Harcsaszájú oroszlán

2004.05.27. 11:49

A komárom-esztergom megyei Tardoson váltottunk lovat egy fogadóban. Itt rövid fagyizással egybekötve már módom volt szemügyre venni az új modellt. Pár kolléga fanyalgott ugyan, hogy a 406-os elegáns szépsége után a Peugeot-nak esélye sem volt jobbat csinálni, de nekem igenis tetszik az autó. Ha elölről nézem, ordas vadállat, a többi kis cikázó országúti halacskát felfalni készülő, tátott szájú, csillogó bőrű hatalmas és veszedelmes harcsa. Figyeljék meg, még kis bajusza is van kétoldalt! És tekintsék meg a ködlámpák egyedi formáját is - még világítótestben is van új a Nap alatt!

Oldalról a 407-es egy másik autó. Hosszan elnyúló, éles törésekkel dinamikussá varázsolt forma, sajátos kis játékokkal az első és a hátsó kerékív felett. Harmonikus, kecses látvány, mintha kisebb lenne a kasztni, mint amekkora. Igazán nem látszik rajta, hogy négy méter hatvanhét centi hosszú.

És a far. A hátsó lámpatest hasonlít egy kicsit a Mitsubishi Lancer EVO-éra, és ez jól áll a 407-esnek is. A puttony hátsó falán nem kevesebb, mint nyolc törést számolhatunk össze a csomagtérajtó tetejétől a lökhárító aljáig, ennyi élt autón utoljára talán a Vectoron láthattunk. A raktér a 407 felirat nullájának közepét pajzánul benyomva nyitható. A 407 literes térfogat átlagos, ha nem pakoljuk tele a dobozt, akkor csomaghálóval vehetjük elejét a zacskós tej veszedelmes táncának a tubusos mustár sarka körül. A hátsó ülések dönthetők és a kabinból, kulccsal reteszelhetők.

Tardosról egy 2,2 literes benzinessel indultunk visszafelé, miután meghallgattuk azon kollégák hümmögését, akik a másfél tonnához kevéske, szintén 136 lovas, de a dízelnél nyomatékszegényebb kétezressel futottak be. A 158 lóerős nagy négyhengeres hasonló kunsztokat tud, mint a kisebb dízel, 10,1 másodperc alatt van százon és 220 a vége. Ezeket az információkat nem ellenőriztük, annyi biztos, hogy a 407 ezzel a motorral is mozgékony jószágként viselkedett, a fogyasztásmérőt viszont meg sem mertük nézni. Ez az autó már kissé gyászos, de annál kevésbé tükröződő fekete belteret viselt, és szintén nagyon tetszett.

Elegánsan begördültünk a kastély kockaköves sétányára, leparkoltuk az autókat és elvonultunk a sajtótájékoztatóra. Megtudtuk, hogy a Peugeot ugyancsak vérmes reményeket fűz a 407-eshez, 300 000 darabos gyártást tervez az első évre. A márka Magyarországon az értékesítési számok alapján 7,5%-os piaci részesedésével jelenleg a 4. helyet birtokolja a gyártók között, ezt a pozíciótt szeretné is megőrizni. Becslésük alapján a 407-es-ek 30%-a SW, azaz kombikarosszériával, 60%-a dízelmotorral talál majd gazdára.

A 407-es 1,8, 2,0 és 2,2 literes, valamint egy háromliteres V6 benzinessel, illetve 1,6, 2,0 és 2,2 literes HDI-vel kapható. A legalacsonyabb felszereltségű, de így is ABS-t, ESP-t, hét légzsákot és egyzónás, de automata klímát tartalmazó SPHERE kivitel 1.6-os HDI-vel 5 750 000, 1.8-as benzinessel 5 250 000 forintba kerül. Az árlista másik végén a SPORTLINE kivitelű, xenonlámpás, tempomatos, villamosszékes V6-os trónol, amelyet 8 600 000 forintért vehetünk nevünkre.

Peugeot 407

A Peugeot igazi meglepit is tartogatott az esemény végére: a hivatalosan még be nem mutatott SW hús-vér példányát tették közszemlére a kastély előtt. A szép vonalú, kissé Saab 9 5 Estate-es autón a hatalmas egybe-üvegtető jelent igazi különlegességet. Sajnos az SW-vel kapcsolatban a mindent a szemnek - mindent a kéznek - de semmit a kamerának szabály volt érvényben - képek majd legközelebb. Addig is rákerestünk a google-on a "407 SW"-re , és találtunk is ezt-azt 8-)