
  • Hírek

Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV

Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.

március 14., 09:58
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
  • Hírek

Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval

A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.

március 14., 10:33
A követési távolságról
  • Közélet

A követési távolságról

Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.

március 14., 06:04
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
  • Hírek

73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr

Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.

március 14., 13:51
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

március 13., 16:45
Elektromos pickupot készít a Toyota
  • Hírek

Elektromos pickupot készít a Toyota

A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.

március 14., 13:07
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
  • Hírek

A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt

Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.

március 13., 06:06
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
  • Hírek

Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal

Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.

március 13., 06:06
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
  • Hírek

A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini

Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.

március 13., 11:48
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
  • Hírek

Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója

A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.

március 13., 12:06
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
  • Hírek

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet

Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.

március 13., 14:59
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

március 13., 15:49
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
  • Hírek

Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban

Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.

március 13., 10:15
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
  • Hírek

Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét

Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.

március 13., 13:45
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
  • Hírek

11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.

március 13., 08:58
Chery Tiggo 9
  • Hírek

Chery Tiggo 9

március 14., 10:53
Chery Tiggo 4
  • Hírek

Chery Tiggo 4

március 14., 10:55
2026 Mercedes-Benz CLA
  • Hírek

2026 Mercedes-Benz CLA

március 14., 09:53
Top Gear Bentley Turbo R
  • Hírek

Top Gear Bentley Turbo R

március 13., 07:31
Munkáshitelből autót
  • Magazin

Munkáshitelből autót

március 14., 13:55
Autók, amikben felnőttünk II.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk II.

március 14., 00:06
Lynx GT1
  • Hírek

Lynx GT1

március 14., 12:54
Dacia Duster (gáz) – 2025.
  • Tesztek

Dacia Duster (gáz) – 2025.

március 13., 09:26
Morgan Supersport
  • Hírek

Morgan Supersport

március 13., 11:25
Új, hétszemélyes Skoda
  • Hírek

Új, hétszemélyes Skoda

március 13., 13:38